2021-10-06, 20:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Han har egentligen inte tagit bort uthängningarna, de är bara dåligt gömda.
Han sprider fortfarande information om folk han ogillar till folk privat i hopp om att de hamnar i "fel persons händer".
Det har du rätt i. "Hjälpligt anonymiserade" är närmare sanningen.
Citera
2021-10-06, 20:52
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det har du rätt i. "Hjälpligt anonymiserade" är närmare sanningen.
Jag har fått hotmeddelanden genom kontakt-sidan på min webbsajt med information om den person som Kent felaktigt har identiferat som ägaren till mitt Flashbackkonto. Det var adress till den personens mamma, våldtäktshot, mordhot och andra skumma saker. Detta är antingen Kent eller någon som Kent har gett den informationen till och ändå sitter Kent och gråter om näthat mot han och hans kriminella dotter.
Och jag ska tycka synd om en person som sysslar med sånt här?
Citera
2021-10-06, 20:54
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En plågad förälder? Ja, du har nog rätt. Det verkar direkt plågsamt att ha den unge som Kent har.

Dom här "individerna" har bland annat skickat brev, alltså fysiska brev, till och min mamma där det stod att dom skulle minsann hänga ut mig internet om jag inte slutade som moderator, och inte bara det utan jag skulle även be om ursäkt för allt dåligt som har kommit från forumanvändares håll. Jag har för mig att eventuella arbetsgivare skulle kontaktas.

Min mamma gav dom sig på. Min. Mamma.

Men det är ju så synd om Kent och Helena...
Bitch, att blanda in folks familj är babbigt klanbeteende.
Väldigt lågt...

Är det från dom där som påstår sig jobba mot näthat? De verkar extra arga på Flashbacks moderatorer. Jag skrev o undrade på FO om det o nämnde att jag varit moderator här en gång i tiden o fick en massa fula skällsord tillbaka o att jag indirekt var skyldig till Marcus (som hängde sig i livesändning, för ca 10 år sen) död för att jag skött hand om psykologiavdelningen.
Citera
2021-10-06, 20:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har fått hotmeddelanden genom kontakt-sidan på min webbsajt med information om den person som Kent felaktigt har identiferat som ägaren till mitt Flashbackkonto. Det var adress till den personens mamma, våldtäktshot, mordhot och andra skumma saker. Detta är antingen Kent eller någon som Kent har gett den informationen till och ändå sitter Kent och gråter om näthat mot han och hans kriminella dotter.
Och jag ska tycka synd om en person som sysslar med sånt här?
Men eller hur? Leva som man lär är inget för Benligan inte.
Citera
2021-10-06, 20:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Väldigt lågt...

Är det från dom där som påstår sig jobba mot näthat? De verkar extra arga på Flashbacks moderatorer. Jag skrev o undrade på FO om det o nämnde att jag varit moderator här en gång i tiden o fick en massa fula skällsord tillbaka o att jag indirekt var skyldig till Marcus (som hängde sig i livesändning, för ca 10 år sen) död för att jag skött hand om psykologiavdelningen.
Ja, det är ju inte Jag Är Här-gänget, men Benligan med Kentastrof i spetsen säger sig också jobba mot näthat. Genom att AFK-hota mig och min familj.
Citera
2021-10-12, 05:26
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Väldigt lågt...

Det var både näthat och vad Kent kallar förtal mot dig bara för att du uttryckte en positiv åsikt om Flashback. Kent själv hyllade personen som skrev det där till dig i den tråden. Hans hyckleri är riktigt roligt att bevittna, särskilt när han tror att han är anonym.
Citera
2021-10-12, 17:50
Medlem
sugmag-ses avatar
Kent, som gärna kallar anonyma användare för fegisar, försöker återigen smyga tillbaka anonymt på Friaordet. Han gör ett tappert försök att ändra sitt skrivsätt men tyvärr är han för korkad för att lyckas med det och det är ändå uppenbart att det är han.
Kent Karlsson skriver som "bx6y5qgv5z" på Friaordet nu.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-10-12 kl. 17:52.
Citera
2021-10-13, 00:59
Medlem
FriedrichWilhelms avatar
Läste nyss om dessa individer, Helena och Kent Karlsson. Jag kräks nästan. Usch.

Hur har dom ens ork att lägga ner så här mycket tid på att försöka starta eget forum (friaordet), trakassera flashbackmods, kommentera här stup i kvarten osv osv?

