2019-08-22, 07:38
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Rädslan är att om de säger att de inte vill ha kontakt så kan det istället bli en väg in för en desperat person att fråga "varför då??!" o.s.v. så att kontaktförsöken istället fortsätter. Förstår att det är jobbigt, men det inte är inte av elakhet.
Jag hade sagt. Sluta ta kontakt med mig. Punkt.
Citera
2019-08-22, 07:39
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Jag hade sagt. Sluta ta kontakt med mig. Punkt.
Varför då???! Vad är det för fel på mig??!
Citera
2019-08-22, 07:39
Medlem
zammas avatar
Seriöst jag orkar inte längre. Jag förstår. Det fucking finns ingen som vill ha mig. Jag har försökt hela mitt liv. Jag skiter i det här nu.
Citera
2019-08-22, 07:40
Medlem
zammas avatar
Citat:
Varför då???! Vad är det för fel på mig??!
Ja. Men då har man iallafall sagt vad man vill.
Citera
2019-08-22, 07:47
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Seriöst jag orkar inte längre. Jag förstår. Det fucking finns ingen som vill ha mig. Jag har försökt hela mitt liv. Jag skiter i det här nu.
Problemet är inte att ingen vill ha dig utan att du bryr dig för mycket om det. Du är fast i ett mentalt träsk. Munkar och nunnor lever ensamma i kloster och är världens lyckligaste människor. Hade varit väldigt tragiskt om du tog livet av dig innan du hann lära dig det. Bortom all förvirring finns lycka inom en, oberoende av allt runtomkring. Lycka finns inom dig. Det behöver bara hittas. Ta en titt på min signatur.
Senast redigerad av spyder123 2019-08-22 kl. 08:20.
Citera
2019-08-22, 07:50
Medlem
zammas avatar
Citat:
Problemet är inte att ingen vill ha dig utan att du bryr dig för mycket om det. Du är fast i ett mentalt träsk. Munkar och nunnor lever ensamma i kloster och är världens lyckligaste människor. Hade varit väldigt tragiskt om du tog livet av dig innan du hann lära dig det. Bortom all förvirring finns lycka inom en, oberoende av allt runtomkring. Lycka finns inom dig. Det behöver bara hittas.
Nej jag tänker inte ta livet av mig men jag tänker däremot inrikta mig på att orsaka andra människor ett så stort lidande och helvete jag bara förmår.
Citera
2019-08-22, 07:57
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Nej jag tänker inte ta livet av mig men jag tänker däremot inrikta mig på att orsaka andra människor ett så stort lidande och helvete jag bara förmår.
Ok. Dock leder det bara till mer förvirring för dig. Bakom förvirring är varje människan god, så varje gång man gör något omoraliskt (döda, skada o.s.v.) så går man mot mer förvirring. Ondhet i världen beror bara på förvirring.

Förstår att du känner dig sårad. Men är man elak och vill hämnas känner man sig bara sämre efteråt. Det är inte en väg ut.
Citera
2019-08-22, 07:58
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ok. Dock leder det bara till mer förvirring för dig. Bakom förvirring är varje människan god, så varje gång man gör något omoraliskt (döda, skada o.s.v.) så går man mot mer förvirring. Ondhet i världen beror bara på förvirring.

Förstår att du känner dig sårad. Men är man elak och vill hämnas känner man sig bara sämre efteråt. Det är inte en väg ut.
Jag har bestämt mig. Jag hatar andra människor och jag vill att det ska gå åt helvete för dom. Jag tänker personligen se till att det går åt helvete för så många människor jag hinner med.
Citera
2019-08-22, 08:01
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Jag phar bestämt mig. Jag hatar andra människor och jag vill att det ska gå åt helvete för dom. Jag tänker personligen se till att det går åt helvete för så många människor jag hinner med.
Ja, jag kan ju inte hindra dig från något. Hur långt vill du gå? Hatar du människor tillräckligt mycket för att kunna skada barn?
Citera
2019-08-22, 08:08
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Var lite jävlar skysst och säg till personen att du inte är intresserad ditt jävlar pucko. Annars tror den säkert att du vill att den fortsätter försöka? Fan vad förbannad jag blir.
Du har nog aldrig utsatts för en stalker eller så är du lågintelligent. Eller både och.

Man börjar med att säga "Tack, jag är inte intresserad" den första gången och kanske också de fortsatta sex sju propåerna. När det visar sig att personen har en mental kapacitet i nivå med din så slutar man sedan och blockerar personen överallt och låter den leva i sitt eget inre liv utan att låta detta påverka ens eget.

Det är den enda strategin mot stalkers. Ingen motreaktion på deras besatthet. Antingen dör den ut av sig själv efter kort eller lång tid eller så byts man ut mot deras nästa offer och endast i ytterst sällsynta fall så inser den som stalkar vad den håller på med och söker hjälp själv.

Att försöka fortsätta förklara dag efter dag, vecka efter vecka, år efter år, att man inte är intresserad är inte någon framkomlig väg. Det enda som fungerar är att ignorera helt och vid nödvändighet använda hot med rättsväsende eller värsta fall också andra maktmedel.
Citera
2019-08-22, 08:16
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Tycker det är sjukt läskigt med personer som pratar med sig själva...

Undrar om dom lider av schizofreni?

Jag är arg
Jag pratar med mig själv ganska ofta och rätt säker på att jag inte är schizofren haha. Det är bara nåt man gör för att få ut tankarna, precis som att sitta här och skriva.
Citera
2019-08-22, 08:40
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Du har nog aldrig utsatts för en stalker eller så är du lågintelligent. Eller både och.

Man börjar med att säga "Tack, jag är inte intresserad" den första gången och kanske också de fortsatta sex sju propåerna. När det visar sig att personen har en mental kapacitet i nivå med din så slutar man sedan och blockerar personen överallt och låter den leva i sitt eget inre liv utan att låta detta påverka ens eget.

Det är den enda strategin mot stalkers. Ingen motreaktion på deras besatthet. Antingen dör den ut av sig själv efter kort eller lång tid eller så byts man ut mot deras nästa offer och endast i ytterst sällsynta fall så inser den som stalkar vad den håller på med och söker hjälp själv.

Att försöka fortsätta förklara dag efter dag, vecka efter vecka, år efter år, att man inte är intresserad är inte någon framkomlig väg. Det enda som fungerar är att ignorera helt och vid nödvändighet använda hot med rättsväsende eller värsta fall också andra maktmedel.
Bra. Då vet jag. Människan jag tänker på skulle aldrig i sitt liv få för sig att vara så skysst mot mig att hon utrycker att hon inte är intresserad. Hon låter mig hänga kvar och försöka i min desperation efter att inte behöva vara så totalt jävlar ensam längre. Hon ska dessutom försöka skrämma en redan rädd person. Fy fan vad jag hatar den människan. Jag hoppas att jag stört henne något enormt jävlar mycket. Jag är glad att hon kände sig våldtagen av mig för fuck henne och fuck hela hennes liv. Jag hoppas hon förblir en jävlar knulldocka i resten av sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in