2019-06-22, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho

Tyvärr är det ofta så att kontaktbegränsningar kommer till för att barnen vill hem till föräldrarna. Det här fallet verkar definitivt falla in i den kategorin.

Nej det här fallet verkar definitivt INTE falla in under den kategorin. Psykföräldrarna lyckades förstöra dom två äldsta barnen, det och det faktum att det ändå finns hopp för alla utom stackars 19-åringen är anledningen till kontaktbegränsningarna.

Har du totalt gått vilse i din rättshaveristiska psykos mot soc misslyckade omhändertaganden så till den grad att du MÅSTE ljuga?
Citera
2019-06-22, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det hoppas jag verkligen inte, med tanke på oförståelsen för beslutet om omhändertagande av barnen (som innebar befrielse från fångenskapen, skolstart samt liv ute i verkligheten för barnen). De har ju inte kommit framåt någonting. Det värsta är ju manipulationen av både barn och myndigheter, samt skola. Det där försvinner inte. Det verkar som att Skatteverkets påminnelse om att barnen inte gjort några avtryck resulterade i att hela familjen besökte vården någon gång 2018. Då startar även misstroendekampanj mot socialen och myndigheter i stort.

Barnen måste skyddas från dessa "föräldrar"/fångvaktare/manipulatörer!

Jag tror att föräldrarna är så manipulativa att de nu låtsas att de förstått. Det kommer de aldrig att göra. De är farliga. Det är min inställning efter att ha tagit del av försvarstal. De har antagligen läst i tråden och skapat sig en bild av vad de behöver säga för att få träffa barnen. Lita inte en sekund på dem! De behöver barnen för egen räkning. Barnen behöver inte sina fångvaktare!

Föräldrarna ska dömas för att de
- berövat barnen sin psykiska och fysiska frihet
- berövat barnen kontakt med släkten
- berövat barnen ett språk
- berövat barnen utbildning
- skadat barnens tillit
- skadat barnens förmåga att knyta kompiskontakter, bygga nära relationer (troligen)
- skadat barnens fysiska och mentala utveckling
- hotar barnens framtida möjligheter till självständigt liv, fritt från skuldkänslor
- riskerar att skrämma barnen till tystnad
- manipulerar barnen
- manipulerat skola, myndigheter, släkt, omgivning
- ljugit om skolutbildning
- ljugit om hur barnen har det
- förvanskat sanningar
- bara gör vad de tror att de måste göra för att behålla kontrollen över barnen

Vem tvättade barnen? De visste inte hur de tvättade sig själva!
Vem tvättade de tonåriga döttrarna och den nästan vuxne killen? Är föräldrarna incestuöst lagda?
Här skriver du någonting viktigt. Synd bara att tråden blev sönderspammad. Ett evigt ordsvall utan egentligt innehåll löser inga problem.
Skadan är skedd och den är mycket omfattande. Att låta manipulativa föräldrar komma in och förstöra det som redan vunnits skulle göra stor skada.
Naturligtvis läser föräldrarna tråden och snappar upp de råd de får från sina hjälpare i frågan hur de i fortsättningen ska lura socialtjänsten.
Manipulativa psykopater är svårt att värja sig från även för socialtjänsten.
Citera
2019-06-22, 07:35
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
När jag lyssnade på denna dokumentär så häpnade jag, återigen, hur två föräldrar har så dåligt omdöme att de vill att barnen för alltid skall vara beroende av dom, och aldrig bli självständiga vuxna. Hur tänker man då? Så själviskt, så obehagligt. Och det är inte ens brottsligt! Som man sa i dokumentären: "de är inte förberedda att leva i vår värld". Föräldrarna borde bli belagda med höga böter, och gärna ett fängelsestraff. Men förundersökningen är nedlagd. Två gånger till och med. Blir bara så trött.

Det handlar nog inte om dåligt omdöme hos föräldrarna. Snarare om en djupgående störning,
en störning i relationer gentemot omvärlden.

Någon av föräldrarna har blivit/varit väldigt knäpp. Och medels folie a deux dragit den andre med sig. Den andre har antagligen varit rätt ”knäpp” hen också.
”Tillsammans mot omvärlden”. När pärlbandet av fem barn dykt upp har de också inkluderats i idéerna.

Föräldrarna har ju även isolerat sig själva, inte bara barnen. HB har haft sjukersättning i 10 år och PB har varit sjukskriven sedan 2015. De har inte släppt någon över tröskeln, inte umgåtts med släkt eller några vänner.

