2019-06-19, 14:43
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Troligen för att ärendet inte varit offentligt pga sekretess. Hur media lyckades nosa upp det vet jag inte.

Har du inte samma misstankar som en del andra har? Föräldrarna vet om fallet...
Citera
2019-06-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Barnen måste, som redan nämnts i tråden, prata i en högtalartelefon samtidigt som en vuxen övervakar samtalet.

Mamman och pappan har ju överklagat kommunens beslut.

Men nu öppnar Ystads kommun upp för att föräldrarna ska få träffa sina barn i verkligheten:

https://www.hd.se/2019-06-19/foraldr...e-ystadsbarnen

Det hoppas jag verkligen inte, med tanke på oförståelsen för beslutet om omhändertagande av barnen (som innebar befrielse från fångenskapen, skolstart samt liv ute i verkligheten för barnen). De har ju inte kommit framåt någonting. Det värsta är ju manipulationen av både barn och myndigheter, samt skola. Det där försvinner inte. Det verkar som att Skatteverkets påminnelse om att barnen inte gjort några avtryck resulterade i att hela familjen besökte vården någon gång 2018. Då startar även misstroendekampanj mot socialen och myndigheter i stort.

Barnen måste skyddas från dessa "föräldrar"/fångvaktare/manipulatörer!

Jag tror att föräldrarna är så manipulativa att de nu låtsas att de förstått. Det kommer de aldrig att göra. De är farliga. Det är min inställning efter att ha tagit del av försvarstal. De har antagligen läst i tråden och skapat sig en bild av vad de behöver säga för att få träffa barnen. Lita inte en sekund på dem! De behöver barnen för egen räkning. Barnen behöver inte sina fångvaktare!

Föräldrarna ska dömas för att de
- berövat barnen sin psykiska och fysiska frihet
- berövat barnen kontakt med släkten
- berövat barnen ett språk
- berövat barnen utbildning
- skadat barnens tillit
- skadat barnens förmåga att knyta kompiskontakter, bygga nära relationer (troligen)
- skadat barnens fysiska och mentala utveckling
- hotar barnens framtida möjligheter till självständigt liv, fritt från skuldkänslor
- riskerar att skrämma barnen till tystnad
- manipulerar barnen
- manipulerat skola, myndigheter, släkt, omgivning
- ljugit om skolutbildning
- ljugit om hur barnen har det
- förvanskat sanningar
- bara gör vad de tror att de måste göra för att behålla kontrollen över barnen

Vem tvättade barnen? De visste inte hur de tvättade sig själva!
Vem tvättade de tonåriga döttrarna och den nästan vuxne killen? Är föräldrarna incestuöst lagda?
Senast redigerad av rappytt 2019-06-19 kl. 15:34.
Citera
2019-06-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Har du inte samma misstankar som en del andra har? Föräldrarna vet om fallet...

Kan det vara så? Att föräldrarna var så dumma att de trodde att de skulle få en snyftartikel och därför blev skandalen offentlig? Skulle inte förvåna mig! De agerar verkligen som experter på narcissism-psykopati. Helt känslokalla och tror att de äger världen, eller rättare sagt, skola, barn, samhällssystem...

Nu är det tystare och det är oroande. Som att de fått något positivt besked av socialen att de kan få träffa sina barn. Varför ska de ens ha kontakt? De har inte bidragit med något mer än att förneka sina barn självklara, livsnödvändiga kunskaper.
Senast redigerad av rappytt 2019-06-19 kl. 16:24.
Citera
2019-06-19, 20:26
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposte...ljens-husdjur/

Citat:
Barnen i Ystad har varit omhändertagna i över 300 dagar.
Snart kan föräldrarna få träffa dem igen – något som de kämpat hårt för.
Men hos barnen är längtan att återförenas inte lika stark.

Citat:
Föräldrarna har vid flera tillfällen i samtal med socialsekreterare och i skrivelser till domstolar uppgett att man haft umgänge med andra, att barnen haft lekkamrater. Barnet som lekt med familjens hundar kan själv inte minnas när det skulle ha varit.
Samma sak gäller för ett av de äldre barnen som också har svårigheter att namnge lekkamrater. När domstolar granskat vad föräldrarna berättat om sitt umgänge med andra döms deras svar ut som vaga och svåra att få bekräftade.
Citera
2019-06-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ur bild i Sydsvenskans betalartikel:

AA - senast besök 180110 och dessförinnan 151209
BB - senast besök 180102 och dessförinnan 161216
CC - senast besök 180201, 180110 och dessförinnan 170804
DD - senast besök 180119 och dessförinnan 170412
EE - senast besök 180109 och dessförinnan 171120.

Detta säger naturligtvis inte något om det skett fler sjukvårdsbesök tidigare datum.. Men det var dessa uppgifter man har redovisat från Patientservice till Sydsvenskan.

Har svårt att tänka mig att vården skulle
bryta sekretessen för att lämna uppgifter till media.

Patientservice som jag läser det
jobbar inte så.
Sydsvenskan som andra tidningar kan alltid skriva för att sälja men innehållet behöver inte stämma överens med verkligheten.

https://www.skane.se/Kontakt/patientservice/
Citera
2019-06-19, 21:09
Medlem
"Det framgår också att mamman ansett att flera av barnen har problem med mage och tarmar. Men efter tvångsomhändertagandet tycks dessa problem ha upphört."

