Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Jag antar att du då tror att jag ljuger, men har ingen orsak att hålla på med sånt! Tydligen har du missat läsa nedan artikel?
Barnen har som det verkar åtminstone haft en del besök till sjukvården?
Men det där med alternativmedicin, har jag missat!
https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1560825357802
Nej jag tror inte att Du ljuger. Jag har läst och tittat på formuleringen; "Detta trots att de vid flera tillfällen hade besökt vården under sin uppväxt, enligt uppgifter i Region Skånes patientservice som tidningarna har tagit del av." Just detta vaga hänsyftande har jag enbart läst det i denna artikel - ingen annan tidnings artiklar.
Denna tidning skriver i svepande ordalag; enligt uppgifter i Region Skånes patientservice som tidningarna har tagit del av. Tidningarna skrivs i obestämd form. Där är inte angivet ngn källa och de hänvisar inte heller till pressetik genom att skriva enligt handlingar denna tidning fått ta del av. Därmed anser jag inte det är styrkt att barnen varit vid några besök i den svensk vedertagen sjukvård.
För mig att det viktigt att vara exakt och kritiskt granska media. Denna historian är snaskig nog ändå. En mediasanning el trådsanning behövs knappast & är inte av ngt värde alls.
Barnen kan ha visst varit på enskilda besök i sjukvården under sin livstid. Men flertalet el många sjukvårdsbesök, för denna 5-barnsfamilj, tror i varje fall inte jag på.