2019-05-12, 11:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det har framkommit i Expressen. De ska även ha försökt köra på dem med EPA-traktorn.

Ja, en av araberna i artikeln säger det. Brorsan till en av gärningsmännen.
Citera
2019-05-12, 11:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En av araberna har vittnat om detta. Och då sådana här personer är vana att ljuga sedan barnsben, speciellt om det gäller att skydda sin släkt och sina nära anhöriga, så saknar det ett större värde. Det är som att lita på ett vittnesmål från en känd mytoman.

Om någon oberoende på ett trovärdigt sätt vittnar om samma sak. Då är saken en annan.
Ja, att araberna ljuger betyder inget. Det skulle nästan vara konstig om dom inte ljög & dillade om "rasism" för att försvara sig. Det har dom fått lära sig av svenska batikhäxor sedan den dag dom satte sin fot på svensk mark.

Om det nu skulle vara så att killen trots allt sagt "neger", vad har det för betydelse för misshandelsfallet kan man fråga sig?

Om någon kallar mig för svennejävel & jag sparkar honom i huvudet, kommer jag undan då? Självklart inte.

En annan tanke är vad som hade hänt om den vita killen hade råkat ha lite kampsportserfarenhet. Då hade vi fått se en nedklippt film som bara visar när han försvarar sig & slår tillbaka. Med rubriken "Rasistisk raggare misshandlar oskyldigt flyktingbarn helt oprovocerat".
Citera
2019-05-12, 11:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonov14
Det håller jag med om, finns ingen anledning att utmana om det finns en risk för missförstånd.
Gissar att a-traktor killen inte har för avsikt att provocera med flaggan. Men tänker man lite så är det ju onödigt. med
Araberna har inte en susning om vad det rör sig om för flagga.
Citera
2019-05-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nej. Båda grabbarna och en kompis till dom var på Netto senast idag och handlade, till synes oberörda.
Jag trodde inte att de kan röra sig fritt i byn...
Citera
2019-05-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Är det verkligen ställt bortom rimligt tvivel att raggarna är oskyldiga då? Inte för att det kanske spelar någon roll, du och många andra i tråden har redan bestämt er för att det är så, varvid utfallet efter en rättegång kommer betraktas som trams om inte resultatet stämmer överens med det ni redan har kommit fram till?
Mina första tankar när jag såg videon var inte vad har offret gjort innan, när någon far illa förnedras
och du hör upphetsat fnissande bland de som filmar så ställer inte jag mig på förtryckarens sida.
Det har inte framkommit någonting
Senast redigerad av mangne 2019-05-12 kl. 12:14.
Citera
2019-05-12, 12:05
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Jag trodde inte att de kan röra sig fritt i byn...

Med en enkel sökning på nätet så hittar man ingen Nettobutik i det samhället.
Citera
2019-05-12, 12:19
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Nej. Båda grabbarna och en kompis till dom var på Netto senast idag och handlade, till synes oberörda.

Det finns ingen Netto i Kil, du menar att de varit tvungna att fly till Karlstad? Eller ljuger du bara?
Citera
2019-05-12, 12:28
Medlem
Citat:
De hade spelat hög störande musik och efter tillsägning ska de ha försökt köra över dem med traktorn. Hur skulle du reagera?

Det är självklart att ingen får lov att köra över någon, eller försöka köra över någon, med en EPA-traktor eller något annat fordon.

Är det bevisat att killen i EPA-traktorn försökte köra över killen som sedan attackerade honom? Vilka bevis finns i så fall? Tänk på att det hade varit ganska lätt för invandrarkillen att hitta på en osann händelse som ursäkt för att sparkade den svenske killen i ansiktet.

För några år sedan stod jag på trottoaren utanför min bostadsrätt och väntade på någon som skulle komma och hämta mig. Det var en lugn kväll och ingen trafik på gatan. Då kommer plötsligt en stor SUV körande alldeles för fort. När bilen kommer upp nästan jämsides med mig gör föraren en hård sväng med sin SUV rakt in mot mig. I sista stund svänger han undan så att han inte träffar mig. Jag hann se hans ansikte: Det var en ung invandrargrabb med rötterna i arabvärlden. Jag hade aldrig sett honom förut.

Jag har ingen chans att spåra upp den här ynglingen. Jag kände ju inte alls igen honom, och jag var alldeles för chockad för att hinna se bilnumret.

Men anta att jag hade sett och memorerat registreringsskylten. Och anta att jag hade berättat om vad som hade hänt för några biffiga bekanta. Och anta att mina biffiga bekanta hade använt sig av bilens registreringsnummer för att söka upp killen som nästan skrämde ihjäl mig med sin SUV. Anta att mina bekanta lyckades få tag i killen när han var ensam, och anta att de hade gett honom en rejäl omgång och sparkat honom i ansiktet.

Nu är frågan, CaseyRyback. Tycker du att mina biffiga bekanta hade gjort rätt, ifall de hade klått upp killen som nästan gav mig en hjärtattack och fick mig att tro att han skulle mosa mig under sin SUV?

Eller är det bara invandrargrabbar som har rätt att misshandla svenskar för att de tycker att svenskarna har betett sig kränkande och olagligt mot dem?
Citera
2019-05-12, 13:01
Medlem
Wajis avatar
Vet inte om jag missat något men har vi inte fått fram namn och bild på GM ännu??
Citera
2019-05-12, 13:01
Medlem
Citat:
De hade spelat hög störande musik och efter tillsägning ska de ha försökt köra över dem med traktorn. Hur skulle du reagera?
Nu börja rundgången och ältandet: Tänk om svenskarna körde över dom? Tänk om araberna är offer? Tänk om Elvis lever?
Asylfuskarna skulle fått stryk direkt sen skulle familjen fått en knalltransport till Bergsjön där båda bruhsorna skulle dött i en gängrelaterad skjutning i sommar. Punkt.
Citera
2019-05-12, 13:02
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Jag åkte runt i 2 timmar och spelade onkel kånkel både igår och idag. Imorgon bär det av till afghan huset där onkel kånkel ska rivas av i en megafon som jag köpte på Biltema.
Nej det gjorde du inte.
Du är känd för att mytta ihop massa saker på detta forum.
Citera
2019-05-12, 13:14
Medlem
Citat:

...är du igång igen och försvarar händelser som är uppenbara när det gäller förövare av ditt ursprung ?! Finns inga ursäkter att bruka våld som dina kompisar gör och har du läst tråden så är dessa herrar en stor börda för alla i Kil - att du alltid skall komma med sådana dumma inlägg där du försvarar invällares agerande gentemot värdbefolkningen. Jag hoppas att du är för Sharia lagar oxå för om det hade varit sådana som hade gällt i detta landet så hade vi sluppit se dina idiotinlägg i trådar där du hela tiden försvarar MENA folk som uppenbarligen begår brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in