Citat:
Ursprungligen postat av
HocKusPucKos
Har försökt få kontakt och prata med folk i några dagar nu, både online och IRL. Folk är så jävla upptagna med sitt liv! Har seriöst funderat på att det enda som skulle få liv i folk vore om jag plötsligt inte fanns någon mer. Varför vill ingen prata med mig? Jag är en helt normal person med jobb, bra boende och ekonomi men är såååå ensam.
Edit: finns det inte ens någon på flashback som vill prata?
Jag pratar gärna med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hayworthian
På väg ner mot botten igen, i det här jäkla hålet. Är så less på det. Har familj, djur, bra liv, men arbetslös nu tack vare Coronan, som många andra. Inte kunde jag få tillbaka jobbet heller, de anställde någon annan. Någon som klarade mer arbetstimmar än vad jag kan.
Söker jobb jag aldrig kommer få, som jag aldrig kommer klara av, bara för att få a-kassa.
Drömmer om något annat, ett jobb som jag älskar och brinner för, men vet inte ens vad jag vill.
Har inga vänner förutom min respektive, och barnen. Inga vänner alls. De på nätet kallar jag nog bara bekanta. Har ingen jag kan bara ringa eller klicka på och säga "hej!, ska vi dösnacka lite?"
Skulle kunna sova bort hela dagarna, men det är ju min diagnos som spökar då, får inget gjort om jag gör det, så jag tvingar mig själv att vara vaken, bara för att kunna städa eller göra något vettigt.
Förstår precis hur det kan vara.
Jag har varit i samma håla, där hopplösheten var total och även fast jag är lite som dig, så har jag kunnat förändra min situation till det bättre, trots att jag inte har fler vänner nu än förr. Men det gäller och hitta något som man verkligen brinner för, någonting nytt. Det är svårt att säga exakt vad det skulle vara just i ditt fall, och det är kanske även något du gärna inte vill ta öppet på ett forum.
Men det finns vägar till en bättre vardag. Jag har varit "sjuk" i flera år, över tio år och det är först nu i somras som jag lyckades vända på allting till det bättre. Mina suicidala tankar är kraftigt reducerade och jag har för en gångs skull ett mål i livet. Jag hoppas du också hittar ditt mål och att du kan ta dig dit.