2021-04-10, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
I feel you bro! Om jag behållit de bitcoins jag köpte när kursen låg på typ 500 USD så hade jag haft över 10 miljoner SEK idag. Men men, det är vad det är.
Kontentan är att man inte är en bra trader bara för att man går upp i SEK (det kan alla göra i en bullmarket), man är en bra trader om man går upp i BTC.
Citera
2021-04-10, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Kontentan är att man inte är en bra trader bara för att man går upp i SEK (det kan alla göra i en bullmarket).

Varför gör du inte det då om alla kan göra det? Då kan du ju köpa på dig fler BTC som är ditt yttersta mål.
Citera
2021-04-10, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Varför gör du inte det då om alla kan göra det? Då kan du ju köpa på dig fler BTC som är ditt yttersta mål.

Men om BTC är dyrare än när jag sålde så får jag ju färre BTC... Trots att jag har mer SEK än när jag köpte första gången.
Citera
2021-04-10, 23:19
Avslutad
Citat:
Men om BTC är dyrare än när jag sålde så får jag ju färre BTC... Trots att jag har mer SEK än när jag köpte första gången.

Men om BTC är dyrare när du säljer än när du köper tillbaka så tjänar du BTC. Du skrev nyss att alla kan trada i en bullmarket, så det måtte du väl förstå?
Citera
2021-04-11, 02:29
Medlem
pentiumpros avatar
Haft mina cert sen 2015 för ca 10,50kr /cert (bitcoin) så känns skönt o vara pensionär nu med mer än 250 ggr insatsen. Tror fortfarande på 5 ggr till ....
Citera
2021-04-11, 02:33
Medlem
pentiumpros avatar
* fat & happy
Citera
2021-04-11, 02:40
Medlem
pentiumpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentiumpro
* fat & happy
Allt under 2M $ .... är ju på låtsas ...
Citera
2021-04-11, 04:08
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentiumpro
Allt under 2M $ .... är ju på låtsas ...
Exakt, ett par miljoner får man lätt riskera. Bitcoin är en pengareserv man inte säljer av så lätt.
Citera
2021-04-11, 07:39
Avslutad
Citat:
Men om BTC är dyrare när du säljer än när du köper tillbaka så tjänar du BTC. Du skrev nyss att alla kan trada i en bullmarket, så det måtte du väl förstå?
Alla kan gå upp i SEK i en Bullmarket, skrev jag. Men få kan gå upp i BTC.

Om du startar med 10 000 sek och köper en Bitcoin för det, och slutar med 20 000 sek men får bara 0.1 Bitcoin (pga Bitcoin priset nu är så mycket högre) för det, så har du ju tradat bort dig.

Det är det jag försöker säga, förra vändan gick jag visserligen upp i SEK på min trading, men hade jag bara hållt mina BTC hade jag varit betydligt rikare idag, trots att två (!) år av nedgång har placerat under tiden.

Förstår du inte så kan jag inte förklara en tredje gång för dig...

Går man upp i SEK men ner i Bitcoin en bullmarket så kommer man nog bli fattig om man även försöker trada följande bearmarket.
Senast redigerad av se_där... 2021-04-11 kl. 07:41.
Citera
2021-04-11, 09:17
Avslutad
Citat:
Alla kan gå upp i SEK i en Bullmarket, skrev jag. Men få kan gå upp i BTC.

Om du startar med 10 000 sek och köper en Bitcoin för det, och slutar med 20 000 sek men får bara 0.1 Bitcoin (pga Bitcoin priset nu är så mycket högre) för det, så har du ju tradat bort dig.

Det är det jag försöker säga, förra vändan gick jag visserligen upp i SEK på min trading, men hade jag bara hållt mina BTC hade jag varit betydligt rikare idag, trots att två (!) år av nedgång har placerat under tiden.

Förstår du inte så kan jag inte förklara en tredje gång för dig...

Går man upp i SEK men ner i Bitcoin en bullmarket så kommer man nog bli fattig om man även försöker trada följande bearmarket.

Jag skrev:

Citat:
Men om BTC är dyrare när du säljer än när du köper tillbaka BTC så tjänar du BTC.

Men du har uppenbarligen någon blockering avseende detta mycket enkla koncept. Så jag tänker inte försöka förklara för dig en sjuttioelfte gång.
Citera
2021-04-11, 09:21
Avslutad
Citat:
Jag skrev:

Men du har uppenbarligen någon blockering avseende detta mycket enkla koncept. Så jag tänker inte försöka förklara för dig en sjuttioelfte gång.

Självklart är det bra att köpa billigt och sälja dyrt, men nu var det inte det jag diskuterade som du sedan svarade på. Jag pratade om svårigheten att omsätta det i praktiken och hur lätt det varit att tjäna pengar på att hålla i stället.
Citera
2021-04-11, 09:24
Avslutad
Citat:
Självklart är det bra att köpa billigt och sälja dyrt, men nu var det inte det jag diskuterade som du sedan svarade på. Jag pratade om svårigheten att omsätta det i praktiken och hur lätt det varit att tjäna pengar på att hålla i stället.

Nej det är hur lätt som helst att trada till sig mer BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in