2022-01-07, 11:04
  #6313
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Forget everything you think is true about the market. And allow yourself to have succses in this buisness.
Citera
2022-01-07, 11:08
  #6314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Till er som "inte tror på TA". Lyssna på det senaste avsnittet av "Dom kallar oss krypto":
https://open.spotify.com/episode/5FS5Xj9VVSxYUN3pQrWG68?si=bFlT83-qRny5ecBFL5pQCQ

Killen verkar ha bra koll. Man lär sig mycket och får en annan syn på trading.

"Teknisk analys är inte hokuspokus"

Tack för den ! Mycket intressant för en lekman
Citera
2022-01-07, 12:30
  #6315
Medlem
Var faktiskt säker att vi skulle gå under 40K inatt men den klarade sig.
Citera
2022-01-07, 12:43
  #6316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ingen förlust.
Köpte in mig 2017 och noterar att stressen man hade 2018/2019 är helt bortblåst nu. Då var det jobbigt när BTC gick från 9k till 7k. Nu är det inte ett dugg jobbigt när vi går från 60k till 40k

Har börjar DCA:a mig in i denna dipp och kommer fortsätta göra det om det kommer fler dippar. Vill inte stå på 60k igen och fundera varför jag inte köpte mer när vi var nere på 35k.

Exakt likadant här. Köpte precis idag för första gången sen kraschen. Känns som det kan vara nära botten nu. Kunde inte bry mig mindre om det dippar lite till under 40k. Man har skinn på näsan efter 2018.
Citera
2022-01-07, 13:14
  #6317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Spelet är 95% psykologiskt och 5% tekniskt.
Det är därför majoriteten förlorar. För att dem inte förstår inte att cyklerna, patterns består av ren psykologi och traps. Varje candelstick är unik i sig och vad som helst kan hända. Därför ni ska lära er affärsmodellen och försöka avslöja MM;s beteende. För att kunna veta vad som sker next.
Allt annat är ren BS, sad but true.
Menar du att psykologin är TA och tekniska delen är fundamentala saker som inte syns i grafen? Eller att 5% är teknisk analys?
Citera
2022-01-07, 13:25
  #6318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ingen förlust.
Köpte in mig 2017 och noterar att stressen man hade 2018/2019 är helt bortblåst nu. Då var det jobbigt när BTC gick från 9k till 7k. Nu är det inte ett dugg jobbigt när vi går från 60k till 40k

Har börjar DCA:a mig in i denna dipp och kommer fortsätta göra det om det kommer fler dippar. Vill inte stå på 60k igen och fundera varför jag inte köpte mer när vi var nere på 35k.
Varför var det jobbigt när BTC gick från 9k till 7k? Om man alltid vetat vad man köper har det aldrig varit jobbigt. Många kommer skita ner sig när BTC går under 20k igen i bear market.

Bear market för BTC har redan börjat
Citera
2022-01-07, 13:43
  #6319
Medlem
Papper1512s avatar
Jag köpte på mig en del imorse på 41,7k iaf. Känns som vi är nära botten. Har en del undanstoppat för att slänga in vid 35 respektive 30k om vi går så lågt.
Citera
2022-01-07, 15:27
  #6320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Exakt likadant här. Köpte precis idag för första gången sen kraschen. Känns som det kan vara nära botten nu. Kunde inte bry mig mindre om det dippar lite till under 40k. Man har skinn på näsan efter 2018.

Hur många BTC har du?
Citera
2022-01-07, 17:24
  #6321
Medlem
Skadans avatar
Detta är slutet för bitcoin. Sälj allt ni sitter på. Lindra förlusterna genom att sälja allt.
Citera
2022-01-07, 18:14
  #6322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Detta är slutet för bitcoin. Sälj allt ni sitter på. Lindra förlusterna genom att sälja allt.
Har du ens något belägg för detta?
Bitcoin har gått upp och ner sedan det startade.

Läste för ett antal år sen om att folk tog livet av sig för att Bitcoin gick ner från 5000SEK till 3500SEK, hade de vetat vad värdet på dessa hade blivit så hade de nog tänkt om.

Gick de för övrigt inte för något år sen från 150K SEK till ca 35 000Sek, idag är de värda över 300K styck. De kommer utan tvekan att gå upp igen.
Citera
2022-01-07, 18:23
  #6323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Detta är slutet för bitcoin. Sälj allt ni sitter på. Lindra förlusterna genom att sälja allt.

Man vet att botten är nära när domedagsprofeterna dyker upp och meddelar att BTC är död för 1350606e gången
Citera
2022-01-07, 20:58
  #6324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Ajdå, låter ju inte så bra. Ett tips är att sälja vid uppgångar och köpa vid nedgångar. Lovar dig att denna strategi kommer ge dig mindre huvudvärk och oro.


Förstår att du vill verka kunnig men det är inte alltid så det funkar.
Du väljer själv när du vill sälja.
Antingen säljer du för tidigt eller för sent. Extremt få som prickar nära toppen.

Sitter du med stora vinster är det bra att sälja och sedan vänta in ett bra köpläge.Man måste inte tradea flera gåner i månaden.
Jag köper och säljer ett par gånger per år i rent tradingsyfte och har gjort stora pengar på det, andra köper mindre sumor varje månad eller vecka under flera års tid och går med stora vinster.

Jag köpte ETH förra våren på 32k tror jag det var, och sedan nån vecka efter kom krashen i maj, jag sålde med 25% förlust och satte in på fantom istället som senare gick som en raket.
Jag hade själklart kunnat köpa in mig på ETH eller btc igen när jag såg det började vända i slutet på juli.

Det du ska förstå är att bara för att man säljer med förlust betyder inte det att man inte kan ta igen dessa förluster på kort tid.
Jag tror på mer nergång nu men börjar vi klättra upp kring 50k så ser marknaden väldigt possitiv ut igen.

Att sitta med större summa pengar och 40-50% i förluster är inget för mig.
min gräns går vid 25% ungerfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in