Vad har dom egentligen för problem? Förutom nekrofili och pedofili.
Senast redigerad av Carlbom 2021-10-13 kl. 08:33.
Citera
2021-10-15, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkballe
Fast kommentaren över är snarare ett påstående än spekulation. Falsk ryktesspridning tom. Stor skillnad på att spekulera och att påstå.

Visa citatet du pratar om?

Jag har bara sett det påståendet i trådstarten:

Citat:
Den 23 november 2018 berättar Kent om att det kommit förslag om "att starta ett konkurrerande forum till Flashback." Fördelen är enligt Kent att de kan hänga ut personer de ogillar, men det verkar samtidigt väldigt jobbigt att driva ett forum. Så förslaget har tills vidare lagts på is.

Vet inte ursprunglig källa. Finns inget inlägg (eller artikel) på hemsidan publicerat det datumet, så möjligt att det antingen togs bort eller att man postade det någon annanstans. Tex Twitter, men man har ju inte kvar Twitterkontot. Dessutom raderade de tweets regelbundet.

Kent skrev dock senare på hemsidan om detta, och påstår att det handlar om en missuppfattning. Att det i själva verket var en helt annan kille som startade forumet, och tyckte att ”de” kunde regga sig där också (stod ”vi” i artikeln, oklart vilka det handlar om). Ämnet kom upp då Kent och gänget tydligen hade fått frågan om varför de inte hade startat ett eget forum. Tidsbrist var anledningen.

Sedan dess har jag mest sett spekulationer om att Kent har konton där, men inte driver forumet. Det kan mycket väl stämma att det här med ägarskapet och vem som startade forumet var ett missförstånd, precis som Kent säger. Sedan blir det fortsatta missförstånd och felaktiga spekulationer när folk inte läser allt osv. Sedan finns det kanske somliga som inte tror på vad Kent säger om saken, och spekulerar i ägarskapet trots allt. Jag vet inte riktigt hur det ligger till.

Det har stått klart att Kent har ett konto på det forumet i alla fall. Bland annat för att det skrevs en artikel i mars 2021, där det bekräftades att han har ett konto på forumet. Hela den artikeln fokuserade på det andra forumet. Nu har man dessutom skrivit ut namnet på kontot. Men det skedde Sådant påverkar också eventuella spekulationer, på gott och ont. Om man tex vet att Kent har ett konto där, men namnet inte är officiellt, så kan det förekomma spekulationer om eventuella konton. Som exempel.

Citat:
Fast administratören har både attackerat Flashbacks grundare, oss i tråden och sympatiserar öppet med Skelettgänget samtidigt som han tillåter att deras verksamhet (som innefattar bl.a spridandet av grova lögner och trakasserier av folk de ogillar) pågår där. I praktiken är det forumet en del av deras verksamhet, så det gör inte direkt någon skillnad om folk tror att Skelettgänget äger forumet eller inte.

Dessutom har admin skrivit där att hen avråder folk från att besöka Flashback. Kallar det för en farlig plats där exakt allt loggas. Påstår dessutom att man har en informatör som sitter på en massa insider-information om Flashback, och att avslöjanden ska komma. Det skrevs dock 30 april, och jag har dock inte sett några avslöjanden om Flashbacks inre krets etc. Antingen har jag missat nåt, eller så kanske avslöjanden kommer senare trots allt. Lite skeptisk just nu.

Så det är mer än bara ett gäng medlemmar som hatar Flashback, och som väljer att hänga på det andra forumet istället. Även om somliga uppenbarligen åtminstone läser inlägg/trådar på båda forumen.

Samtidigt gillar de tex att skriva att Flashback sparar IP, medan admin där raderar inlägg om att man även sparar ip på det forumet. Utöver uthängningar etc. Man kan tydligen kritisera Flashback, men syssla med samma saker. Utan konsekvenser eller kritik.
Senast redigerad av Amberfly 2021-10-15 kl. 06:12.
Citera
2021-10-15, 06:02
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Jag har bara sett det påståendet i trådstarten:

Vet inte ursprunglig källa. Finns inget inlägg (eller artikel) på hemsidan publicerat det datumet, så möjligt att det antingen togs bort eller att men postade det någon annanstans. Tex Twitter, men man har ju inte kvar Twitterkontot. Dessutom raderade de tweets regelbundet.
Det skrevs i den hemliga Facebookgruppen.

