Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-16, 17:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hästarna lär ju ha varit riktigt dåliga eftersom det inte gjordes försök att sälja dem
Ja utan mat och fruset vatten och misskötsel blir hästar väldigt fort dåliga. Är stora känsliga djur som kräver mycket tid och pengar för att må bra, dessa vidriga människor har totalt skitit i dessa hästar, vanvårdat dem till döds! Finns nog ingen bättre diagnos än narcisst på henne, troligtvis flera andra med! Denna kvinna är farligt manipulativ och besitter ansolut noll empati! Stackars djur och barn, som kom i hennes väg!
Citera
2019-06-16, 18:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Men fy fan, dom kan inte ens ta hand om sina djur (och skaffar ändå mängder med hästar och katter), så till den grad att flera djur måste avlivas!
PsykopatPernilla försöker tjafsa redan då, otroligt synd att ungarna hann gömmas undan vid inspektionen.

Levande vareleser äckelföräldrarna Brendestam skulle ta hand om blev så vanvårdade att dom behövde avlivas.

Kan samhället ta sitt förbannade ansvar och åtala föräldrarna så vi slipper se äldsta sonen avliva sig själv när psykopatmamma slutligen dör?

Eller är Pernilla och Hans plan att han ska dö med dom? ALLT visar ju på att dom knutit an barnen så hårt, och framför allt så sjukt, att tanken var att dom skulle dö med föräldrarna.

Nyp GM för förberedelse till mord då, om skolchefen aldrig avslöjat inlåsta barnen, som inte visste hur man gör mängder med livsnödvändiga saker, och GM sen krockat och dött när båda GM var och köpte jäst, är inte det likgiltighetsuppsåt? Om barnen aldrig tagit sig ut då är det väl som Fritzl, dom hade åkt på mord.

Äldsta barnet är 19 nu, vad är tanken när Pernilla och Hans blir så gamla att dom dör?
Dom har ingen plan för dom (åtminstone ena) är batshit crazy och borde sitta inne tills ett fullgott bot mot psykopati finns.
Familjen bodde inte där då, de hade två hus. Hästar och flera katter var ensamma på gården. Vad är vitsen att ha djur som man ändå inte är med? Onda individer vi har att göra med här! Åtminstone har kvinnan storhetsvansinne! Hoppas denna grymma hemska kvinnan läser här! Men tyvärr lär hon aldrig komma till insikt hur vidrig hon är, då skulle en normal människa bryta ihop över allt ont man tillfogat andra!
Senast redigerad av rubin22 2019-06-16 kl. 18:25.
Citera
2019-06-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det var 2010. Tror du att de har kvar det stället?

Det kan jag tänka mig att de gör.
Citera
2019-06-16, 18:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Samkörning av register ses som något väldigt hemskt och integritetskränkande inom den politiska arenan. Luktar brunt 30-tal enligt många. Vi är i vilket fall inte i närheten av detta när det i dagens läge inte finns en utbredd vilja att lyfta en telefonlur ens vid konkret misstanke.
De hade säkerligen en plan, att harmoniskt leva i ett stort kärleksfullt familjekollektiv, utökat med likasinnade i takt med att barnen växer upp. Den pådyvlade engelskan kanske är en hint om att detta inte ens skulle ske i Sverige på sikt men bidragsberoendet uteslöt tills vidare någon förflyttning till en mer frihetlig plats i världen där man kan försörja sig på konst, grönsaksodling och att spela bongotrumma.

Jag tror alltjämt stenhårt på hippiespåret. Få grupper lägger lika mycket möda på att utbena och formulera hur man på bästa sätt lever och verkar. Jag är säker på att en plan definitivt fanns och att den var central för deras livsstil. Som vanligt var den dock extremt dåligt förankrad i verkligheten men det hindrar inte en hängiven drömmare. Kanske tror de på den än idag och tänker sig att omhändertagandet av barnen grundar sig i inskränkthet och avundsjuka hos alla berörda tjänsteman, i precis alla berörda instanser. Att ompröva sin världsbild kostar på men om det inte ruskar om tillräckligt att bli av med barnen så finns det nog inte mycket att göra. Men det gör ingenting enligt mig. Folk kan faktiskt få leva sina liv som de själva önskar så länge det inte går ut över andra. I synnerhet barn.
Det krävs mer än just att vara hippie, i detta fall!
Dessa s.k människor vanvårdade djur och människor och hade absolut noll empati! Åtminstone mamman var väldigt kontrollerande och de totalisolerade barnen och de umgicks inte med andra, inget hippie tema för mig i detta fall. Däremot liknar det lite sekt över det?
Citera
2019-06-16, 18:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Autistiska barn med med ADHD och ev Tourettes kräver bra mkt mer än enskilda kontakter med vården.
Nu vet jag inte varför du citerar mig som du gör? Jag svarade någon som skrev att de inte hade haft en massa vårdkontakter, och jag svarade att de haft det!
Citera
2019-06-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu vet jag inte varför du citerar mig som du gör? Jag svarade någon som skrev att de inte hade haft en massa vårdkontakter, och jag svarade att de haft det!

