Citat:
Ursprungligen postat av
skorpionking
så nere i dag , detta kommer bli en hård natt , fryser rejält nu

Finns det inget som kan få dig på andra tankar? Vad har du för intressen?
Citat:
Ursprungligen postat av
ferrax2
Det känns som att jag är inlåst i i detta här livet. Jag vill dö, jag verkligen vill. Men mitt familj, systrar och bröder förhindrar mig från att avsluta mitt liv. Jag görde hel hälsokontroll med önska att de hittar något eller livsfarlig sjukdom men sen kom besked från den glad läkaren att jag var helt frisk. Fy vad jag mådde dåligt efteråt. Jag vill dö.
Det är ingen vidare trevlig tanke. Jag har varit där också. Det var en permanent tanke som inte gick att rubba. Det gäller och hitta sina egna knep för att övervinna dessa tankar. Tycker du om att dricka? Drick dig full lite mer än vad du vanligtvis brukar göra. Tycker du om att se på film? Kolla på fler filmer än vad du normalt brukar se. Tycker du om att skriva? Skriv ner alla dina tankar och reflektera över dem. Ta reda på när du började må såhär. Ta reda på om det finns en orsak till ditt mående.
Citat:
Ursprungligen postat av
nije
Februari viskar löften om ett tråkliv på ett tråkjobb och i en tråklägenhet. Samma procedur varje dag. Ett långsamt glidande genom en tjock litiumdimma.
Det är fine. Jag kan testa. Rutiner och sådant där, det har jag aldrig haft förut. Har aldrig varit konsekvent med någonting över huvud taget. Ska bli lite spännande att se vem jag blir med detta.
Jag skriver i alla fall, det är bra. Jag skriver alltså är jag. Så känns det. Orden är som andetag, livsavgörande. Med deras hjälp blir jag verklig.
Ta en dag i taget bara. Mår man dåligt och gör alldeles för stora omställningar i livet så slutar det sällan bra. Ta det i din takt. Se till att ha någonting att falla tillbaka på. Låt inte dig styras av ditt jobb. Fungerar det inte så säg upp dig direkt, vänta inte. Men se till att du har hjälpen där redo så att inte ansvar som du har blir ett problem - t ex din ekonomi. Se till att ha dig skyddad om ryggen. Alla kan må dåligt. Men alla tänker inte på att skydda sig när väl ohälsan häslar på.