Citat:
Ursprungligen postat av
CaseyRyback
De hade spelat hög störande musik och efter tillsägning ska de ha försökt köra över dem med traktorn. Hur skulle du reagera?
Det är självklart att ingen får lov att köra över någon, eller försöka köra över någon, med en EPA-traktor eller något annat fordon.
Är det bevisat att killen i EPA-traktorn försökte köra över killen som sedan attackerade honom? Vilka bevis finns i så fall? Tänk på att det hade varit ganska lätt för invandrarkillen att hitta på en osann händelse som ursäkt för att sparkade den svenske killen i ansiktet.
För några år sedan stod jag på trottoaren utanför min bostadsrätt och väntade på någon som skulle komma och hämta mig. Det var en lugn kväll och ingen trafik på gatan. Då kommer plötsligt en stor SUV körande alldeles för fort. När bilen kommer upp nästan jämsides med mig gör föraren en hård sväng med sin SUV rakt in mot mig. I sista stund svänger han undan så att han inte träffar mig. Jag hann se hans ansikte: Det var en ung invandrargrabb med rötterna i arabvärlden. Jag hade aldrig sett honom förut.
Jag har ingen chans att spåra upp den här ynglingen. Jag kände ju inte alls igen honom, och jag var alldeles för chockad för att hinna se bilnumret.
Men anta att jag hade sett och memorerat registreringsskylten. Och anta att jag hade berättat om vad som hade hänt för några biffiga bekanta. Och anta att mina biffiga bekanta hade använt sig av bilens registreringsnummer för att söka upp killen som nästan skrämde ihjäl mig med sin SUV. Anta att mina bekanta lyckades få tag i killen när han var ensam, och anta att de hade gett honom en rejäl omgång och sparkat honom i ansiktet.
Nu är frågan, CaseyRyback. Tycker du att mina biffiga bekanta hade gjort rätt, ifall de hade klått upp killen som nästan gav mig en hjärtattack och fick mig att tro att han skulle mosa mig under sin SUV?
Eller är det bara invandrargrabbar som har rätt att misshandla svenskar för att de tycker att svenskarna har betett sig kränkande och olagligt mot dem?