2021-10-15, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkballe
Tack. Har inte läst om allt det här.

Det verkar ju som sugmag har rätt i att han har skrivit på friaordet, men som sugmag också vet så blev han avstängd från friaordet när han lekte lite med att outa en annan medlem.

Man blir sällan avstängd från sitt eget forum.

Jag vet vilket konto du menar, men jag såg bara spekulationer om att det var Kents konto. Det är verkligen inte samma sak som att det faktiskt var Kents konto. Jag vet inte vem som låg bakom det. Men nej, man brukar inte bli avstängd från sitt eget forum. Jag har aldrig påstått att det var Kents forum. Varken att han startade forumet eller har ägt forumet på något sätt.

För övrigt är det forumet lite skumt när det gäller uthängningar. Det brukar gå bra att syssla med sådant. Men en person blev avstängd (kontot du pratar om), medan någon annan som hängde ut samma person ”bara” fick inlägget raderat. Ingen avstängning. Sedan dess har folk hängt ut samma person utan några som helst konsekvenser. Om jag minns rätt, så har det handlat om samma person hela tiden åtminstone.
Senast redigerad av Amberfly 2021-10-15 kl. 07:00.
Citera
2021-10-15, 06:20
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Är väl inte så att han sa att "nu är jag tillbaka". Han öppnade nytt konto, och alla är väl inte Kent experter som dig och kan se att det är han.
Jag pratar om hans första konto. Det blev avbannat väldigt snabbt.
Citera
2021-10-15, 06:35
Hade det där med ändrigen av texten på integritetssidan som spammades om någon tyngd, eller var det bara nåt jag missat?

Dvs att man tog bort att man inte sparar ip-nummer.
Citera
2021-10-15, 06:39
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Hade det där med ändrigen av texten på integritetssidan som spammades om någon tyngd, eller var det bara nåt jag missat?

Dvs att man tog bort att man inte sparar ip-nummer.
Kents anhängare tycker att det är en jättestor grej att Flashback sparar skickar vidare besökares IP-nummer till annonsnätverket de använder. De verkar tro att detta är en jättegrej som admin försöker dölja trots att det står tydligt på den stora popupen som kommer upp varje gång du går in på Flashback.

IP-nummer är aldrig anonyma för en webbserver oavsett vilken sida det handlar om och IP-numren kopplas inte till användare. Det är ett gäng idioter som inte förstår sig på IT helt enkelt.
Citera
2021-10-15, 06:42
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Fler konton har blivit avbannade iom uppdateringar och liknande, kontot slutade användas efter bannen, varför skulle han avbannad sitt eget konto efter att ha bannat det om han inte ska använda det?
Det slutade inte användas efter bannen, det slutade användas ett tag efter att jag lade upp PM:et där han erkände att det är han i den här tråden. Sen dess har han lämnat alla konton som jag anklagat honom för att använda och till och med erkänt ett till (som han också har slutat skriva med och bara använder till att gilla inlägg).

Citat:
Och du som är Kent expert och alltid ser vilka konton han har (om det inte är du som är en copycat) varför har du aldrig anklagat admin för att vara Kent?
FO-admin är garanterat inte Kent.
Citera
2021-10-15, 06:46
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Kents anhängare tycker att det är en jättestor grej att Flashback sparar skickar vidare besökares IP-nummer till annonsnätverket de använder. De verkar tro att detta är en jättegrej som admin försöker dölja trots att det står tydligt på den stora popupen som kommer upp varje gång du går in på Flashback.

IP-nummer är aldrig anonyma för en webbserver oavsett vilken sida det handlar om och IP-numren kopplas inte till användare. Det är ett gäng idioter som inte förstår sig på IT helt enkelt.

Nä jag vet, men man kan ju se till att ip-nummer inte sparas i logfiler och liknande.

Ändringen av texten, om den ej har utannonserats, är nog ändå inte helt okontroversiell även utanför skelettgänget skulle jag tro.

Men för egen del är jag nöjd bara detta inlägg får vara kvar. Tack.
Citera
2021-10-15, 06:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Nä jag vet, men man kan ju se till att ip-nummer inte sparas i logfiler och liknande.

Ändringen av texten, om den ej har utannonserats, är nog ändå inte helt okontroversiell även utanför skelettgänget skulle jag tro.

Men för egen del är jag nöjd bara detta inlägg får vara kvar. Tack.
Det är säkert inte okontroversiellt, men jag tror inte att ifrågasättanden av det raderas som vissa påstår.
Citera
2021-10-15, 07:34
Administrator
admins avatar
Citat:
Kent ljuger mer än han talar sanning så det säger inte så mycket. Det finns inga bevis för att Kents gäng driver FO men det är inte helt dumt att tro det om han skrev om såna planer kort innan forumet startades.