Citat:
Kent skrev dock senare på hemsidan om detta, och påstår att det handlar om en missuppfattning. Att det i själva verket var en helt annan kille som startade forumet, och tyckte att ”de” kunde regga sig där också (stod ”vi” i artikeln, oklart vilka det handlar om). Ämnet kom upp då Kent och gänget tydligen hade fått frågan om varför de inte hade startat ett eget forum. Tidsbrist var anledningen.
Kent ljuger mer än han talar sanning så det säger inte så mycket. Det finns inga bevis för att Kents gäng driver FO men det är inte helt dumt att tro det om han skrev om såna planer kort innan forumet startades.

Citat:
Det har stått klart att Kent har ett konto på det forumet i alla fall. Bland annat för att det skrevs en artikel i mars 2021, där det bekräftades att han har ett konto på forumet. Hela den artikeln fokuserade på det andra forumet. Nu har man dessutom skrivit ut namnet på kontot. Men det skedde Sådant påverkar också eventuella spekulationer, på gott och ont. Om man tex vet att Kent har ett konto där, men namnet inte är officiellt, så kan det förekomma spekulationer om eventuella konton. Som exempel.
Han bekräftade det kontot efter att jag informerade honom om att jag känner till det kontot samt ett annat han använde till att återigen smyga tillbaka anonymt på forumet. Han har många fler konton än bara det.

Citat:
Dessutom har admin skrivit där att hen avråder folk från att besöka Flashback. Kallar det för en farlig plats där exakt allt loggas. Påstår dessutom att man har en informatör som sitter på en massa insider-information om Flashback, och att avslöjanden ska komma. Det skrevs dock 30 april, och jag har dock inte sett några avslöjanden om Flashbacks inre krets etc. Antingen har jag missat nåt, eller så kanske avslöjanden kommer senare trots allt. Lite skeptisk just nu.
Han har inte avslöjat något. Han sysslar med samma slags lögner som FO-genierna påstår att Flashback sysslar med och skiter ner sig av ilska om.

Citat:
Samtidigt gillar de tex att skriva att Flashback sparar IP, medan admin där raderar inlägg om att man även sparar ip på det forumet. Utöver uthängningar etc. Man kan tydligen kritisera Flashback, men syssla med samma saker. Utan konsekvenser eller kritik.
Det är detta FO-genierna har svårt att förstå. Jag har frågat FOs Flashbackkritiker om det här flera gånger och aldrig fått ett svar.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-10-15 kl. 06:05.
Citera
2021-10-15, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebeji
Kent har har konton här också, gör det han per aotumatik ägare av flashback? admin på friaordet har förklarat, även Kent på sin sida sigmag. Ni är ute efter förstörta för andra.

Jag har aldrig påstått att Kent äger något som helst forum dock. Angående det andra forumet, det kan vara ett missförstånd precis som Kent säger. Det enda som jag sa var att Kent har ett konto på det forumet, men det har han ju själv bekräftat. Det är verkligen inte samma sak som att äga forumet, så det har jag inte påstått.

Jag är inte ute efter att förstöra något forum. Jag kan ärligt tycka att det är bra med olika forum. Bland annat för att de kan vara bra på olika saker. Vissa forum har ju tex en nisch, vilket gör att man hittar kunnigt folk när man behöver hjälp med något. Eller så underlättar det när man vill diskutera något specifikt. Som exempel. Samtidigt som det kan vara bra med lite bredare forum där man kan diskutera det mesta.

Det andra forumet skulle ju kunna bli hur bra som helst, om det bara blev lite mer aktivt regelbundet. Särskilt i de övriga forumdelarna. Nu är det mest aktivitet i en forumtråd som fokuserar på Flashback. Jag har egentligen inga problem med det. Jag kan förstå varför folk avskyr Flashback och kritiserar forumet. Men det betyder inte att jag tycker det är acceptabelt att de sysslar med uthängningar och annat på det andra forumet. Speciellt inte när man kritiserar Flashback för samma saker.
Citera
2021-10-15, 06:19
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebeji
stängde han av sig från sitt eget forum?
Självklart vore det en rimlig taktik att stänga av sitt konto under en kort tid när ens regelbrott har blivit uppmärksammat offentligt. Det skulle ju vara ännu mer misstänksamt om han begick ett regelbrott och inget hände. Är den enkla logiken för svår för dig att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in