2019-09-05, 09:16
Medlem
trevials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingteck
förklara nu du som är så listig !!

hur kan man få böter , om ingen får tag på en och inte vet vem man är !!

väntar med spänning nu

Tenkte entä på dä

Du va fan entä bara smartare än evolutionen, utan mäj mä
Citera
2019-09-05, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trevial
Tenkte entä på dä

Du va fan entä bara smartare än evolutionen, utan mäj mä

HAHA ja man lär vara lite klurig i detta om man ska få hålla på och bli långlivad
Citera
2019-09-05, 09:22
Medlem
trevials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingteck
HAHA ja man lär vara lite klurig i detta om man ska få hålla på och bli långlivad

Ja fy fan. Suger att erkänna sej överlistad av sånna klurisar som du. Jag som trodde jag kunde skremma alla med litta reinkarnation här. Gick tydligen ej
Citera
2019-09-05, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ja fy fan. Suger att erkänna sej överlistad av sånna klurisar som du. Jag som trodde jag kunde skremma alla med litta reinkarnation här. Gick tydligen ej

nej det gick inte så bra du får slicka såren nu och ha en bra dag .

jobbdags nu här .
Citera
2019-09-05, 09:52
Bannlyst
vad kan man äta när man har influensa och vidrig slemhosta?
känner för en redd soppa eller något men helst något man slipper laga själv
Citera
2019-09-05, 10:04
Medlem
trevials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddhartagautama
vad kan man äta när man har influensa och vidrig slemhosta?
känner för en redd soppa eller något men helst något man slipper laga själv

Trodde jag kunde fråga dig om råd Buddha, när Racertrack överlistade mej genom ett kryphål i inkarnationen den klurige fan. Oxå slutar det med att man får sitta o ge dig mattips istället för att du har slem i hallsen??

Vart fan är världen på väg

Men köp champinjon- eller sparrissoppa på pulver då, värm o ät med Frökusar m salami, brie o röd paprika medan du sitter där under bodhiträdet.
Citera
2019-09-05, 10:09
Bannlyst
Citat:
Trodde jag kunde fråga dig om råd Buddha, när Racertrack överlistade mej genom ett kryphål i inkarnationen den klurige fan. Oxå slutar det med att man får sitta o ge dig mattips istället för att du har slem i hallsen??

Vart fan är världen på väg

Men köp champinjon- eller sparrissoppa på pulver då, värm o ät med Frökusar m salami, brie o röd paprika medan du sitter där under bodhiträdet.

10/10
tackar det här blir bra, jag skippar brien men resten går ner.
Citera
2019-09-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Läs Siege av James Mason.

Allvarligt. Gör det.

Varför då?

Jag läser långsamt, och jag har en massa saker jag borde läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det är därför du ska ställa klockan. Inte särskilt motiverande att som jag, plugga matte idag, särskilt inte när man börjar skynda och gissa istället för att räkna. Men jag förväntar mig förbättras med tiden. Allt sker inte omedelbart, ibland måste man ha tålamod med sig själv.

Jag tar tid på promenaderna. Det är en rutin jag haft i åratal nu, och den har inte återställt min motivation.

-cokebug
Citera
2019-09-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokebug
Varför då?

Jag läser långsamt, och jag har en massa saker jag borde läsa.

Jag tar tid på promenaderna. Det är en rutin jag haft i åratal nu, och den har inte återställt min motivation.

-cokebug
Promenad är inte samma sak som att göra det du vill.

Jag exempelvis, pluggar nu matematik. Jag är extremt uttröttad i hjärnan. Känns som om jag inte längre förstår något efter att ha lärt mig 12:an o 13 i gångertabellen. Känns som om jag inte förstår de andra heller. Huvudräkningen är jäkligt knasig. Helt plötsligt slutar hjärnan funka. Ger jag upp? Nej och det kommer innebära en dag när det klickar och ger resultat. Så jag byter och lär mig något nytt men i avstånd till de andra tabellerna. Om några veckor kommer alla flyta obehindrat. Alltså upp till 20. Huvudräkningen har förhoppningsvis blivit mer efter min grundlaggande kapacitet. Nu tror jag inte på att hjärnan lagar sig själv i den utsträckning folk påstår.

