2021-11-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17

Du kan alltså mer än Grant Cardone, Dave Ramsey, Mark Cuban och Warren Buffett,
Robert Kiyosaki och Kevin O'leary etc. ?

Robert Kiyosaki säger köp guld, silver och BTC.
Citera
2021-11-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Nä Bitcoin är min bank för alltid. Aktier och fastigheter + fractional reserve banking = *gäsp* ohållbart.

Fastigheter kommer alltid vara en bra investering oavsett hur det går för BTC. Tror du folk ska sluta köpa hus eller? Bo på gatan?
Citera
2021-11-28, 23:45
Bannlyst
Citat:
Du är så naiv så att jag vet inte ens vad jag ska säga.

''But no one who seeks to get rich quickly will go unpunished.''

Du förstår inte hur det funkar, det hör jag det men du kommer lära dig en läxa.

Jag håller med dig här.

Jag offrar nu och behåller mitt innehav.
Citera
2021-11-28, 23:47
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Fastigheter kommer alltid vara en bra investering oavsett hur det går för BTC. Tror du folk ska sluta köpa hus eller? Bo på gatan?
WEF: "You will own nothing and be happy"... är planen. Men nu tror jag mer på väpnade konflikter. Armageddon typ.
Citera
2021-11-28, 23:52
Medlem
friskXORsjuks avatar
Haha S&P 500 hämtar sig dåligt jämfört med Bitcoin efter i fredags.
Citera
2021-11-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Robert Kiyosaki säger köp guld, silver och BTC.

Han äger mer än 7000 fastigheter. En stor anledning till att han gillar Bitcoin är tack vare decentraliseringen, vilket han har uttryckt. Han har nämnt att han vill äga det för att inte stödja det nuvarande systemet.

Men av allt att döma så har han mer tillförlitlighet till fastigheter än krypto, det borde inte vara särskilt kontroversiellt.

Det är dessutom trams att aktiemarknadens blomstrande tider är över. Att folk tror på det tyder på att man har inte har läst på tillräckligt.

Över en riktigt lång tidshorisont så kommer aktiemarknaden som helhet gå uppåt.
Citera
2021-11-29, 00:14
Bannlyst
Citat:
Han äger mer än 7000 fastigheter. En stor anledning till att han gillar Bitcoin är tack vare decentraliseringen, vilket han har uttryckt. Han har nämnt att han vill äga det för att inte stödja det nuvarande systemet.

Men av allt att döma så har han mer tillförlitlighet till fastigheter än krypto, det borde inte vara särskilt kontroversiellt.

Det är dessutom trams att aktiemarknadens blomstrande tider är över. Att folk tror på det tyder på att man har inte har läst på tillräckligt.

Över en riktigt lång tidshorisont så kommer aktiemarknaden som helhet gå uppåt.

Ungefär om 10 år kommer det bli svårt att tjäna pengar på aktiemarknaden, förmodligen för att folk kommer att sitta på ganska mycket pengar redan.

Nya generationen kommer ha mycket svårt på aktiemarknaden.
Citera
2021-11-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Haha S&P 500 hämtar sig dåligt jämfört med Bitcoin efter i fredags.

Du verkar inte ha förstått. Vad tror du är mest säkert? De 3500 börsnoterade företagen i USA som kommer stiga på sikt för att de producerar värde i takt med att den amerimanska ekonomin växer eller bitcoin?

Klart Bitcoin ger mer avkastning för det är högre risk? Men du vet nog inte vad begreppet risk-justerad avkastning avser.

Du hoppas på lotto i princip. En 170x multipel till 2030, inom snart 8 år. Hur är det realistiskt?
Citera
2021-11-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Ungefär om 10 år kommer det bli svårt att tjäna pengar på aktiemarknaden, förmodligen för att folk kommer att sitta på ganska mycket pengar redan.

Nya generationen kommer ha mycket svårt på aktiemarknaden.

Definiera ''svårt att tjäna''? Att det kommer gå neråt eller underprestera inflation?

Ja, om man tror på att det är slut på bra företagande så absolut kan man sätta emot börsen, men det kommer inte ske inom den korta tidsramen.

Det är inga problem om vissa övervärderingar sker.

Nej, om 10 år och framåt (om 30-40 år) så kommer börsen fortfarande funka alldeles utmärkt.

Diversifiera, inga problem.
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-29 kl. 00:28.
Citera
2021-11-29, 00:31
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Du verkar inte ha förstått. Vad tror du är mest säkert? De 3500 börsnoterade företagen i USA som kommer stiga på sikt för att de producerar värde i takt med att den amerimanska ekonomin växer eller bitcoin?

Klart Bitcoin ger mer avkastning för det är högre risk? Men du vet nog inte vad begreppet risk-justerad avkastning avser.

Du hoppas på lotto i princip. En 170x multipel till 2030, inom snart 8 år. Hur är det realistiskt?
Saudi och Kina äger USA vars centralbank nu kör QE. Ryssland gör sig av med dollar. Lycka till med kriget eller Great Reset.
Senast redigerad av friskXORsjuk 2021-11-29 kl. 00:53.
Citera
2021-11-29, 00:32
Bannlyst
Citat:

Men det roliga är att bitcoin ger inga stora avkastningar hädanefter vilket folk har svårt för att inse.
Citera
2021-11-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Men det roliga är att bitcoin ger inga stora avkastningar hädanefter vilket folk har svårt för att inse.

Där håller jag med dig. Visst kan bitcoin gå upp, men några 10M dollar till 2030? Aldrig, Inte en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in