Skelettligan har bara tre medlemmar kvar.
Helena, Kent och Michael.
De övriga har sedan länge lämnat gruppen. Flera av dem har hört av sig till Flashback, och de flesta tar idag helt avstånd från Skelettligan och deras olika verksamheter. Alternativt vill de inte höra talas om dem.

En ytterligare intressant detalj är att Michael ogillar Kent och Helena, men anser de vara duktiga idioter. Oklart om Kent och Helena vet om detta. Men jag tror det. Vore konstigt annars.
Vem av dessa som driver FO, eller om det är en bulvan, låter jag vara osagt. Jag har mina teorier.

Det är samtidigt lite gulligt att se hur oroliga de blir varje gång någon börjar gräva i FO:s ägarskap. Ett öde forum med "hemliga" ägare som knappt har några inlägg, och som desperat spammat Flashback hela natten med upprörda inlägg om att de är såååå oskyldiga, och alla som är utpekade som ägare är givetvis helt oskyldiga. Oklart hur de kan veta detta, då deras admin är livrädd att någon ska veta vem han är. Vilket knappast kan vara någon hemlighet för de som grävt lite i denna soppa.

Skelettpappans svammel om att han nu ska gå i pension är också bara trams. Vad skulle han då göra? Det tog nakenmodellen 7-8 år att förstå att hennes "krig" mot Flashback var helt bortkastad tid. Kent är inte i närheten lika smart som henne, så han kommer fortsätta så länge han lever. Han förstår inte bättre. Jag bryr mig faktiskt inte. De har ett visst underhållningsvärde, men de blir med tiden rätt tråkiga. Det är samma malande gång på gång. Inget nytt. Hade inte tänkt skriva mer i denna tråd, men efter nattens attacker så valde jag att göra ett undantag. Uppenbarligen blir de tre i gruppen stressade när de inte får någon uppmärksamhet.

admin
Citera
2021-10-15, 09:37
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Kent ljuger mer än han talar sanning så det säger inte så mycket. Det finns inga bevis för att Kents gäng driver FO men det är inte helt dumt att tro det om han skrev om såna planer kort innan forumet startades.
kentastrof har haft ett phpbbforum han hade ett hemligt som stängdes ned samtidigt som facebookgruppen
Senast redigerad av DarkwingdDuck 2021-10-15 kl. 10:15.
Citera
2021-10-15, 09:56
Medlem
Jag personligen struntar totalt i vem eller vilka som startade FO, och som driver forumet. Totalt ointressant. Jag bryr mig inte ens om vilka som hänger där. Oavsett om det är Kent eller någon annan.

Det intressanta är snarare hur folk beter sig, och hur forumet drivs. Det säger ganska mycket. Samtidigt som de har användare som gillar att komma hit. Eller åtminstone är det folk som läser på det forumet, även om de inte har några användarkonton. En del spammar (postar en massa mer eller identiska inlägg, med minst en länk till det andra forumet. Brukar vara länk till en tråd). Andra skriver inlägg i denna tråden, ungefär som i natt. Osv. Det ger också ett dåligt, och oseriöst intryck.

Deras admin har till och med erkänt att denne har gjort sig skyldig till att starta ett konto här och bli avstängd för 1.01. Skyllde på att h*n var osäker på hur Flashback såg på regeln om reklam och annonsering. Men istället för att tex läsa regeln och eventuellt fråga om förtydligande, så skrevs ett inlägg i en befintlig tråd. Vilket säger en del när man är medveten om att en regel finns, men istället för att kolla upp vad som gäller och om vissa undantag är okej, så postar man inlägg och gör reklam i alla fall.

Jag har bara skrivit två inlägg i denna tråd (detta blir mitt tredje). Senast räckte det för att jag skulle bli kallad ”sinnessjuk” av en användare på det andra forumet. Jag tror att orsaken är detta inlägget som kan klassas värre än det andra inlägget som skrevs tidigare. Istället för att bemöta vad jag eller andra skriver, så kommer de hellre med påhopp etc. Det är en av anledningarna till varför jag har svårt för deras beteende. Samtidigt som de kan komma med lösa påståenden, uthängningar etc. Sådant som de kritiserar Flashback för. Jag får väl vara sinnessjuk då, för att jag kritiserar hur de beter sig och hur de kommer med påståenden som verkar ogrundade/sakna substans.

