Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-07, 07:05
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Du får fråga någon företagare hur mycket pengar företaget måste ha/betala för att kunna betala ut en lön på 20.000kr.
Den jämförelse som gjordes när jag kom in i diskussionen var med en löntagare från löntagarens perspektiv.

Nu släpper jag detta för att inte dra iväg åt OT-hållet.
Citera
2019-06-07, 07:09
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Sjukt hur många sjuka personer det finns. Jag menar att efter man startat 2-3 företag som gått i kk kanske man borde inse att ens hjärna inte är gjord för att driva företag och kanske börja bolla med idén att skaffa sig ett vanligt kneg?

Verkar som att alla i den där facebookgruppen verkar vara totalt sinnessjuka och har jävligt trasiga liv med fängelsedomar, kronofogdeskulder och skit.
Citera
2019-06-07, 07:09
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det är nån annans fel när det blir problem?

Jag har använt internet sen 90-talet och det har ALLTID varit ett ställe där människor kan vara brutalt ärliga med vad dom tycker så det är ingenting nytt, jag tror inte hon varit ovetandes om det.
Det har jag med ändå har jag sett många som varit enormt naiva och inte förstått. Ser det än idag.

Sen är där en skillnad på brutalt ärlig och medvetna elakheter. Sen om man är van vid en massa god uppmärksamhet och uppskattning från t ex sin egen sida eller från folk man PM:at med så kanske man får för sig att alla kommer reagera så.
Citera
2019-06-07, 07:21
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Jag har använt internet sen 90-talet och det har ALLTID varit ett ställe där människor kan vara brutalt ärliga med vad dom tycker så det är ingenting nytt, jag tror inte hon varit ovetandes om det.

För mig är det rätt uppenbart att många som lider av psykisk ohälsa söker uppmärksamhet på nätet. När de sedan hamnar i ett drev går deras liv i spillror och det ena leder till det andra.

Jag tycker det finns åtskilliga exempel på trådar här på Flashback som borde raderas eller låsas av just det skälet. Som det är nu blir de här trådarna ett ständigt hot även om den som utsatts försöker lägga den delen av sitt liv bakom sig.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-06-07 kl. 07:25.
Citera
2019-06-07, 07:28
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Det är nån annans fel när det blir problem?

Jo. Det är alltid någon annans fel. Det får mig att tänka på ett citat ur boken "The Chamber" av John Grisham.

"It's common With the Africans. They're all innocent you know. Every damned one of them. They're here because they're black and the system is white, and even though they've raped and murdered it's someone else's fault. Always, always someone else's fault."
Citera
2019-06-07, 07:41
Medlem
monsterbrains avatar
Robsahm är samma kvinna vars undersökningar komikern o rabulisten Betnér brukar facebook-länka till på senare tid.
Citera
2019-06-07, 08:00
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack för bilderna! Här är en tydlig ansiktsbild på Linda Persson:

https://www.modelmayhem.com/portfolio/pic/37569900

Tror den är photoshoppad rejält för hennes ansikte är mycket bredare och större, lite mer manhaftigt, på den första bilden jag lade ut. Så jag vet inte om hon går att känna igen irl utifrån fotot.

Uppenbart retuscherad. På ett billigt och amatörmässigt sätt dessutom. Syns tydligt vid ena kinden.
Citera
2019-06-07, 08:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Är det egentligen så förvånande att en tjej som får hundratals kommentarer över hur ful, värdelös och dum hon är till slut går bananas?

Inte sagt som ett försvar utan mer en förklaring.

Fast, läser man originaltråden så tog det drygt ~20 inlägg innan hon började kontakta medlemmar, krävde att de skulle ta bort sina inlägg och attackerade användaren Wermland. trots att han var en av dom som gav henne snälla kommentarer. En del försökte förklara att hennes beteende kanske inte var så smart, men hon fortsatte. Och fortsatte. Och...

Sedan så pratar vi inte om någon 16-åring som lade upp en bild på Instagram (hon var 32 då) - vi pratar om någon som tog s. k. "glamourmodell"-bilder, laddade upp det på internet på egen sida och sedan flippade ut när några (Obs! Inte alla och inte i hundratal!) inte gillade dom och hennes utseende. I en bransch som är notorisk att just klanka på människor för minsta brist och då pratar vi även om man är en 11:a. Någonstans borde hon ha insett att hon bara gödde besten, så att säga.

Sedan så har hon inte bara drivit mot Flashback - hon krävde ut så mycket dokument från Kalmar kommun att Nils Funcke beskrev henne som ett yttrandefrihetsproblem. Vem vet om hon håller på vid något annat kommunhus numera.
Citera
2019-06-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Men vet du historien bakom upprinnelsen? Annars får du söka upp det och läsa. Då kanske du ändrar din åsikt.
Jag vet precis hur det gick till (Om jag minns rätt vill säga).

