Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastkappen
Jo det har man tänkt, men såna här situationer är inte alltid precis lika, så man gör samma misstag igen vilket stör mig. Känner mig dum som inte förstår "självklarheter" som alla borde fatta egentligen. Ofta självklarheter som är mer oskrivna och som står mellan raderna...

Det har ytterst lite med din dumhet att göra egentligen, har du inte skapat något sätt eller någon metod som gör att du har större möjlighet att undvika att sådana situationer händer så är det också inte förvånande att de faktiskt händer. Det räcker oftast inte att tänka att man är "dum" och inte förstår självklarheter för att man ska blir "smart" och förstå självklarheter.
Jag till exempel ansåg att mina isbitar i frysen var för stora, så jag började leta efter nya isformar som jag kunde köpa, efter väsentlig tid och onödigt sökande efter rätt isformar kom jag på att jag bara kunde fylla mina nuvarande isformar till hälften istället.
Oftast handlar det snarare om tålamod och att inte vara stressad samt inte följa första tanken som poppar upp i skallen, gör man det brukar en lite bättre tanke poppa upp efter ett tag.