2013-08-10, 16:17
Administrator
admins avatar
Han nämner dock inte Flashback vid namn. Istället kallas Flashback i texten för "Sajten".

"Hur får de hålla på att skriva på det viset? Varför gör inte staten något åt eländet som förstör hela familjer dagligen? Varför stoppas inte den sajt som upprätthåller en plats för idioterna att kränga ur sig precis vad som helst totalt respektlöst!"

"Varför gör ingen något åt det? Var är ni åklagare nu? Här tappade vi det sista av tron på vårt fina rättssystem! Det som skrivs på den plats jag beskriver är fullständigt vidrigt."

"Den sajten är total vidrig och måste stängas ner. Sådant får inte förekomma i ett anständigt samhälle. När det gäller denna sajt då minsann håller sig rättssystemet långt borta, de syns inte, de hörs inte, de gör ingenting!"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17271757.ab

Relaterade trådar på Flashback:
https://www.flashback.org/t1955946p670
https://www.flashback.org/t2104904p47

admin
Citera
2013-08-10, 16:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Ja och skelettpappan har en blogg som man då skriver om att plan B är att få bort Flashback från internet. Man skriver också att man ändå är kvar på forumet trots att man är avstängd, och då infiltrerar sig med fula fiskar, så kan man inte sätta fast dom 50 personerna som diskuterat brottsfallet skelettkvinnan, så är planen att få ner Flashback.
Kvinnan är dömd för brott emot griftefriden och skall upp i HR i sept.

Man kartlägger och jagar postare på Flashback.

Tryck inte på länken då misstanke om ipspårning finns.
https://www.flashback.org/sp44709079
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-08-10 kl. 16:38.
Citera
2013-08-10, 16:49
Medlem
-TheDon-s avatar
Haha lycka till att få bort Fb från internet
Citera
2013-08-10, 17:15
Medlem
Det verkar ju trots allt som att "Skelettkvinnan" har sig själv att skylla för det trubbel hon är i nu. Att isolera sig från samhället och samla dödskallar och knarka gör en inte till speciellt framgångsrik på det sociala planet. Det var ju inte Flashback som arresterade henne för att ha hotat ett par killar förra året. Då allt detta rullades upp.
Citera
2013-08-10, 18:01
Medlem
Robss avatar
Måste vara något av de roligaste jag läst på länge. Känns ju däremot som att enda drivkraften är att försöka ta lagen i egna händer eller nått efter att ha känt sig kränkta, och den drivkraften kommer nog inte vara så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av admin

"Den sajten är total vidrig och måste stängas ner. Sådant får inte förekomma i ett anständigt samhälle.
Är de inte mer vidrigt att ha gamla skelett i garderoben?
Citera
2013-08-10, 18:35
Medlem
pyttefnaxs avatar
Aha, det brevet från pappan visar att äpplet inte fallit långt från trädet, vansinnet visar sig gått i arv.
Citera
2013-08-10, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Aha, det brevet från pappan visar att äpplet inte fallit långt från trädet, vansinnet visar sig gått i arv.
Ja, vilken dåre. Snacka om att be om det. Nu blir väl skadorna på nätet för honom begränsade eftersom han verkar dum och ointressant och inte kryddar sin personlighet med lik i lgh och följaktligen kommer han inte att debatteras i någon vidare utsträckning. Men han kanske skrev sitt inlägg för att skada dottern.
Citera
2013-08-11, 01:37
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Detta är inte tråden där man diskuterar generell etik och moral på nätet.

OT raderat

// Mod
Citera
2013-08-11, 04:35
Bannlyst
Jag kan förstå den frustration som pappan upplever när det skrivs en massa skit om hans familj. Hela brevet andas uppgivenhet, maktlöshet och mycket nedstämdhet. Mot slutet vänder det dock till ilska över att samhället kan tillåta att sådana här "sajter" finns.

Vad ni andra än skriver tror jag ni håller med om att det är just så här man kan tänka sig att folk känner som körs genom FB-mangeln eller "den groteska förtalsmaskinen" som han skriver på sin blogg.

Jag tror att en och annan i Riksdagen också läser pappans uppgivna brev.
Citera
2013-08-11, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AktivRespekt
Jag kan förstå den frustration som pappan upplever när det skrivs en massa skit om hans familj. Hela brevet andas uppgivenhet, maktlöshet och mycket nedstämdhet. Mot slutet vänder det dock till ilska över att samhället kan tillåta att sådana här "sajter" finns.

Vad ni andra än skriver tror jag ni håller med om att det är just så här man kan tänka sig att folk känner som körs genom FB-mangeln eller "den groteska förtalsmaskinen" som han skriver på sin blogg.

Jag tror att en och annan i Riksdagen också läser pappans uppgivna brev.
Säkert, och vad drar du för vidare slutsats av det? Min slutsats blir att några riksdagsledamöter ser att skelettkvinnans pappa gjort bort sig big time genom ett öppet idiotbrev.
Citera
2013-08-12, 12:49
Moderator
^Eazs avatar
Det finns nog någon typ av störning hos gubben, men samtidigt så tror jag att jag förstår honom.

Jag skulle nog bli djävligt förbannad och uppgiven om min barn hängdes ut i något sammanhang även om denna var skyldig till ett brott, dock så skulle jag inte gråta ut hos Aftonhoran eller skriva en blogg om skiten.

Men, med det sagt så finns det trots allt ett allmänintresse om ett brottsfall som blev internationellt uppmärksammat.
Citera
2013-08-22, 15:55
Medlem
Avva66s avatar
Nu kan ju inte det Svenska rättssystemet göra ett dugg åt "sajten"
annars hade den nog varit borta vid det här laget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in