Hur vet Du att de haft det? Det jag skrev syftade inte till Dig utan mer allmänt i tråden.
Citera
2019-06-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hästarna lär ju ha varit riktigt dåliga eftersom det inte gjordes försök att sälja dem
Paret måste väl i alla fall ha fått böta? Och kanske också varit tvungen att betala kostnaderna för utryckningen till hästarna.
Detta par spelar i en klass för sig. Finns det något ynkligare än att vanvårda djur och barn?
Citera
2019-06-16, 18:38
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Efter avslöjandet om de isolerade syskonen i Ystad skärper kommunen sina rutiner.

Citat:
Den nya rutinen bygger på att vi ska få tillförlitliga svar från fler källor, oberoende av varandra. Det gör att det blir svårare för individer att hamna eller utnyttja de organisatoriska mellanrum som finns i dag, säger Stefan Ahlbäck, tillförordnad förvaltningschef på Ystad kommun.
https://www.expressen.se/kvallsposte...rps-rutinerna/
Citera
2019-06-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
https://www.expressen.se/kvallsposte...rps-rutinerna/
Löjeväckande snack om "organisatoriska mellanrum". flera oberoende källor...
Det enda som behövdes i detta fall var en KONTROLL av de uppgifter som föräldrarna uppgivit. Skolchefen mejlade till den amerikanska skolan och fick svar att barnen inte var inskrivna där som elever. Så avslöjades parets lögner.
Citera
2019-06-16, 19:41
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Löjeväckande snack om "organisatoriska mellanrum". flera oberoende källor...
Det enda som behövdes i detta fall var en KONTROLL av de uppgifter som föräldrarna uppgivit. Skolchefen mejlade till den amerikanska skolan och fick svar att barnen inte var inskrivna där som elever. Så avslöjades parets lögner.

Instämmer. Tjänstemännen sitter på sina häckar och fyller i sina papper - utan att tänka självständigt. Antingen för att de inte kan tänka själva eller för att de inte vill ha mer jobb.

Just det här fallet krävde inga högre studier för att kontrollera - ett mail till den påstådda skolan i USA.
Eller varför inte ett enda möte med något av barnen vid ett enda tillfälle?

Finns ju barnhälsovård och skolhälsovård, svenska barn ska erbjudas vaccinering och kontroller. Barnen var folkbokförda i Sverige, föräldrarna fick barnbidrag och flerbarnstillägg. De fick även sjukbidrag resp var sjukskriven, ingen unge hade pass. Hur mycket har föräldrarna vabbat? Modern har varit sjukskriven sedan 2015, vabbade hon dessförinnan - under utlandsresorna??

Någon form av uppföljning från myndigheterna måste väl ändå ske för ett barn som räknas som invånare i Sverige?
Citera
2019-06-16, 19:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Hur vet Du att de haft det? Det jag skrev syftade inte till Dig utan mer allmänt i tråden.
Därför att det har stått det i artiklar i tråden!
Det kan du själv läsa om du orkar?
Jag sitter inte här och hittar på om du nu tror det?
Citera
2019-06-16, 19:59
Medlem
colis avatar
När man läser om gamla händelser där folk låtit sig få förståndet och förnuftet satt ur spel, är det påfallande ofta rätt vältaliga kvinnor som agerat.

Bader-Mainhoff terroristerna som härjade i Tyskland på 60-70 talet bestod till stora delar av akademiskt utbildade kvinnor med god verbal förmåga att uttrycka sig i skrift och tal. De skrev manifest, inlagor och dekret. De lyckades dupera såväl myndigheter som nya medlemmar. De var i många fall mer hängivna sin sak och mer vältaliga än flera av de manliga medlemmarna.

I Jonestown där över 900 personer drack gift bestod anhängarna till 2/3 av kvinnor.

Övriga liknelser oaktat, men att en aktiv övertygad intellektuellt snedseglare till mor skulle kunna dupera myndigheter och tjänstemän med flera hundra sidors argumentation för sin skruvade sak låter inte orimligt. I alla fall inte under kortare tid.

Men inte under en nittonårings hela livstid..... och för fyra barn till.....
Senast redigerad av coli 2019-06-16 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in