I natt var det tex någon som tyckte att det var illa att man påstod/spekulerade i huruvida Kent och gänget driver FO eller inte. Kallade det för falsk ryktesspridning. Medan på det forumet får man tex spekulera/påstå att Flashbacks admin mutar FO’s admin för att få bort en tråd på det forumet. Tråden påståddes vara raderad (trots att den tråden är kvar). Sånt är tydligen okej. Precis som det tydligen är okej att påstå att Flashbacks admin är ute efter att få reda på FO’s administratörs identitet, så att Flashbackare trakasserar och mordhotar FO’s admin, tills forumet läggs ner. De får tydligen komma med sådana påståenden/spekulationer, men så fort något liknande sker här så är det skandal, regelbrott och en massa hemskheter.

Det är i alla fall sådana saker som gör att jag totalt struntar i vem som driver forumet, om Kent och andra hänger där osv. Det är deras hyckleri som fascinerar mig. Snarare än vem/vilka de är. Samtidigt som det är intressant att se hur en Flashbackhatande admin driver det forumet. Vill de bli tagna mer seriöst så får de ändra beteende, samtidigt som de kan försöka öka aktiviteten i andra trådar och forumdelar. Att deras största och mest aktiva tråd är en negativ tråd om Flashback , medan övriga forumet är dött, kan vara avskräckande för somliga.
Senast redigerad av airsalt 2021-10-15 kl. 10:11.
Citera
2021-10-15, 20:44
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Skelettligan har bara tre medlemmar kvar.
Helena, Kent och Michael.
De övriga har sedan länge lämnat gruppen. Flera av dem har hört av sig till Flashback, och de flesta tar idag helt avstånd från Skelettligan och deras olika verksamheter. Alternativt vill de inte höra talas om dem.

En ytterligare intressant detalj är att Michael ogillar Kent och Helena, men anser de vara duktiga idioter. Oklart om Kent och Helena vet om detta. Men jag tror det. Vore konstigt annars.
Vem av dessa som driver FO, eller om det är en bulvan, låter jag vara osagt. Jag har mina teorier.
Intressant. Om man kunde hitta Michaels skriverier någonstans så skulle man kunna jämföra det med admins inlägg på FO. Kent pratade ju om att starta ett forum kort innan FO startades och FOs admin har uppenbarligen kontakt med Kent. Jag provade att göra en tråd om Skelettkvinnans brott i deras kriminalforum men det blev raderat direkt. Varför skulle de ta bort en till synes helt normal tråd om svensk kriminalhistoria om de inte har något alls med gruppen att göra?

Citat:
Det är samtidigt lite gulligt att se hur oroliga de blir varje gång någon börjar gräva i FO:s ägarskap
Kent har alltid desperat förnekat sanna uppgifter om honom. Jag vet inte om jag någonsin sett honom förneka något som jag vet inte är sant. Så det är en bra poäng.

Citat:
Skelettpappans svammel om att han nu ska gå i pension är också bara trams. Vad skulle han då göra? Det tog nakenmodellen 7-8 år att förstå att hennes "krig" mot Flashback var helt bortkastad tid. Kent är inte i närheten lika smart som henne, så han kommer fortsätta så länge han lever. Han förstår inte bättre. Jag bryr mig faktiskt inte. De har ett visst underhållningsvärde, men de blir med tiden rätt tråkiga. Det är samma malande gång på gång. Inget nytt. Hade inte tänkt skriva mer i denna tråd, men efter nattens attacker så valde jag att göra ett undantag. Uppenbarligen blir de tre i gruppen stressade när de inte får någon uppmärksamhet.
Han hintade om att han kommer att fortsätta anonymt så kanske är hans plan att ha det forumet som bas i framtiden. Det är ännu en anledning att avslöja hans nick när han försöker smyga tillbaka där, förutom att bara irritera honom.

Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Det intressanta är snarare hur folk beter sig, och hur forumet drivs. Det säger ganska mycket. Samtidigt som de har användare som gillar att komma hit. Eller åtminstone är det folk som läser på det forumet, även om de inte har några användarkonton. En del spammar (postar en massa mer eller identiska inlägg, med minst en länk till det andra forumet. Brukar vara länk till en tråd). Andra skriver inlägg i denna tråden, ungefär som i natt. Osv. Det ger också ett dåligt, och oseriöst intryck.
Det är lite synd att de tvunget måste bryta mot reglerna när de skriver här för det skadar dem mer än det hjälper.

