2021-12-20, 12:45
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Till alla i tråden; tänk på att ta det lugnt, inte stressa mycket, sova o käka gott o inte skruva upp massa höga förväntningar.

Vill ge alla en kram nu i julveckan o så en gullig julhälsning, ni måste kolla;
https://www.youtube.com/watch?v=pyXqPjVaT_w

Kram till alla!!!!
Citera
2021-12-23, 23:43
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Till alla i tråden; tänk på att ta det lugnt, inte stressa mycket, sova o käka gott o inte skruva upp massa höga förväntningar.

Vill ge alla en kram nu i julveckan o så en gullig julhälsning, ni måste kolla;
https://www.youtube.com/watch?v=pyXqPjVaT_w

Kram till alla!!!!

Kram själv!
Citera
2021-12-24, 11:24
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Misslyckandet här igen som är på ca 5% av den nivån jag kunde varit på. Om jag hade pluggat färdig hade jag haft ca 7 år i arbetslivet efter det. Nu har jag istället totalt 12 år på helt meningslösa jobb utan framtid och med låg inkomst! Och det är ju fine med tanke på hur efterbliven och misslyckad jag är, men varför kunde jag inte ha gjort något vettigt med mitt liv? är detta den pappan jag vill vara till mina barn, och som sedan kommer leda till mindre möjligheter för dem i sin tur? Ja tydligen! Haha!

Din livssituation låter som min, fast för tio år sedan. Med skillnaden att dina krav på dig själv som pappa och människa överhuvudtaget är skyhöga. Det är ett bra recept på själsligt elände.
Kan du sätta dig ned och formulera nån slags miniminivå med papper och penna?
Där du specificerar hur bra saker och ting måste vara för att vara acceptabla. Karriär, föräldraskap, fritid och så vidare.

Skriv gärna ned hur du vill att din nästa partner ska vara, när du ändå håller på med att formulera ditt liv i ord. Blondin, brunett etc. Vad hon ska ha för personlighet etc. Funkade för mig.
Bland annat hade jag bara en 140 cm säng och var för fattig för att köpa en ny. Alltså behövde hon vara liten till växten. Vilket också hade fördelen att hon åt mindre, i stort sett lika stora portioner som mina barn. Ytterligare en besparing.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2021-12-24 kl. 11:35.
Citera
2021-12-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Din livssituation låter som min, fast för tio år sedan. Med skillnaden att dina krav på dig själv som pappa och människa överhuvudtaget är skyhöga. Det är ett bra recept på själsligt elände.
Kan du sätta dig ned och formulera nån slags miniminivå med papper och penna?
Där du specificerar hur bra saker och ting måste vara för att vara acceptabla. Karriär, föräldraskap, fritid och så vidare.

Skriv gärna ned hur du vill att din nästa partner ska vara, när du ändå håller på med att formulera ditt liv i ord. Blondin, brunett etc. Vad hon ska ha för personlighet etc. Funkade för mig.
Bland annat hade jag bara en 140 cm säng och var för fattig för att köpa en ny. Alltså behövde hon vara liten till växten. Vilket också hade fördelen att hon åt mindre, i stort sett lika stora portioner som mina barn. Ytterligare en besparing.
Jag uppskattar ditt svar, och tack för att du vill väl.

Ja jag kan väl testa att formulera minimi-nivåer.

Vill inte ha någon partner alls. Jag hade en i 10 år och uppenbarligen var vi för olika. Och det jag lärde mig i förhållandet är att en partner drar ner dig, du blir mindre fri. Utan partner är bättre. För det blir bara problem annars.

