Citat:
Straffmyndig blir man när man fyllt femton. Du är verkligen en serieförbrytare när det kommer till att självsäkert deklarera juridiska osanningar. Är de sedan tidigare dömda för brottslighet så finns domarna att få tag på.
Det jag förespråkar är rim och reson; att det finns bevis för att vederbörande är en återfallsförbrytare innan man kastar sina stenar.
Blanda inte ihop detta med ett försvar av gärningsmannen.
Ironin i att du kallar mig förvirrad.
Det jag förespråkar är rim och reson; att det finns bevis för att vederbörande är en återfallsförbrytare innan man kastar sina stenar.
Blanda inte ihop detta med ett försvar av gärningsmannen.
Ironin i att du kallar mig förvirrad.
Fel av mig avseende åldern. Självklart gäller det från den dag man fyller 15.
Om dom är dömda eller inte tidigare vet ingen av oss & kan heller inte ta reda på det enkelt. Dom har också bara varit straffmyndiga i ganska exakt ett år. Det är nästan alltid sekretess på så unga gärningsmän, det ser man i de domar & FUP som postas.
Av beteendet på de två filmer vi sett & att han även hotat pappan till offret, så framgår det ju ganska tydligt att detta är en väldigt typisk kaozblatte & att detta självklart inte är de enda gångerna han betett sig på det här viset.
Alla som inte levt under en sten de senaste 20 åren känner exakt igen denna typ av person & beteende. Man fattar att detta inte är två isolerade händelser. Det är bara att lägga ut en linjal & dra kurvan in i allt grövre brottslighet, massor av offer & kostnader för samhället på mångmiljonbelopp. Om han inte hinner bli skjuten i någon gängrelaterad uppgörelse. (som också kostar miljonbelopp att utreda).
Vi behöver inte detta & dom mår uppenbarligen inte bra själv, det är dags att börja skicka hem dom.