Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Barnen måste, som redan nämnts i tråden, prata i en högtalartelefon samtidigt som en vuxen övervakar samtalet.
Mamman och pappan har ju överklagat kommunens beslut.
Men nu öppnar Ystads kommun upp för att föräldrarna ska få träffa sina barn i verkligheten:
https://www.hd.se/2019-06-19/foraldr...e-ystadsbarnen
Det hoppas jag verkligen inte, med tanke på oförståelsen för beslutet om omhändertagande av barnen (som innebar befrielse från fångenskapen, skolstart samt liv ute i verkligheten för barnen). De har ju inte kommit framåt någonting. Det värsta är ju manipulationen av både barn och myndigheter, samt skola. Det där försvinner inte. Det verkar som att Skatteverkets påminnelse om att barnen inte gjort några avtryck resulterade i att hela familjen besökte vården någon gång 2018. Då startar även misstroendekampanj mot socialen och myndigheter i stort.
Barnen måste skyddas från dessa "föräldrar"/fångvaktare/manipulatörer!
Jag tror att föräldrarna är så manipulativa att de nu låtsas att de förstått. Det kommer de aldrig att göra. De är farliga. Det är min inställning efter att ha tagit del av försvarstal. De har antagligen läst i tråden och skapat sig en bild av vad de behöver säga för att få träffa barnen. Lita inte en sekund på dem! De behöver barnen för egen räkning. Barnen behöver inte sina fångvaktare!
Föräldrarna ska dömas för att de
- berövat barnen sin psykiska och fysiska frihet
- berövat barnen kontakt med släkten
- berövat barnen ett språk
- berövat barnen utbildning
- skadat barnens tillit
- skadat barnens förmåga att knyta kompiskontakter, bygga nära relationer (troligen)
- skadat barnens fysiska och mentala utveckling
- hotar barnens framtida möjligheter till självständigt liv, fritt från skuldkänslor
- riskerar att skrämma barnen till tystnad
- manipulerar barnen
- manipulerat skola, myndigheter, släkt, omgivning
- ljugit om skolutbildning
- ljugit om hur barnen har det
- förvanskat sanningar
- bara gör vad de tror att de måste göra för att behålla kontrollen över barnen
Vem tvättade barnen? De visste inte hur de tvättade sig själva!
Vem tvättade de tonåriga döttrarna och den nästan vuxne killen? Är föräldrarna incestuöst lagda?