Antagligen hade föräldrarna någon utopisk skruvad plan för hur barnens framtida liv skulle se ut. Troligen var planen att barnen skulle stanna i den ”sekt” föräldrarna byggt upp.
Idag var barnen en inkomstkälla - barnbidrag och flerbarnstillägg uppgår till runt 100.000kr per år - netto. Pappans bruttobidrag tll ekonomin ligger antagligen på lägst runt 10’ per månad och mammans som lägst kring kring 12’. I runda slängar har denna familj haft minst 20.000 netto att leva på varje månad.
Med mycket låga boendekostnader, inga klädinköp till barnen, inga resor etc har tillvaron nog flutit på bekvämt för föräldrarna.

Mycket möjligt att de också sett till att teckna fler försäkringar så att de även fått mer i ersättning.

Om barnen görs så samhällsodugliga som möjligt kommer de också kunna bidra till ”sektens” intäkter i form av sjukersättning framöver. Utan kontakt med omgivningen kommer barnen inte heller flytta hemifrån. Men varje barn är en inkomstkälla för föräldrarna - nu och i framtiden.

Med stor sannolikhet har föräldrarna haft en plan för sin egen/”sektens” framtida försörjning, om än skruvad.
Det handlar inte om föräldrarnas. eventuella dåliga omdöme utan sannolikt om ren skär egoism parat med mental störning.

Barnen görs beroende av föräldrarna som själva är - och planerar att förbli - beroende av barnens pekunjärt. Som en sekt.
Senast redigerad av coli 2019-06-22 kl. 07:46.
Citera
2019-06-22, 10:35
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det handlar nog inte om dåligt omdöme hos föräldrarna. Snarare om en djupgående störning,
en störning i relationer gentemot omvärlden.

Någon av föräldrarna har blivit/varit väldigt knäpp. Och medels folie a deux dragit den andre med sig. Den andre har antagligen varit rätt ”knäpp” hen också.
”Tillsammans mot omvärlden”. När pärlbandet av fem barn dykt upp har de också inkluderats i idéerna.

Föräldrarna har ju även isolerat sig själva, inte bara barnen. HB har haft sjukersättning i 10 år och PB har varit sjukskriven sedan 2015. De har inte släppt någon över tröskeln, inte umgåtts med släkt eller några vänner.

Antagligen hade föräldrarna någon utopisk skruvad plan för hur barnens framtida liv skulle se ut. Troligen var planen att barnen skulle stanna i den ”sekt” föräldrarna byggt upp.
Idag var barnen en inkomstkälla - barnbidrag och flerbarnstillägg uppgår till runt 100.000kr per år - netto. Pappans bruttobidrag tll ekonomin ligger antagligen på lägst runt 10’ per månad och mammans som lägst kring kring 12’. I runda slängar har denna familj haft minst 20.000 netto att leva på varje månad.
Med mycket låga boendekostnader, inga klädinköp till barnen, inga resor etc har tillvaron nog flutit på bekvämt för föräldrarna.

Mycket möjligt att de också sett till att teckna fler försäkringar så att de även fått mer i ersättning.

Om barnen görs så samhällsodugliga som möjligt kommer de också kunna bidra till ”sektens” intäkter i form av sjukersättning framöver. Utan kontakt med omgivningen kommer barnen inte heller flytta hemifrån. Men varje barn är en inkomstkälla för föräldrarna - nu och i framtiden.

Med stor sannolikhet har föräldrarna haft en plan för sin egen/”sektens” framtida försörjning, om än skruvad.
Det handlar inte om föräldrarnas. eventuella dåliga omdöme utan sannolikt om ren skär egoism parat med mental störning.

Barnen görs beroende av föräldrarna som själva är - och planerar att förbli - beroende av barnens pekunjärt. Som en sekt.
Visst är det ett planerat beteende. Men också dåligt omdöme. Hur tänkte dom? Varför är det inte brottsligt? Två svenska föräldrar gör allt de kan för att se till att fem barn står utanför samhället. Hur kan de komma undan med det ?
Citera
2019-06-22, 23:44
Medlem
Citat:
Visst är det ett planerat beteende. Men också dåligt omdöme. Hur tänkte dom? Varför är det inte brottsligt? Två svenska föräldrar gör allt de kan för att se till att fem barn står utanför samhället. Hur kan de komma undan med det ?
Kammaråklagare Lena Bredstedt lade ned ärendet i september 2018.
"Saknas anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats."
Så de här så kallade "föräldrarna" behöver inte riskera någon påföljd för sitt sätt att "uppfostra" sina barn.
Citera
2019-06-23, 08:08
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Kammaråklagare Lena Bredstedt lade ned ärendet i september 2018.
"Saknas anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats."
Så de här så kallade "föräldrarna" behöver inte riskera någon påföljd för sitt sätt att "uppfostra" sina barn.

Åklagaren är nog lika upprörd som alla andra, men kan inte göra annat än att följa lagen, och tydligen lägga ner ärendet. Eftersom det varit väldigt känt, så finns det i alla fall någon med juridiska kunskaper som kritiserat åklagaren.

