Citat:
Ursprungligen postat av
Ashraf88
Ajdå, låter ju inte så bra. Ett tips är att sälja vid uppgångar och köpa vid nedgångar. Lovar dig att denna strategi kommer ge dig mindre huvudvärk och oro.
Förstår att du vill verka kunnig men det är inte alltid så det funkar.
Du väljer själv när du vill sälja.
Antingen säljer du för tidigt eller för sent. Extremt få som prickar nära toppen.
Sitter du med stora vinster är det bra att sälja och sedan vänta in ett bra köpläge.Man måste inte tradea flera gåner i månaden.
Jag köper och säljer ett par gånger per år i rent tradingsyfte och har gjort stora pengar på det, andra köper mindre sumor varje månad eller vecka under flera års tid och går med stora vinster.
Jag köpte ETH förra våren på 32k tror jag det var, och sedan nån vecka efter kom krashen i maj, jag sålde med 25% förlust och satte in på fantom istället som senare gick som en raket.
Jag hade själklart kunnat köpa in mig på ETH eller btc igen när jag såg det började vända i slutet på juli.
Det du ska förstå är att bara för att man säljer med förlust betyder inte det att man inte kan ta igen dessa förluster på kort tid.
Jag tror på mer nergång nu men börjar vi klättra upp kring 50k så ser marknaden väldigt possitiv ut igen.
Att sitta med större summa pengar och 40-50% i förluster är inget för mig.
min gräns går vid 25% ungerfär.