2019-06-04, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av LordandLady
Vet inte, men som jag skrivit innan så får man upp bild på den adressen hon står/ stod skriven på (Storgatan) med både mannen äldsta sonen och det är samma hus som brann för några år sen (misstänk mordbrand) Går inte att missa om ni googlar!

Då var det snack om 4 barn och 2 vuxna. Så frågan är när den sista kom till världen?

Ja det var 2016 den branden inträffade. Dessutom anlagd av 4 personer som i samförstånd tänt på.
Viktigt är att inte missa att det även då talades om en familj från Syrien?
Så från Syrisk familj till helsvensk familj , med inget påbrå från annat land. . ( Ja jag vet inte vad jag ska säga , bäst är väl att inte skriva något alls ). Mina tankar går åt att familjen tråden handlar om inte bodde på Storgatan 2016. .

https://www.google.com/url?sa=t&sour...8Ju-Ih7QI2xZNG

Som sagt tror vi kan glömma den branden i denna tråden.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-06-04 kl. 23:10.
Citera
2019-06-04, 23:21
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nej, du får googla om igen och på rätt adress.
De har bott på Österlenvägen 887 sedan 2011.
Googla bara på adressen får du se en mer logisk bostad.
Man har knappt insyn pga enormt tätt buskage.Österlenvägen går precis utanför tomten.
Drar man sig undan, bor man inte mitt i byn i ett fler familjshus.
Inte för att det har betydelse, men enl media så har de bott där sen början av 2000-talet. Om jag läst rätt.
Citera
2019-06-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Barnen vet tydligen inte vad en högtid är, ens. Födelsedagar, jul och påsk m.fl, det har inte firats i hemmet. Låter helt sjukt. Sedan att 5 barn har hamnat mellan stolarna på detta sätt.... ptja, vad fan. Helt otroligt.

Ber om ursäkt om jag upprepar något som redan skrivits men
Jehovas vittnen brukar varken fira födelsedagar, jul eller påsk.
Citera
2019-06-04, 23:38
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ber om ursäkt om jag upprepar något som redan skrivits men
Jehovas vittnen brukar varken fira födelsedagar, jul eller påsk.

Hmmm , Förstår inte varför pappan skulle ägna sig åt att ta foton på hårdrockare om familjen är JW?
Stämmer inte någonstans. Fast att familjen kan ha varit dragen åt det sataniska hållet tror jag mer på isåfall. .
Väntar med spänning på att alla pusselbitarna blir uppdagade. Nu har det ju snart gått ett år sedan insatsen mot familjen gjordes och snart släpper väl trycket på ett års munkavle för tidningar och journalister.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-06-04 kl. 23:51.
Citera
2019-06-04, 23:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baritoz
hemskt... sjukt att detta kan hända jävla fritzl fasoner btw Ystad tillhör inte Österlen!
Nej. Men Löberöd ligger i Österlen. Vid gränsen om man ska vara noga.
Citera
2019-06-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Hmmm , Förstår inte varför pappan skulle ägna sig åt att ta foton på hårdrockare om familjen är JW?
Stämmer inte någonstans. Fast att familjen kan ha varit dragen åt det sataniska hållet tror jag mer på isåfall. .
Väntar med spänning på att alla pusselbitarna blir uppdagade. Nu har det ju snart gått ett år sedan insatsen mot familjen gjordes och snart släpper väl trycket på ett års munkavle för tidningar och journalister.
Nej det spåret är nog en återvändsgränd. Jag tror mer på psykiska problem i familjen.
Citera
2019-06-05, 00:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Inte för att det har betydelse, men enl media så har de bott där sen början av 2000-talet. Om jag läst rätt.

Googlade mig själv och andra på hitta.se och de (hitta.se) tycks sätta inflyttningsårtalen 2012 och 2011 lite random på folk, utan att det stämmer med det rätta inflyttningsårtalet.
Som tex mig, mina grannar och denna familj.
Har ingen aning om vad det kommer ifrån.
Var det inte 2003 de köpte huset ?
Citera
2019-06-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det kanske är annorlunda och slappare nu, särskilt med tanke på det ökade trycket på BVC och att det inte finns tillräckligt med personal. Men det äldsta barnet i den här familjen föddes ändå på den tiden då det inte funkade bra att avboka alla besök från och till BVC. Om man hade gjort det så skulle orosanmälan till soc lämnats av BVC och hembesök från soc hade varit nära förestående. Jag skulle vilja att att det var obligatoriskt även nu. Med tanke på att barn faktiskt inte är sina föräldrars egendom utan människor med sina egna rättigheter till liv och hälsa.