Personligen tycker jag det borde vara människorov. Men uppenbarligen har jag fel.
Citera
2019-06-23, 09:02
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Åklagaren är nog lika upprörd som alla andra, men kan inte göra annat än att följa lagen, och tydligen lägga ner ärendet. Eftersom det varit väldigt känt, så finns det i alla fall någon med juridiska kunskaper som kritiserat åklagaren.

Personligen tycker jag det borde vara människorov. Men uppenbarligen har jag fel.
Grov försummelse kan jag tänka mig. Men de blev bara av med barnen. De borde burats in.
Citera
2019-06-23, 10:18
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Grov försummelse kan jag tänka mig. Men de blev bara av med barnen. De borde burats in.

Bra beskrivning! Men jag tror inte att det finns som något straffbart.
Citera
2019-06-23, 10:47
Bannlyst
Jag fattar inte riktigt.
Har själv 5 ungar.
Det finns inte på världskartan att jag och frugan vill ha alla 5 tillsammans hemma varje dag, varje månad, varje år.
Tack gode gud för skola, fritids, aktiviteter och andra kompisar.
Att jag och frugan älskar alla våra barn vilkorslöst och att vi gör allt vi kan för dom är självklart, men jag vill fan inte ha glinen rännandes runt benen jämt.
Fy fan.!
Dessa föräldrar måste vara super-knäppa.!
Barn är skitjobbiga små änglar.
Citera
2019-06-23, 10:59
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
De isolerade Ystadsbarnen - P3 Nyheter Dokumentär

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1646

Rekommenderar alla som är intresserade av fallet att lyssna på radiodokumentären ovan. Drygt 20 minuter lång.
Citera
2019-06-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag fattar inte riktigt.
Har själv 5 ungar.
Det finns inte på världskartan att jag och frugan vill ha alla 5 tillsammans hemma varje dag, varje månad, varje år.
Tack gode gud för skola, fritids, aktiviteter och andra kompisar.
Att jag och frugan älskar alla våra barn vilkorslöst och att vi gör allt vi kan för dom är självklart, men jag vill fan inte ha glinen rännandes runt benen jämt.
Fy fan.!
Dessa föräldrar måste vara super-knäppa.!
Barn är skitjobbiga små änglar.
De här föräldrarna har lyckats manipulera vuxna människor år efter år. Deras "uppfostran" av barnen har nog också bestått av det. Jag tror inte vi ska tänka kiv och liv och rörelse o spring i benen..
Jag tror att varje barn har blivit stukat och disciplinerats intill lydnadens och passivitetens avgrund och att varje äldre barn har fått i uppgift att "uppfostra" sitt yngre syskon och på så sätt fått föräldrarnas. kanske främst mammans, gillande. Barnen har känslomässigt amputerats. Och barnen har inte vetat av något annat. Ingen "normal" vuxen har funnits där för dem.
Citera
2019-06-23, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
De här föräldrarna har lyckats manipulera vuxna människor år efter år. Deras "uppfostran" av barnen har nog också bestått av det. Jag tror inte vi ska tänka kiv och liv och rörelse o spring i benen..
Jag tror att varje barn har blivit stukat och disciplinerats intill lydnadens och passivitetens avgrund och att varje äldre barn har fått i uppgift att "uppfostra" sitt yngre syskon och på så sätt fått föräldrarnas. kanske främst mammans, gillande. Barnen har känslomässigt amputerats. Och barnen har inte vetat av något annat. Ingen "normal" vuxen har funnits där för dem.

Håller med dej.
Tack till den som rekommenderade p3. Tack.!
Jag VET att jag är 2:a på bollen nu, då jag inte har läst hela tråden, men efter att ha lyssnat på dokumentären så har jag ett par funderingar.
1. Ovanligt att båda föräldrarna är delaktiga i detta. Det mest normala är ju en aggressiv och dominat pappa, och näst vanliga en neurotisk höns-mamma som ränner efter barnen och som har en sjuk bild av sin mamma-roll (allt i barnens värld är farligt)
Men här är BÅDA föräldrarna med och båda tycker att dom har haft en riktig uppfostran av barnen. Mycket märkligt.
2. Låter precis som om (P3 dok) inte vill att barnen skall bli stora. Att dom vill ha småbarn.
Dom låter inte barnen växa upp och utvecklas utan behandlar dom som 3-åringar. Och detta känns tydligen helt rätt och normalt hos dessa föräldrar.
Det finns två stycken i historien som inte vill växa upp och bli stora, så därför undrar jag om mamman o pappan kan vara Pippi Långstump och Peter Pan... Skoja bara.
Otroligt att båda har samma konstiga uppfattning om hur man tar hand om barn.
Intressant P3 dok.
Senast redigerad av Avd.9 2019-06-23 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in