Jag är ett skal av vad en människa normalt är. Misslyckad på alla sätt. Tom och utan att ha åstadkommit något. Min enda roll nu är som separerad och misslyckad pappa. Jobba lågavlönat, betala dyr hyra där jag inte ens vill bo, invänta pension, äldreboende och död.
Citera
2021-12-26, 09:57
Avslutad
Näväl då är man här igen, tror jag nått en ny kris. Är full just nu klockan snaart 10 fyfan skakar av panikattacker flera dagar ändå vet jag det blir värre när jag vaknar sen. Fan alkohol är en sjukdom? Tror jag håller verkligen på o fastna i en dålig sprirral neråt i träsket igen =/
Citera
2021-12-26, 14:29
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Näväl då är man här igen, tror jag nått en ny kris. Är full just nu klockan snaart 10 fyfan skakar av panikattacker flera dagar ändå vet jag det blir värre när jag vaknar sen. Fan alkohol är en sjukdom? Tror jag håller verkligen på o fastna i en dålig sprirral neråt i träsket igen =/

ok för att försöka tyda, jag pratar inte full som en kastrullspråket längre, men vad jag anar på pågår, du har varit full i några dagar, sen julafton ?? och nu ökas ångesten istället för att dämpas när du dricker? supit hela natten och ska snart försöka sova?

Ja alkohol är en ändlös cirkel av värre mående ... går enbart åt ett håll, neråt

läs på om GABA-receptorer och sånt så inser du att du försöker släcka en eldsvåda med bensin
Citera
2021-12-27, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
ok för att försöka tyda, jag pratar inte full som en kastrullspråket längre, men vad jag anar på pågår, du har varit full i några dagar, sen julafton ?? och nu ökas ångesten istället för att dämpas när du dricker? supit hela natten och ska snart försöka sova?

Ja alkohol är en ändlös cirkel av värre mående ... går enbart åt ett håll, neråt

läs på om GABA-receptorer och sånt så inser du att du försöker släcka en eldsvåda med bensin
Ja ungefär så, jag måste lägga av med alkohol och jag är motiverad till det dock brukar motivationen försvinna efter ca 2 veckor så är det alltid. Är väll lika bra o sluta NU istället för att försöka med något nyårslöfte.
Citera
2021-12-27, 14:08
Medlem
Kanonklass avatar
Mycket bollar i luften, dumma val, marken gungar.. vill inte bli påkommen.. svart moln över mig, känns ändå som att man aldrig får ge upp och hålla ett positivt sken.
Man mår som man mår.. kunde varit sämre, eller bättre.

Ända som går i huvudet är "Nojja inte, var en man o var stark"
Citera
2021-12-27, 18:23
Avslutad
Har en sådan där nedstämd dag helt enkelt. När man känner sig allmänt värdelös och siar om framtiden. Vart man är i livet, vart man vill , hur man är , hur man har det .

En känsla av tomhet och meningslöshet sköljer över en. Man känner sig obetydlig och utan några egenskaper. Livet känns bara som ett onödigt tvång och man är tvungen att dras med.
Citera
2021-12-27, 18:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har en sådan där nedstämd dag helt enkelt. När man känner sig allmänt värdelös och siar om framtiden. Vart man är i livet, vart man vill , hur man är , hur man har det .

En känsla av tomhet och meningslöshet sköljer över en. Man känner sig obetydlig och utan några egenskaper. Livet känns bara som ett onödigt tvång och man är tvungen att dras med.
Är det något särskilt som triggat?

Så många som lägger mycket grubbleri i de frågorna. Vad skulle få dig att tänka annorlunda?
Citera
2021-12-27, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Är det något särskilt som triggat?

Så många som lägger mycket grubbleri i de frågorna. Vad skulle få dig att tänka annorlunda?

snart nytt år , precis hängt med familjen, betalt räkningar , lite allt möjligt som gör att tankarna snurrar antar jag
Citera
2021-12-27, 18:28
Medlem
kansascityshuffles avatar
Jag börjar tappa hår.
Blir tunnare på hjässan.
Mår psykiskt dåligt pga detta då håret är halva mitt utseende. Kommer inte tappa allt men jag tänker göra en hårtransplantation om det fortsätter. Tror detta kan bero på stress så hoppas det vänder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in