Motivation handlar om att man fortsätter även när det är trögt för att plocka resultat. Det gör man först genom rutin, sedan känsla. Att ge upp är inte så bra för motivationen.
Citera
2019-09-05, 18:32
Medlem
zajjahs avatar
Nej fy fan. Saker blir inte bättre med tiden. Det spelar verkligen ingen roll vad jag försöker göra. Det började dålig och det kommer fortsätta vara dåligt och till sist kommer det ta slut.
Sen kan man alltid gå runt och låtsas som att saker blir bättre och man lär sig och växer men tittar jag mig omkring och tittar jag på mig själv inser jag snabbt så är det inte.
Visst. När man mår bra kanske man intalar sig själv att det är inte så farligt allting. Men man kommer alltid komma tillbaka till samma sak.
Psykiskt ohälsa tror jag är permantent. Jag ser verkligen inte något jag skulle ha vunnigt på diverse terapier i alla dess former. Inte alls. Mediciner fungerar tillfälligt. Men sanningen går aldrig att medicinera bort eller prata bort. Den kommer alltid att vara där.
Nej jag är övertygad om att det är som min mamma lärde mig. Att leva är att lida och det finns ingen mening med livet. Det är verkligen bara ett långt lidande från början till slut. Vad fan väntar jag på känner jag? Jag tror ju inte på att saker kommer bli bättre. Inte alls. Inte längre.
Jag kommer alltid må dåligt. Jag kan inte ändra på det.
Citera
2019-09-05, 18:48
Medlem
BewilderedHulders avatar
20 mg oxascand och man blir en människa.
Tack till gud och farbror psykdoktorn. ❤
Citera
2019-09-05, 18:58
Medlem
trevials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Nej fy fan. Saker blir inte bättre med tiden. Det spelar verkligen ingen roll vad jag försöker göra. Det började dålig och det kommer fortsätta vara dåligt och till sist kommer det ta slut.
Sen kan man alltid gå runt och låtsas som att saker blir bättre och man lär sig och växer men tittar jag mig omkring och tittar jag på mig själv inser jag snabbt så är det inte.
Visst. När man mår bra kanske man intalar sig själv att det är inte så farligt allting. Men man kommer alltid komma tillbaka till samma sak.
Psykiskt ohälsa tror jag är permantent. Jag ser verkligen inte något jag skulle ha vunnigt på diverse terapier i alla dess former. Inte alls. Mediciner fungerar tillfälligt. Men sanningen går aldrig att medicinera bort eller prata bort. Den kommer alltid att vara där.
Nej jag är övertygad om att det är som min mamma lärde mig. Att leva är att lida och det finns ingen mening med livet. Det är verkligen bara ett långt lidande från början till slut. Vad fan väntar jag på känner jag? Jag tror ju inte på att saker kommer bli bättre. Inte alls. Inte längre.
Jag kommer alltid må dåligt. Jag kan inte ändra på det.

Jag tar din åsikt på allvar. Men vad är det för psykisk ohälsa du lider av?

Om den främst är ångestrelaterad och inte så mycket annat tycker jag att du ska vara glad, för det innebär att du kommit längre i livet och evolutionen än många andra människor, hur paradoxalt det än kan låta.

Alla rader i DSM som innehåller begrepp som ångest, oro, skygghet, ängslan, är vårdslösa feltolkningar, för dessa symptom är inte psykisk ohälsa utan förberedelsen för en högre existentiell hälsa, som man själv kan skynda på i den takt man vill. Problemen ska alltså inte avhjälpas utan är både sitt eget nödrop och sin egen hjälpande hand.

Men det kommer krävas ett paradigmskifte inom psykiatrin innan vi förstår varför det förhåller sig på det här sättet och när detta väl sker kan det få konsekvensen att den förlorar hela sin tidigare trovärdighet och inte bara halva, som den förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in