2020-03-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Så lär det bli. Finns knappt en chans i rymden att vår (Bajens) match kommer spelas inför publik. Beslut om begränsning av sammankomster till max 500 personer bör komma inom ett dygn om regeringen för en gångs skull kan göra slag i saken.
876 000 åker tunnelbana i Sthlm varje dag, ungefär lika många i bussar. Smittspridningseffekten av att några tusen sitter still på en fotbollsstadion är nog begränsad i sammanhanget?
Citera
2020-03-11, 15:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
876 000 åker tunnelbana i Sthlm varje dag, ungefär lika många i bussar. Smittspridningseffekten av att några tusen sitter still på en fotbollsstadion är nog begränsad i sammanhanget?
Så är det men det betyder ju inte att man inte kan försöka med åtgärder ändå för att om möjligt stävja. Stänga ner kollektivtrafiken förstår ju både du och jag att det är praktiskt omöjligt.

Tror i vilket fall inte att matchen kommer spelas inför publik men jag kan ju ha fel.
Citera
2020-03-11, 16:43
Medlem
needAlifes avatar
Jahapp, det tog inte lång tid. Regeringen har alltså nu beslutat att införa begränsningar av sammankomster till max 500 personer från idag. Det betyder då att det lär spelas utan publik till helgen.
Citera
2020-03-11, 16:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jahapp, det tog inte lång tid. Regeringen har alltså nu beslutat att införa begränsningar av sammankomster till max 500 personer från idag. Det betyder då att det lär spelas utan publik till helgen.
Men tunnelbanan fortsätter gå? Skolor med fler än 500 elever? Hur långt emellan varandra måste folk vara? Vi kan ju stå 499 i klungor utspridda på arenan? Skämt och sido: blöööö.
Citera
2020-03-11, 16:56
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Men tunnelbanan fortsätter gå? Skolor med fler än 500 elever? Hur långt emellan varandra måste folk vara? Vi kan ju stå 499 i klungor utspridda på arenan? Skämt och sido: blöööö.
Mmmm det är trist men för en gångs skull tycker jag Löfven tog rätt beslut. Sedan TROR jag att även skolor kommer stängas inom en vecka men det är bara vad jag tror.
Citera
2020-03-11, 16:58
Medlem
junkbords avatar
Riktigt bös att det blir spel utan publik nu på söndag, hade hoppats att dom istället kunde skjuta upp matcherna, men men.

Lär dock öka våra chanser betydligt mer nu. Samt att Al Hakim som dömer, som brukar göra ett kasst jobb när han har publiken emot sig kanske gör ett bra jobb för en gång skull.
Citera
2020-03-11, 17:00
Medlem
mikeymikeys avatar
Frågan är hur spelarna tar det att spela utan publik?
Citera
2020-03-11, 17:02
Medlem
Wads avatar
Bomba sönder hela jävla Kina. Ställ regeringen mot väggen och avrätta varenda en. Dra åt helvete
Citera
2020-03-11, 17:04
Medlem
Är så jävla lack. Inte missat en hemmamatch sedan 2010 och så detta. FAN.
Citera
2020-03-11, 17:06
Medlem
Citat:
Mmmm det är trist men för en gångs skull tycker jag Löfven tog rätt beslut. Sedan TROR jag att även skolor kommer stängas inom en vecka men det är bara vad jag tror.
Det är bara en symbolhandling för att låstsas visa handlingskraft. Ska vi stänga ner alla arbetsplatser med fler än 500 anställda. Syltrygg!
Citera
2020-03-11, 17:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är bara en symbolhandling för att låstsas visa handlingskraft. Ska vi stänga ner alla arbetsplatser med fler än 500 anställda. Syltrygg!
Både ja och nej. Symbolhandling ja, han har inget val. Skulle egntligen gjort det för en vecka sedan och ställt in melodifestivalen och haft alla hemvändare från Italien i karantän. Men det blir så här när man inte är proaktiv utan bara reagerar när "shit hits the fan".
Citera
2020-03-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Håller med detta barnsliga beslut att förbjuda sammankomster över 500 personer.....bara en droppe i havet jämfört med tunnelbanan och hela kollektivtrafiken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in