2019-05-12, 13:28
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonov14
Det håller jag med om, finns ingen anledning att utmana om det finns en risk för missförstånd.
Gissar att a-traktor killen inte har för avsikt att provocera med flaggan. Men tänker man lite så är det ju onödigt. med

Nånting kan ha hänt, men det har sannolikt inget med flaggan att göra.

Sverige är väldigt splittrat. Många unga idag växer upp i främlingsfientliga/invandringskritiska kretsar där hela umgänget & släkten är skeptiska/hatiska mot invandrare. Kretsar där det är helt normalt att visa sitt förakt mot invandrare. Det kan uppstå problem när någon yngre inte lyckas känna av situationen riktigt & försätter sig i trubbel. Att man kanske har åsikten att invandrare är kriminellt pack som bråkar men att man ändå blir överrumplad när de visar sig vara just det.
Citera
2019-05-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Nånting kan ha hänt, men det har sannolikt inget med flaggan att göra.

Sverige är väldigt splittrat. Många unga idag växer upp i främlingsfientliga/invandringskritiska kretsar där hela umgänget & släkten är skeptiska/hatiska mot invandrare. Kretsar där det är helt normalt att visa sitt förakt mot invandrare. Det kan uppstå problem när någon yngre inte lyckas känna av situationen riktigt & försätter sig i trubbel. Att man kanske har åsikten att invandrare är kriminellt pack som bråkar men att man ändå blir överrumplad när de visar sig vara just det.

Är nog ännu minst lika vanligt med fördomar mot svenskar, från andra sidan också. Det lär inte bli bättre med tiden heller.

När man växte upp på 90-talet var det mycket bråk redan då, ändå var det rena idyllen jämfört med nu. 2030 och 2040 kommer nog tänka problemen idag var oerhört små.
Citera
2019-05-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohamedMohamed
...är du igång igen och försvarar händelser som är uppenbara när det gäller förövare av ditt ursprung ?! Finns inga ursäkter att bruka våld som dina kompisar gör och har du läst tråden så är dessa herrar en stor börda för alla i Kil - att du alltid skall komma med sådana dumma inlägg där du försvarar invällares agerande gentemot värdbefolkningen. Jag hoppas att du är för Sharia lagar oxå för om det hade varit sådana som hade gällt i detta landet så hade vi sluppit se dina idiotinlägg i trådar där du hela tiden försvarar MENA folk som uppenbarligen begår brott.

Jag försvarar ingenting men det finns alltid två sidor av myntet. Misshandeln har föregåtts av en provokation. Det har hänt saker innan videoklippen som lett fram till en våldsam situation.
Citera
2019-05-12, 14:18
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är nog TV-serien Dukes of Hazzard som åsyftas i detta fallet. Den kom till under 70-talet då en populärkulturell vurm för sydstatsflaggan fanns inom Rock'n'Roll.

Nja nu skrev han ju FILMEN Dukes of Hazzard och även om han skulle ha åsyftat en serie från 70-talet så kan jag meddela att sydstatsflaggan som symbol för Rock'n'Roll, raggarliv och upprorsanda funnits ännu längre än så och den har i dessa sammanhang aldrig använts som en rasistisk symbol utan mer som en spark i veka livet på det s.k. etablissemanget.

Fast dessa pojkar med A-traktorer är inte vad jag vill kalla raggare utan bara motorintresserade ungdomar som egentligen är helt harmlösa. Skulle en GM, som i det här fallet, ha försökt något liknande mot 70- 80-talets raggare hade det slutat med helt andra bullar det kan jag garantera.
Citera
2019-05-12, 14:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag försvarar ingenting men det finns alltid två sidor av myntet. Misshandeln har föregåtts av en provokation. Det har hänt saker innan videoklippen som lett fram till en våldsam situation.
Det vet du överhuvudtaget ingenting om.
Citera
2019-05-12, 14:56
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Att likställa svenskars blotta existens med en provokation ger dig inga ryggdunk längre.
Citera
2019-05-12, 15:08
Medlem
Citat:
Flaggan har ett negativt symbolvärde och koppling till slaveri och rasism. Används bland annat som symbol i vit makt kretsar. Att köra omkring och skylta med detta hatbudskap är bara korkat och onödigt.

Flaggan har inget med rasism att göra.
Det är som att säja att samernas flagga står för varghat.

Skulle sweden rock anlita ett nazist band

http://www.kristianstadsbladet.se/om/molly+hatchet/
http://www.hotmetalonline.com/2013/01/04/molly-hatchet-confederate-flag-not-racist/

Bil med flagga på taket

https://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2015/06/confederate-flag-pop-culture-phenomenon/396596/
Citera
2019-05-12, 15:12
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Och vad har du att säga om vad invandrarna gjort tidigare? Skadegörelse, hotat flickor med kniv?
Citera
2019-05-12, 15:19
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:

Klart det inte har. Babbar behöver ingen ursäkt för att fegt i grupp gå på svenskar och råna samt misshandla dem. Det gör det varje dag utan provokation. Ligger i deras natur.

Nu hoppas vi att dessa skitstövlar hängs ut lokalt och att någon sätter upp affischer på asen runtom i staden. Sedan hoppas vi att en grupp svenskar spar på dessa och mobar dem en bra tid framöver.
Citera
2019-05-12, 15:21
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Flaggan har ett negativt symbolvärde och koppling till slaveri och rasism. Används bland annat som symbol i vit makt kretsar. Att köra omkring och skylta med detta hatbudskap är bara korkat och onödigt.

Lågutbildade invandrare som knappt kan prata svenska har ingen aning om vad flaggan eventuellt symboliserar. De vet inte ens vad planeterna i vårt solsystem heter.
Citera
2019-05-12, 15:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
De hade spelat hög störande musik och efter tillsägning ska de ha försökt köra över dem med traktorn. Hur skulle du reagera?

Men håll käften på dig och ta med din sidekick brädgårdsindianen till ett varmare ställe. Det är för helvete inte plågoandarna som abonnerar på sanningen. Samma slödder som ständigt ljuger rättvisan rakt upp i ansiktet. Dra åt helvete.
Citera
2019-05-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Nej det gjorde du inte.
Du är känd för att mytta ihop massa saker på detta forum.

Helt otroligt att du vet vad en enskild individ gör över ett nätforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in