Citat:
Deras admin har till och med erkänt att denne har gjort sig skyldig till att starta ett konto här och bli avstängd för 1.01. Skyllde på att h*n var osäker på hur Flashback såg på regeln om reklam och annonsering. Men istället för att tex läsa regeln och eventuellt fråga om förtydligande, så skrevs ett inlägg i en befintlig tråd. Vilket säger en del när man är medveten om att en regel finns, men istället för att kolla upp vad som gäller och om vissa undantag är okej, så postar man inlägg och gör reklam i alla fall.
Medlemmarna gör samma sak. De bryter mot reglerna om annonsering, blir avstängda, och deras små hjärnor har jättesvårt att förstå varför och skriver om censur och att Flashback är "rädd för forumet". Att jag får nämna FO utan att bli bannad beror på att jag är admins knähund och inte för att jag helt enkelt klarar av att skriva inlägg som inte bryter mot reglerna. Logik är inte deras starka sida kan man lugnt säga.

Citat:
Jag har bara skrivit två inlägg i denna tråd (detta blir mitt tredje). Senast räckte det för att jag skulle bli kallad ”sinnessjuk” av en användare på det andra forumet. Jag tror att orsaken är detta inlägget som kan klassas värre än det andra inlägget som skrevs tidigare. Istället för att bemöta vad jag eller andra skriver, så kommer de hellre med påhopp etc. Det är en av anledningarna till varför jag har svårt för deras beteende. Samtidigt som de kan komma med lösa påståenden, uthängningar etc. Sådant som de kritiserar Flashback för. Jag får väl vara sinnessjuk då, för att jag kritiserar hur de beter sig och hur de kommer med påståenden som verkar ogrundade/sakna substans.
De förstår inte att de beter sig på samma sätt/värre än vad de anklagar Flashbackare för. De tror helt på vad Kent säger, trots att minst hälften av alla han "identifierat" är fel person, och hänger ut personer med personuppgifter och grova lögner. Alltså exakt det de hatar Flashback för. Allt de har att gå på är Kents ord och trådsanningar. Det är fascinerande hur de kan vara så korkade att de inte ser det uppenbara hyckleriet.

Radio Runka/Vinterstorm (samma person) på forumet är allra värst när det gäller det. Han hittar på saker helt och hållet i hans huvud och presenterar det som fakta i forumet. Exempelvis

Citat:
Polisen och åklagare,och underrättelsetjänster här i Sverige och andra länder kan spåra upp alla som
går in på Darknet, och de har stenhård koll på Darknet på grund av att det förekommer
olagliga aktiviteter inne på Darknet som narkotikahandel,handel med barnporrmaterial,
handel med kemikalier som kan användas till att tillverka bomber med mera
så även de som har TOR kan bli uppspårad när de går in på Darknet eftersom
polis,åklagare,underrättelsetjänster tar reda på folks IP-adresser.
Såna här slags inlägg skriver han hela tiden. Varken åklagare, polis eller underrättelsetjänster har någonsin påstått att de kan spåra IP genom Tor. Han måste ha hittat på det här helt själv och tror antagligen genuint att det är fakta. Han gör såna påhittade påståenden om Flashback, min server, osv hela tiden. I princip all information han lägger fram om allt han pratar om kommer från hans eget huvud. Helt påhittade saker som han omöjligen kan ha läst sig till någonstans och detta är vad genierna gilla-markerar och repeterar på forumet.

Citat:
I natt var det tex någon som tyckte att det var illa att man påstod/spekulerade i huruvida Kent och gänget driver FO eller inte. Kallade det för falsk ryktesspridning. Medan på det forumet får man tex spekulera/påstå att Flashbacks admin mutar FO’s admin för att få bort en tråd på det forumet. Tråden påståddes vara raderad (trots att den tråden är kvar). Sånt är tydligen okej. Precis som det tydligen är okej att påstå att Flashbacks admin är ute efter att få reda på FO’s administratörs identitet, så att Flashbackare trakasserar och mordhotar FO’s admin, tills forumet läggs ner. De får tydligen komma med sådana påståenden/spekulationer, men så fort något liknande sker här så är det skandal, regelbrott och en massa hemskheter.
Ett exempel på det är påståendet att Jan Axelsson har sålt barnporr på Flashback som de ofta repeterar. De svarar aldrig när jag förklarar för dem att det inte är sant. De vet antagligen att det inte är sant men sprider det ändå...alltså falsk ryktesspridning. Men när någon gissar att Skelettligan äger ett forum så är det plötsligt ett allvarligt regelbrott som borde tas bort.
Citera
2021-10-21, 14:05
Medlem
sugmag-ses avatar
FO stängdes utan förvarning för några dagar sedan. Hackers?

Någon som vet var Kent kan tänkas hänga om forumet inte öppnar igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in