Linda postade modellbilder här varpå några gillade och berömde dom, och andra gillade dom inte.
Då fick lindas ego sig en ordentligt törn och hon skrev fly förbannad och var otrevlig mot de flesta i tråden, så pass att även de som gillade henne först, ändrade åsikt pga hennes idiotiska beteende. Jag vill minnas att särskilt wermland först hyllade hennes naturliga utseende, men efter att hon lackat ur på folk i tråden så tog han tillbaka sina komplimanger...

Jag vet inte om hon promotade sitt forum i samma veva eller efteråt eller innan men flashbackare hittade på något sätt hennes forum, varpå hon förklarade krig mot Flashback.

Jag minns inte exakt allting, jag kan säkert ha fel om vissa detaljer men något i den stilen var det iaf.

Har du fler frågor?

Edit: Och du "Fritt", ser man ut som en polsk bajshora och 20-30år äldre än vad man egentligen är, så kanske man ska vara mer förberedd på kritik mär man fläker ut sig för allmän beskådan, håller du inte med?

Senast redigerad av Blalotus 2019-06-07 kl. 08:18.
Citera
2019-06-07, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
FAktum är dock att gruppen som kallas IFS ganska regelbundet talar just om den "stackars förtalade företagaren", alltså troligen Thony.
De andra vet jag inte så mycket om, men Skelettkvinnans pappa verkar ha problem med att skilja vettiga människor från sopor. Han verkar ju t.ex. inte inse att hans egen "dotter" (född man) har ganska gravt abnormalt beteende, utan ojar sig ständigt över hur synd det är att hon näthatas.

Nu har han alltså gett sig i lag med en bunt freaks, bestående av kriminella människor, pedofiler, rättshaverister och liknande, och göra snyfthistorier om dem.

Jag får tyvärr inte länka till IFS-gruppen här i tråden men de har haft återkommande artiklar om den onde journalisten som ständigt förtalar den stackars företagaren.

Nu när jag läser Admins trådstart så klarnar bilden i många frågar jag haft.
T.ex. varför IFS är så fixerade vid att Flashback har en sektion för Pedofili. Jo för att "dottern" tänder på barn och för att prästen som jobbar för SIG-gruppen blivit dömd för sex med en 14-åring.

I princip allt IFS gör är som något slags projicering över sin egen brist på sjukdomsinsikt.

Det du skriver om är snart 10-års gamla nyheter, det gäller egentligen allt admin tar upp i sina delar. Nu är vi inne på del 3 såg jag, admin slänger ut en handske och medlemmarna och moderatorerna plockar upp den.

Säg mig vad är det för mening av admin att endast skriva trådstarten i sina olika delar om gamla händelser och sen försvinna och låta er ta över smutskastningen? Inte kan man väl säga att det är ett rimligt agerande från admins sida med tanke på att hela skiten går ut på att dessa personer han skriver om inte accepterar jargongen som existerar på t ex det här forumet. Kort och gott han slänger sina medlemmar och moderatorer rätt in i ett krig han inte själv vågar ta med sina "fiender". Ni får istället bli hans knähundar.

Jag bara inte kan förstå hur man som admin utsätter sina medlemmar för detta, han är väl medveten om att resultatet av dessa "delar" han portionerar utkommer att drabba er och era identiteter. Vad jag heller inte kan förstå är hur ni låter er bli hans knähundar?

Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Lavemangsex, pedofili djursex likdelar du kletar mycket på dom för att svärta ner dom, något som inte har att göra med deras påstådda försök att censurera och strypa yttrandefriheten.

Du attackerar deras personer inte deras handlingar.

Det är ett enda virrevarr och precis som du säger är det "fiendernas" personer han går åt inte deras handlingarna dessutom leker han med sina medlemmar och utsätter dom för att bli uthängda eftersom det är så hans "fiender" arbetar.. Man gör inte så mot sina och vill man ändå som admin skriva av sig en massa smutsiga personangrepp om sina "fiender" gör så då men ha förståndet att låsa tråden direkt efter trådstarten. Gör bara smutsen läsbar för det här är definitivt ingen debatt om yttrandefriheten och censuren.
Citera
2019-06-07, 08:13
Medlem
yz44s avatar
Uppriktigt sagt så förefaller det vara en sorglig samling av misslyckade existenser som nog vore mest betjänta av aggressionsterapi, vi kan väl starta en insamling
Citera
2019-06-07, 08:27
Medlem
DarkwingdDucks avatar
nog om linda jag vill se skvaller om de andra

(FB) Granitporten AB, Realxiq, Systemhus, Pimboo mfl Thony Norelli-bolag /Mod
(FB) Stor Bedragaren Carl Vanderclou tidigare Peder Sidensköld + Många andra namn
(FB) Michael Zand - Kommunalpolitiker (M) i Halmstad
(FB) Vem fan är den avhoppade "nazisten" Peter Sundin?
Senast redigerad av DarkwingdDuck 2019-06-07 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in