Ok. Det här påminner sannerligen om alla upprörande fall med ME, värst var det i Bjärred där barnen mördades. Nu måste soc vara på tårna! Granska alla familjer där barnen har ME och onaturlig trötthet. De här barnen är antagligen inte de enda som pekats ut som sjuka eller undermåliga av en häxmamma.

Pappan i denna familj minns inga årtal, mamman bevakar även honom. En hel familj hålls som gisslan, men det är inte tydligt om pappan kan ändra på sig. Han saknar integritet och verkar sjuk.
Citera
2019-06-19, 21:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Vad snackar du om? Saknar du läsförståelse eller empati, vilket är det?
Mamman bedömdes i domen som god och kärleksfull. Pappan är dömd för flera fall av misshandel av barn och kvinnor.
Varför jämställer du då föräldrarna och hvb-hem som tre dåliga alternativ?
Mamman var ett bra alternativ. Varför ska det vara upp till henne att barnen ska vilja träffa honom trots misshandel?
Varför inte upp till honom eller till barnen?
Tycker du likadant om trådens fall?
Är det upp till barnens familjehem att dom ska vilja träffa föräldrarna igen trots åratal av isolering?!
Annars borde dom omplaceras och familjehemmen förklaras dåliga?
Nej det tycker du ju inte i just det här fallet eftersom det här handlar om en mamma främst som alla skriver om som betett sig illa (det är lika mycket bägge två men skitsamma).
Varför hatar du andra kvinnor? Är det för att du har svårt i konkurrensen?

Jag förestår inte varför du måste vara så otrevlig och dryg?

Jag tror ingen favoriserar pappan här? Men eftersom det är mamman som tycks ha haft den mesta kontakten med myndigheter är det väl logiskt att hon blir mer påhoppad?
Men jag anser båda vara lika onda, definitivt! Pappan kan också vara ännu värre än mamman?
Dock så var ju ena barnet inte villig att prata med sin mamman då hon alltid var så arg, men det gick bra att prata med pappa! Så antagligen därför det fokuseras på mamman i detta fall?

Sen tycker jag att ditt hat mot myndigheter kan tas i en tråd ämnat för det.
Du går hela tiden Off topic en massa i denna tråd!
Senast redigerad av rubin22 2019-06-19 kl. 21:55.
Citera
2019-06-19, 23:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
"Det framgår också att mamman ansett att flera av barnen har problem med mage och tarmar. Men efter tvångsomhändertagandet tycks dessa problem ha upphört."

Ok. Det här påminner sannerligen om alla upprörande fall med ME, värst var det i Bjärred där barnen mördades. Nu måste soc vara på tårna! Granska alla familjer där barnen har ME och onaturlig trötthet. De här barnen är antagligen inte de enda som pekats ut som sjuka eller undermåliga av en häxmamma.

Pappan i denna familj minns inga årtal, mamman bevakar även honom. En hel familj hålls som gisslan, men det är inte tydligt om pappan kan ändra på sig. Han saknar integritet och verkar sjuk.

Håller helt med dig!

Om inte mamman är narcissist, psykopat? Så finns det ingen med den diagnosen i världen!
Manipulativ, troligtvis som pappan i Bjärred? Han miste kontrollen då brast allt!
Ja det där med tarmproblem lär vara ett psyklogiskt sätt att binda barnen närmare sig, får MBD vibbar av detta!

Sen verkar som hon/han även gillar att samla djur, som hon/han sen inte tar hand om!
Det var ju minst 10 katter i det övergivna huset och på gården flera hästar!
Vanligast är att dessa s.k djur" hoarders", "collecors" samlar, katter, sen hundar och tredje vanligaste djuret är häst
( har jag läst ) Verkade också som att det fanns djur i huset då barnen omhändertogs?
Men dessa tycks alltså även ha samlat på barn som sen misskötts! Det kan nog inte vara så vanligt?

Total kontroll och ser sig som räddaren! Såna här ska definitivt inte ta hand om barn eller djur! Låt oss hoppas att så inte sker igen!
Citera
2019-06-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt

Skulle vara mycket intressant att träffa dessa båda psykfall till avarter. Bara för att få uppleva hur de beter sig, diskuterar och slår ifrån sig.
Jag håller med dig i allt du skriver i dina inlägg, dessa två satans avkommor ska aldrig mer få ha hand om varken barn eller djur.
Citera
2019-06-20, 02:33
Medlem
Usch vad det gjorde ont i mitt mammahjärta av att läsa om lillpojkens enda vänner, två hundar och katter som han älskar så djupt.

Återförena pojken med djuren NU socialen!
Citera
2019-06-20, 03:35
Medlem
horisonters avatar
Fyfan vilket sjukt ärende. Och hur ofta man hör om sådana här saker. Påminner mig lite om filmen "Room".
Citera
2019-06-20, 09:43
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horisonter
Fyfan vilket sjukt ärende. Och hur ofta man hör om sådana här saker. Påminner mig lite om filmen "Room".

Det är inte så ovanligt som man kan tro, både knäppa barnfamiljer och övernitiska socialsekreterare. Jag har tidigare postat en länk om ett fall från Värmland som var ganska snarlikt, en fembarnsfamilj som anklagades för att isolera och svälta sina barn och följaktligen fick dem omhändertagna:
https://www.nwt.se/2014/10/04/familj...togs-fem-barn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in