Det är sjukt att BVC-besök är ett "erbjudande", för innan skolplikten måste det ju finns någon instans som får se barnen. Utan BVC är det ingen. Vad har hänt med samhället?! Är det ingen som frågar sig vad som är rimligt i toppen av styrningen? Stat och myndigheter finns inte till för de som har det bra, men det verkar som om många tänker att deras jobb är "onödigt"?

Med vetskapen om att BVC bara är "tillval" (?!) är det öppna dörrar för vem som helst att sno ett barn, ingen frågar efter det...

Sen finns det ju starka insatser enligt socialministern där polis kan tillkallas för att hämta elever till skolan. Men innan dess då...?! Om barnen inte kollas på BVC, kan läsa på "distans", vem undrar kring barnen.

Man har ju läst om de försvunna flyktingbarnen, men svenska barn... laglöst land. Så obehagligt.
Senast redigerad av rappytt 2019-06-05 kl. 00:07.
Citera
2019-06-05, 00:08
Medlem
McVegans avatar
Familjen flyttade till huset 2003 men mamman folkbokfördes inte där förrän 2011. Nån som har lust att leta mer info om det? Verkar lite konstigt

Edit: för förtydligande står det på Mrkoll. Pappan folkbokfördes där 2003 men mamman först 2011.
Senast redigerad av McVegan 2019-06-05 kl. 00:13.
Citera
2019-06-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Googlade mig själv och andra på hitta.se och de (hitta.se) tycks sätta inflyttningsårtalen 2012 och 2011 lite random på folk, utan att det stämmer med det rätta inflyttningsårtalet.
Som tex mig, mina grannar och denna familj.
Har ingen aning om vad det kommer ifrån.
Var det inte 2003 de köpte huset ?

Du litar alltså på webbsidor före myndigheter? Tja, då kan det gå lite hur som helst med allt. Förståndet är inte så stort hos alla. Lite som när skolchefen litade på den amerikanska distansskolan. Varför inte gå till källan och fatta vad den består av? Det är ju precis det här som offentlig sektor lider av...
Citera
2019-06-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Enligt Göran Göransson (KD) som är ordförande i barn- och utbildningsnämnden i Ystad, har det pratats om familjen under lång tid i området. Han hävdar att folk ska ha reagerat och slagit larm.
Enligt kommunen har inte larmen nått socialtjänsten.

https://www.hd.se/2019-06-04/sociale...-till-barnen-i

Står även att HD och Sydsvenskan har fått tag i handlingar som visar att barnen aldrig tidigare har utretts av socialtjänsten innan de omhändertogs.

BVC, folktandvården, sjukvården, skolan, grannar, släktingar, barn i trakten och deras föräldrar. Vad är det för fel på folk?! Eller var de så skickliga på att fixa fasaden? Det tog 103 dagar innan någon från soc åkte ut till familjen efter skolans larm. Återinför tjänstemannaansvaret. Hur skulle det kunna se ut? Det här fungerar ju inte!
Citera
2019-06-05, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Det socialsekreterarna möter är ”I det närmaste en sanitär olägenhet”, skriver de i sina anteckningar. Smutsigt. Polisen tillkallas.
Men det som fick mig att reagera starkast av artikeln är de fem barnen mellan 4-18 år.
(ja, 18-åringen är inget barn men vederbörande har växt upp i misären)

Barnen har varit isolerade från omvärlden. Ingen skola, förskola osv och skatteverket har avregistrerar barnen från den svenska folkbokföringen i juni 2018, på grund av "De har lämnat så få avtryck i samhället. "

18-åringen vill stanna hos sina föräldrar, resten av barnaskaran blir direkt omhändertagna.
Undernärda och saknar tidsuppfattning. De vet inte när de fyller år.
En av tonårsbarnen kan inte skala en banan.

Att barnet inte har rört på sig tillräckligt under sin barndom, menar en sjukvården, är en rimlig anledning.

Matvanorna är begränsade och ovanliga, det framgår i artikel att mamman varit kontrollerade vid kostintag och "avföringsmönster".

Ett av barnen berättar även om smärtfulla övergrepp.

Alla barn saknar grundläggande kunskaper i det mesta barn i de ålderskategorier de tillhör ska kunna.

Hemskt. Någon som vet mer?

Föräldrarna har överklagat besluten om omhändertagning, men utan framgång, som tur är.

Vilka straff kan föräldrarna få, eller ha fått?

https://www.hd.se/2019-06-02/fem-ska...fran-omvarlden

På P1 intervjuade de ett luder från socialen. Ludret från socialen fick frågan vad som skiljer svensk lag mot annan (muslimsk) lag avbröts hon på en gång och det var dags för ett annat inslag. det var inte så viktigt att lyssnarna skulle få veta vad svensk lag nnebär och hur man agerat.

om man vill leva efter sina egna skitlagar så kan ,an åka hem till sitt skitland och göra som man känner för där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in