2019-10-18, 16:00
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
och då lovar jag att detta inte kommer att funka ,
kommer bara att bygga upp frustration och mer dåligt mående i längden
Läste fel. Nej det kommer det inte. Ok. Jag förklarar min "metod". Alltså så fort en tanke kommer upp. Släpper jag den. Dvs. Börjar inte fundera utan låter passera. Jätte skönt.
Citera
2019-10-18, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Yes. Kanske nått för dig med?

jo jag svär satan i tio minuter , när jag råkar slå mej på tummen

sedan är allt bra igen
Citera
2019-10-18, 16:01
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystos
Jag tror att lycka ska eftersträvas på både aktiva o passiva sätt. Dock aldrig mer passiva än att ens inre hålls i viss rörelse och anspänning.
Ja bra. Bli ingen jävlar passivist. Ibland behöver man lacka ur. Osv.
Citera
2019-10-18, 16:02
Bannlyst
Citat:
Läste fel. Nej det kommer det inte. Ok. Jag förklarar min "metod". Alltså så fort en tanke kommer upp. Släpper jag den. Dvs. Börjar inte fundera utan låter passera. Jätte skönt.

jag är en grubblare och kluring , så kan inte släppa förens det känns rätt

jag bara är sådan
Citera
2019-10-18, 16:03
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jag tror att lycka ska eftersträvas på både aktiva o passiva sätt. Dock aldrig mer passiva än att ens inre hålls i viss rörelse och anspänning.
Ska vi ta fenomenet rakt i hornen kanske? Det tycker jag.

Vad är lycka?

Observera att denna fråga är av en högst subjektiv natur, dvs att definitionen eller betydelsen av detta ord kan variera betydligt mellan dig och mig, så först måste vi klargöra och finna en gemensam definition. Berätta vad lycka betyder, symboliserar eller definieras som för dig.
Citera
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
jag är en grubblare och kluring , så kan inte släppa förens det känns rätt

jag bara är sådan
Ok. Men för en stund?
Citera
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Nåt ständigt obehag är väl obligatoriskt och ingå i normaltillståndet.
Citera
2019-10-18, 16:05
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1

Vad är lycka?

Observera att denna fråga är av en högst subjektiv natur, dvs att definitionen eller betydelsen av detta ord kan variera betydligt mellan dig och mig, så först måste vi klargöra och finna en gemensam definition. Berätta vad lycka betyder, symboliserar eller definieras som för dig?
Äh. Hitte på ord som allt annat. Saker är bara. Vad fan käkade svamp och insåg det. Det är vad det är det bara är. Jätte skönt budskap. Ser inget problem eller fel i att må dåligt. Vad fan. Vi är biologiska varelser som strävar efter något som gynnar oss. Meditation känns anti vår natur kan jag tycka.
Citera
2019-10-18, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ok. Men för en stund?

nej tyvärr , men har löst många problem under sömn
gått och lagt mej med problem som jag kurar på och inte kommit på någon lösning
för att vakna med en glasklar lösning

hänt många ggr
Citera
2019-10-18, 16:06
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1

Vad är lycka?

Observera att denna fråga är av en högst subjektiv natur, dvs att definitionen eller betydelsen av detta ord kan variera betydligt mellan dig och mig, så först måste vi klargöra och finna en gemensam definition. Berätta vad lycka betyder, symboliserar eller definieras som för dig.
Jag blir hungrig behöver äta. Jag blir kåt. Behöver ligga. Allt är för att gynna mig.
Citera
2019-10-18, 16:07
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
nej tyvärr , men har löst många problem under sömn
gått och lagt mej med problem som jag kurar på och inte kommit på någon lösning
för att vakna med en glasklar lösning

hänt många ggr
Men jag tycker alvarligt talat att du gott kan ge dig ett break i 20min ibland. Varför inte?
Citera
2019-10-18, 16:08
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Äh. Hitte på ord som allt annat. Saker är bara. Vad fan käkade svamp och insåg det. Det är vad det är det bara är. Jätte skönt budskap. Ser inget problem eller fel i att må dåligt. Vad fan. Vi är biologiska varelser som strävar efter något som gynnar oss. Meditation känns anti vår natur kan jag tycka.

Jag delar din uppfattning att vi är biologiska varelser, till viss del, men vi har även blivit medvetna om oss själva och vår omgivning i ganska hög grad, utvecklat rationalitet, logik, språk, konst, teknologi m.m, detta ändrar spelreglerna lite grann för oss och vi måste anpassa oss till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in