2021-03-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Upplever att Sverige är mest strikt när det kommer till AML lagar och sånt .. Så banker hatar Bitcoin och nekar folk att köpa/sälja .. Finns inga Bitcoin ATMs i Sverige heller .. Finns få Bitcoin-företag som inte är handelsplatser .. En allmän misstro och hat mot Bitcoin. Yngves säger att Bitcoin inte är riktiga pengar och Finansinspektionen varnar för att kryptovalutor inte är backade av något. Skatt ska dom ha också 30% ... Anna Kindberg Batra ska spendera 2 år på att utreda kring digitala valutor så det kommer inte ske någon förändring i närtid. Systemet är förlegat.

Sen har du Skatteverkets tillvägagångsätt med att retroaktivt anmäla och sätta dit folk som håller på med Bitcoin. Linus Dunkers drev mining och trading och var tvungen att sättas i konkurs direkt på allt och betala 300% i skatt. Detta visar på att Sverige som land är ovänligt mot nya fenomen.. det ska straffas och statueras exempel på de entreprenörer som är först på bollen, istället för att välkomna och uppmuntra.

Samtidigt har du länder som Malta som vill marknadsföra sig som Blockchain island och locka kryptoföretag. Sverige kör alltid tvärt om.. skrämmer iväg företag och liknande.

Svenska banker är löjligt hårda gällande AML.. min morsa kan typ inte sätta in 10k på banken utan att bli ifrågasatt.. samtidigt så har man folk som flyger skytteltrafik in/ur landet med hundratusen i sedlar till iran/turkiet..

Och bankerna hjälper de riktigt stora fiskarna med pengatvätt..

Nä.. sverige är mer korrupt än vad folk fattar..
Citera
2021-03-08, 20:15
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Folk som tror att Kryptovaluta någonsin kan ersätta dollarn förstår inte vad en valuta är, men någon roll kommer säkert krypto"valuta" att spela i framtiden. Bitcoin är däremot dödsdömt med 100 % säkerhet pga den absurda energiåtgången och ineffektiviteten.
Citera
2021-03-08, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Bitcoin är däremot dödsdömt med 100 % säkerhet pga den absurda energiåtgången och ineffektiviteten.

Aj fan, så det går år energi för att mina bitcoin. Bäst att sälja innan någon annan upptäcker detta.

Tack för insikten "fffffuuuuuu"!!
Citera
2021-03-08, 20:21
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Aj fan, så det går år energi för att mina bitcoin. Bäst att sälja innan någon annan upptäcker detta.

Tack för insikten "fffffuuuuuu"!!

Varsågod. Om du är så korkad att du tror att det är rimligt att använda ett betalsystem som drar 300 000 ggr så mycket energi som en kortbetalning så önskar jag dig lycka till. Det är ju helt uppenbarligen ett hjärndött system. Bitcoin kommer att dö ut fullständigt den dag det inte blir lönsamt att mina.
Citera
2021-03-08, 20:29
Medlem
Så du tror att ju dyrare det är att mina desto billigare blir resulatet av miningen?? Varför skulle btc som betalsystem dra 300 000 gånger mer och vara dyrare än en betalterminal?
Citera
2021-03-08, 20:30
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Bitcoin kommer att dö ut fullständigt den dag det inte blir lönsamt att mina.

Och när tänker du att detta kommer hända? De 10-20 gånger folk tidigare har sagt att Bitcoin skulle dö när priset gick ner/miners försvinner/Tether krashar/någon "ethereum killer" kommer på nyheterna, så har inget hänt. Varför skulle folk sluta minea nu eller i framtiden?
Citera
2021-03-08, 20:35
Avslutad
Citat:
Varsågod. Om du är så korkad att du tror att det är rimligt att använda ett betalsystem som drar 300 000 ggr så mycket energi som en kortbetalning så önskar jag dig lycka till. Det är ju helt uppenbarligen ett hjärndött system. Bitcoin kommer att dö ut fullständigt den dag det inte blir lönsamt att mina.

Håller med, har sålt allt och håller på att kontakta alla jag känner som har Bitcoin.

Att ingen tänkt på detta. Helt hjärndött som du säger. Kom du på detta själv eller har du någon sjukt smart kompis? Gissar att Saylor får sparken för Microstrategt när denna nya fakta går upp för dem. Liksom 15 miljarder utan att kolla upp sådant här basalt. Idioter.

Hojta till om du kommer på något mer smart.
Citera
2021-03-08, 22:34
Medlem
SvenskHODLers avatar
Bitcoin i Aktuellt idag: https://www.svtplay.se/video/29611388/aktuellt/aktuellt-8-mars-21-00-1?position=1410

De pratar om nyheten om att Norska oljebolaget Aker skapar en Bitcoinfond som ska investera i bitcoin, bitcoinföretag och mining.

Läs deras brev till aktieägare https://www.seetee.io/static/shareholder_letter-6ae7e85717c28831bf1c0eca1d632722.pdf
Citera
2021-03-08, 22:39
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Du har missförstått hur Bitcoin fungerar.

Om avgifterna i nätverket sjunker eller priset på bitcoin sjunker vilket gör det olönsamt att minea så reglerar sig Bitcoin-systemet ändå sig självt så att blockkedjan tickar på. Det är hela innovationen.. Det spelar alltså ingen roll om det finns 1 elller 1 miljard miners på jorden. Allt handlar om konkurrensen och svårigheten att minea blocks.

Om exempelvis fossildriven mining förbjöds globalt så kanske hälften av Bitcoin-miningen skulle försvinna direkt men då halveras bara svårigheten att minea och grön el-mining blir det dominerande.

Det är själva miningen och svårighetsjusteringen att minea som gör Bitcoin till ett ohackbart säkert decentraliserat system som klår alla centraliserade korrupta system. Det är väldigt ineffektivt och långsamt, ja, per design.. Det krävs för att nå målet.
Citera
2021-03-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Och när tänker du att detta kommer hända? De 10-20 gånger folk tidigare har sagt att Bitcoin skulle dö när priset gick ner/miners försvinner/Tether krashar/någon "ethereum killer" kommer på nyheterna, så har inget hänt. Varför skulle folk sluta minea nu eller i framtiden?

Snarare 403 gånger.
Citera
2021-03-09, 15:14
Medlem
Ganska trevlig utveckling idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Lyckas vi ta oss över 51,5k och stänga ett 4-timmars candle där så är jag bullish short term igen.
Annars kan vi nog förvänta oss side action, eller lite bearish action kommande dagar innan de blir lite fortsatt uppgång.

Stängt 4-timmars candle över 51,5k. Tog en 2-3 veckor, men nu ser det ut som 48k-50k är nya support. Går undan nu!

Och då har inte ens stimulus checkarna delats ut än i USA..
Citera
2021-03-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ganska trevlig utveckling idag.

Stängt 4-timmars candle över 51,5k. Tog en 2-3 veckor, men nu ser det ut som 48k-50k är nya support. Går undan nu!

Och då har inte ens stimulus checkarna delats ut än i USA..
Hur räknas support och restistance levels ut? Hur vet man vilka steg som finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in