Citat:
Det är ett vidrigt fall. Om man älskar sina barn vill man det bästa för dom. Att man gör misstag i sin fostran är väl mer regel än undantag - men i stort vill vi det bästa för dom. Att skära av barnen från samhället var uppenbarligen ett sätt att binda barnen så hårt till sig att de aldrig skulle klara sig ute i världen själva. Behovet att känna sig behövda måste vara enormt. Och den misär och den smuts som mötte polis och soc i huset är ju också väldigt osunt. En psykiatrisk bedömning på dessa föräldrar efterlyser jag. Men någon sådan kan inte tvingas fram eftersom det inte förekommer någon brottsutredning. De kan fortsätta skaffa fler barn - om jag minns rätt är mamman bara 42. Så det finns det tid till.
Håller med dej.
Tack till den som rekommenderade p3. Tack.!
Jag VET att jag är 2:a på bollen nu, då jag inte har läst hela tråden, men efter att ha lyssnat på dokumentären så har jag ett par funderingar.
1. Ovanligt att båda föräldrarna är delaktiga i detta. Det mest normala är ju en aggressiv och dominat pappa, och näst vanliga en neurotisk höns-mamma som ränner efter barnen och som har en sjuk bild av sin mamma-roll (allt i barnens värld är farligt)
Men här är BÅDA föräldrarna med och båda tycker att dom har haft en riktig uppfostran av barnen. Mycket märkligt.
2. Låter precis som om (P3 dok) inte vill att barnen skall bli stora. Att dom vill ha småbarn.
Dom låter inte barnen växa upp och utvecklas utan behandlar dom som 3-åringar. Och detta känns tydligen helt rätt och normalt hos dessa föräldrar.
Det finns två stycken i historien som inte vill växa upp och bli stora, så därför undrar jag om mamman o pappan kan vara Pippi Långstump och Peter Pan... Skoja bara.
Otroligt att båda har samma konstiga uppfattning om hur man tar hand om barn.
Intressant P3 dok.
Tack till den som rekommenderade p3. Tack.!
Jag VET att jag är 2:a på bollen nu, då jag inte har läst hela tråden, men efter att ha lyssnat på dokumentären så har jag ett par funderingar.
1. Ovanligt att båda föräldrarna är delaktiga i detta. Det mest normala är ju en aggressiv och dominat pappa, och näst vanliga en neurotisk höns-mamma som ränner efter barnen och som har en sjuk bild av sin mamma-roll (allt i barnens värld är farligt)
Men här är BÅDA föräldrarna med och båda tycker att dom har haft en riktig uppfostran av barnen. Mycket märkligt.
2. Låter precis som om (P3 dok) inte vill att barnen skall bli stora. Att dom vill ha småbarn.
Dom låter inte barnen växa upp och utvecklas utan behandlar dom som 3-åringar. Och detta känns tydligen helt rätt och normalt hos dessa föräldrar.
Det finns två stycken i historien som inte vill växa upp och bli stora, så därför undrar jag om mamman o pappan kan vara Pippi Långstump och Peter Pan... Skoja bara.
Otroligt att båda har samma konstiga uppfattning om hur man tar hand om barn.
Intressant P3 dok.