2021-12-21, 13:09
  #6049
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Upp 5.93% senaste 24 timmarna.

Inte tillbaka där den ska vara men helt klart en bit på vägen, i synnerhet om det fortsätter när USA vaknat så kan den med lite tur passera 50K dollar igen.

Bulltrap.

Biden talar idag.

Damp it
Citera
2021-12-21, 13:21
  #6050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Bulltrap.

Biden talar idag.

Damp it

Kan du förklara?

Vad betyder bulltrap?

Vad kommer Biden att säga?

Vad betyder Damp IT?
Citera
2021-12-21, 13:31
  #6051
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Kan du förklara?

Vad betyder bulltrap?

Vad kommer Biden att säga?

Vad betyder Damp IT?

* MM triggar folk om att den kommer gå uppåt, just när alla tagit sin position så dumpar han det.

* Det är svårt för mig att veta vad Biden kommer säga.

* Damp it är lika med Dumpa priset.

Tror vi kan gå upp och testa 200 eman på 4h chart, sen dump. we will see.
Citera
2021-12-21, 13:33
  #6052
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Titta linjärt så ser du att BTC har gått paraboliskt från förra året. Det behöver inte bli en blow off top. Jo, det finns mycket som liknar förra cycles, man måste bara kunna se det. BTC liknar även börsen.
Håller inte med att denna topp ser ut som andra toppar. För det gör den absolut inte.

Denna topp ser snarare ut som ett hack INNAN tidigare toppar gått paraboliskt.
Kolla de 2 topparna i juni och september 2017 innan den drog över 600% upp från motsvarande lokala botten.
Så bara på den fronten är jag enigt att det finns likheter fortfarande.
Citera
2021-12-21, 13:36
  #6053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
* MM triggar folk om att den kommer gå uppåt, just när alla tagit sin position så dumpar han det.

* Det är svårt för mig att veta vad Biden kommer säga.

* Damp it är lika med Dumpa priset.

Tror vi kan gå upp och testa 200 eman på 4h chart, sen dump. we will see.

Vem är MM?
Citera
2021-12-21, 13:39
  #6054
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Vem är MM?

* Vad är MM.

https://www.investopedia.com/terms/m/marketmaker.asp
Citera
2021-12-21, 14:46
  #6055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Håller inte med att denna topp ser ut som andra toppar. För det gör den absolut inte.

Denna topp ser snarare ut som ett hack INNAN tidigare toppar gått paraboliskt.
Kolla de 2 topparna i juni och september 2017 innan den drog över 600% upp från motsvarande lokala botten.
Så bara på den fronten är jag enigt att det finns likheter fortfarande.
Jag menade inte att toppen liknar andra toppar, men BTC har gått paraboliskt redan. Även om vi skulle krascha nu så kan man fortfarande säga att BTC gått paraboliskt. Från 20k till 60k inom 7 månader är paraboliskt.
Citera
2021-12-21, 15:49
  #6056
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag menade inte att toppen liknar andra toppar, men BTC har gått paraboliskt redan. Även om vi skulle krascha nu så kan man fortfarande säga att BTC gått paraboliskt. Från 20k till 60k inom 7 månader är paraboliskt.
Dansa vilken orddans du vill. Det är mer som är olikt tidigare toppar än vad som är likt, oavsett vad du säger.
Ju längre vi spenderar tid i 40k-60k regionen desto mer vatten får vi på vår kvarn, vi som menar att man inte längre skall stirra sig blind på hur det sett ut ett par gånger tidigare.
BTC fungerar annorlunda nu än tidigare så det vore bara naturligt om det också reflekteras i rörelsemönstren.
Citera
2021-12-21, 19:28
  #6057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Dansa vilken orddans du vill. Det är mer som är olikt tidigare toppar än vad som är likt, oavsett vad du säger.
Ju längre vi spenderar tid i 40k-60k regionen desto mer vatten får vi på vår kvarn, vi som menar att man inte längre skall stirra sig blind på hur det sett ut ett par gånger tidigare.
BTC fungerar annorlunda nu än tidigare så det vore bara naturligt om det också reflekteras i rörelsemönstren.
BTC kommer förmodligen inte göra varken som 2013 eller 2017. 2017 gjorde BTC inte samma som 2013, så varför skulle BTC göra exakt som 2013 eller 2017 nu? Tror dock att det blir något liknande. Att det skulle bli något helt annorlunda denna gång är mer osannolikt. Det går inte snacka TA och inte ta hänsyn till vad som faktiskt hänt tidigare. Ska man snacka om cycles inte kommer existera längre så måste man först helt avfärda TA.

När BTC spenderar så lång tid sideways kommer BTC antingen bryta till en uppåttrend eller rasa ännu mer. Oavsett vad som händer så tror jag bara det är en retrace vi kommer få se innan hela marknaden går in i bear market. Altcoins kommer dominera över BTC och ETH innan det också följer med neråt.
__________________
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-21 kl. 19:32.
Citera
2021-12-22, 00:26
  #6058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Botten kan lika bra vara på 20k.

Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Mer som talar för att vi går ner till 40k, gå tillbaka och titta hur många gånger BTC har gått ner och återhämtat dessa wicks, det är runt 8/10 - 9/10 gånger. Därför talar detta

Kollar jag på daily så kan vi droppa till dessa priser:
39k-40k
27k-30k
19k-22k
11k-12.6k

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Det du inte verkar förstå är att botten kan vara på 40k, men den kan även va på 30k eller 25k.
I början av en stor nergång är många i förnekelsestadiet. Vi såg det i våras och vi såg samma sak för 1 månad seda.
62k- its just a dip
59k- its just a dip
56k - its just a dip
52k- its just a dip
47- its just a dip

Vid ett sådnat här tillfälle är ju risken att det bara fortsätter ner.

Hur går det boys? fomoat in efter ni paniksålde?
49,2k atm
Citera
2021-12-22, 00:35
  #6059
Medlem
friskXORsjuks avatar
Det stiger nu sakta 50k är inget motstånd.
Citera
2021-12-22, 09:22
  #6060
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
När BTC spenderar så lång tid sideways kommer BTC antingen bryta till en uppåttrend eller rasa ännu mer. Oavsett vad som händer så tror jag bara det är en retrace vi kommer få se innan hela marknaden går in i bear market. Altcoins kommer dominera över BTC och ETH innan det också följer med neråt.

Du verkar väldigt säker på det där vilket är analysen direkt från BC-backer. Började själv följa honom efter att du tipsade om honom i tråden och tycker han har väldigt intressanta synpunkter men det känns lite vanskligt att lita blint på EN crypto-youtuber. Han är nog den enda jag har stött på som är helt säker att detta scenario kommer utspela sig. Jag tror likt Leaston att denna cycle är annorlunda då vi har banker och länder som är inne i crypto vilket vi inte haft tidigare. Vad det gör med priset är svårt att sia om men jag tror många större spelare skiter i den klassiska 4årscykeln med en bull och bear market vilket borde göra att vi inte lika tydligt ser en bull och bear market.

Men oavsett så tror jag det är bra med lite bearish i denna tråd då det annars lätt skulle kunna bli en circle jerk så fort BTC går upp 5%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in