2020-03-11, 17:57
Medlem
mikeymikeys avatar
Hur blir det med SHL slutspelet? Är det max 500 pers som gäller där med?
Citera
2020-03-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Hur blir det med SHL slutspelet? Är det max 500 pers som gäller där med?

Ja det lär det väl bli, det är max 500 pers oavsett vad för sorts evenemang det är, det kan vara konferenser/mässor, konserter etc.
Citera
2020-03-12, 05:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Skulle nog vilja påstå att Göteborgs chanser ökade i och med spel inför tomma läktare. För jävla tråkigt, hade blivit en folkfest.
Citera
2020-03-12, 09:37
Medlem
kostymnisses avatar
Fan vad tråkigt, svårt att säga något annat än att det i nuläget var rätt beslut dock.
Danmark har ju gått ännu längre och vill nu stänga restauranger, barer och fik så vi har nog en del kvar att stänga ner.

Galet tråkigt att inte få gå på kvarten dock. Jag är inte den som brukar se mitt lag på TV direkt så det blir extremt jobbigt bara det. Fotboll är ju inget tv-program men man får ju genomlida det på söndag ändå.

Frågan är ju om man ens kommer spela semifinalerna nästa helg?
Citera
2020-03-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Frågan är ju om man ens kommer spela semifinalerna nästa helg?

Det är väl lika bra så slipper man hitta något datum även för det senare i år, skall man få in 30 matcher + europakval på typ ett halvår så blir det tight nog som det är. Om EM fortfarande spelas och vi inte kan ha AS under den perioden blir det ännu tightare.

Kommer nog bli ett väldigt svagt publikår, sommaren är alltid svag för typ alla lag... tänk sedan om vi skulle få matcher i December... dubbla långkalsonger och suspensoar!
Citera
2020-03-12, 11:32
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är så jävla lack. Inte missat en hemmamatch sedan 2010 och så detta. FAN.
Typisk medgångare.

Ni får väl stå utanför arenan som psgs ultras och låta.
Citera
2020-03-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Typisk medgångare.

Vad gör mig till medgångare? Du vet inte vad termen betyder va?
Citera
2020-03-12, 21:29
Medlem
Bortsett Corona. Vad härlig cupen är. Tävlingsmatch mot Kalmar och Malmö away i helgen. Minns ni tidigare försäsongen, med meningslösa träningsmatcher.

Kalmarmatchen gav lite hopp om säsongen och i Malmö har AIK inte vunnit sedan Marcus Rosenberg spelade P12. Ett rejält test och utan att vara favoriter.

11 skadade spelare och flera spelare från akademin tar för sig. Tihi kan verkligen bli någon att följa.

(Bästa namnet från akademin är, mot förväntan, inte "Tihi" utan Maxime Anne Marie Sainte - som just namn betraktat.)
Citera
2020-03-13, 10:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är väl lika bra så slipper man hitta något datum även för det senare i år, skall man få in 30 matcher + europakval på typ ett halvår så blir det tight nog som det är. Om EM fortfarande spelas och vi inte kan ha AS under den perioden blir det ännu tightare.

Kommer nog bli ett väldigt svagt publikår, sommaren är alltid svag för typ alla lag... tänk sedan om vi skulle få matcher i December... dubbla långkalsonger och suspensoar!

Jag vill ju att matcher ska ha publik, men förstår helt och fullt att man stänger läktarna nu. Dock tror jag att anledningen till att inte spela semifinalerna isf är samma som andra idrotter nu fattat, att man inte vill ha resande lag etc.
Det känns ju trots allt rimligt.

Tja, man gick ju på europamatcher såväl i december som februari/mars, man går på cupmatcher/träningsmatcher tidigt så publiksiffrorna beror ju antagligen än mer på vad matcherna gäller dock.
Dessutom har vi ju haft typ 10grader plus varenda dag hela vintern...
Citera
2020-03-13, 11:07
Medlem
Citat:
Typisk medgångare.

Håller med, han låter som en klassisk medgångare, usch
Citera
2020-03-13, 13:35
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Är så jävla lack. Inte missat en hemmamatch sedan 2010 och så detta. FAN.

Citat:
Typisk medgångare.

Exakt.
Jävla medgångare som såg alla matcher i Superettan-misären.
Skäms på dig! ;o
Citera
2020-03-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag vill ju att matcher ska ha publik, men förstår helt och fullt att man stänger läktarna nu. Dock tror jag att anledningen till att inte spela semifinalerna isf är samma som andra idrotter nu fattat, att man inte vill ha resande lag etc.
Det känns ju trots allt rimligt.

Tja, man gick ju på europamatcher såväl i december som februari/mars, man går på cupmatcher/träningsmatcher tidigt så publiksiffrorna beror ju antagligen än mer på vad matcherna gäller dock.
Dessutom har vi ju haft typ 10grader plus varenda dag hela vintern...

Det vill nog alla, men det finns dels en deadline för när cupen skall vara färdigspelad(europaspel) och då även kanske ett väldigt komprimerat spelschema framöver om man vill hinna med en AS säsong.

Jag tror det blir betydligt svårare att locka marginalsupporters mitt i vintern, inte bara pga årstiden och väderlek, men även pga t ex konkurrens från klassiska vintersporter.

Sedan vet man ju inte hur mycket corona-nojja man kan räkna med om vi får igång säsongen typ i Maj/Juni, det kan också påverka, dessutom kan såklart ett komprimerat spelschema göra sitt, om man har exempelvis Falkenberg på Tisdagen och AIK på Fredagen så kanske matchen mot Falkenberg inte blir riktigt lika intressant.

Edit: Och såklart, varsel, en del kan bli av med jobben framöver.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-03-13 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in