2025-03-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kursen står stark trots noll info från trump

Kanske är det de inneboende värdena i bitcoin som nu får kursen att stabiliseras.

Bitcoin är lösningen mot inflation. Den kan också användas som en reserv, liknande guld.

Betalning med Bitcoin går också smidigt och vi slipper avgifter

Allt är krypterat och säkert

Över tid stiger värdet på bitcoin även om det faller ibland så man kan köpa närsomhelst och bli rik

Bitcoin är även en säkerhet när vanliga pengar inom ganska kort tid blir värdelösa och inte går att använda.

Amen. Det tar sig Kalle. Snart är du en fullfjädrad bitcoinmaximalist.
Citera
2025-03-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
PlanB hade en kul idé med S2F-modellen, men jag är ganska skeptisk.
En Federal Bitcoin Reserve ingick ju inte i teorin men nu ska den plötsligt göra det?

Sen tror jag i och för sig att siffrorna som modellen prognostiserar skulle kunna bli en verklighet på ett ungefär, men det är nog en tillfällighet i så fall.

Det som händer nu och eventuellt kommer att hända framöver med Bitcoin är väldigt asymmetriskt och olikt något annat i världshistorien. Det finns inget att jämföra med.

Jag tror mer på de enklare analyserna som Saylor gör t.ex. vi kan jämföra med hur mycket guld och andra tillgångar omsätter och gissa att Bitcoin tar en del av kakan.

Jag vet inte heller om tillämpningen på bitcoin av S2F är giltig, men om den ska stämma måste nog stater börja köpa, så att efterfrågan blir jämförlig med efterfrågan på guld.
Citera
2025-03-05, 11:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tack, jag kommer emellertid oavsett att vara borta från internet överhuvudtaget mer ett tag.

I sak tycker jag grafen ser ganska lovande ut. Vi fick en klart högre lokal botten. Jag blir inte förvånad om vi snart är tillbaka i konsolideringsområdet igen och så småningom skjuter i väg uppåt med nya ATH. Men vem vet?

Herrn är ute och tittar på vilda djur på den afrikanska savannen och där finns ingen uppkoppling?

Vad gäller prisutvecklingen så har dagen börjat bra, märkligt nog är SPX ner medans majsen är upp?
Citera
2025-03-05, 11:44
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Herrn är ute och tittar på vilda djur på den afrikanska savannen och där finns ingen uppkoppling?

Vad gäller prisutvecklingen så har dagen börjat bra, märkligt nog är SPX ner medans majsen är upp?

Beskedet om att Trump fegar ur handelskriget kom väl efter spx stängning? Och BTC är på gott och ont att se ungefär som en techaktie.
Citera
2025-03-05, 11:47
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Beskedet om att Trump fegar ur handelskriget kom väl efter spx stängning? Och BTC är på gott och ont att se ungefär som en techaktie.

Jag har inte sett något i mina flöden om att Trump fegar ur handelskriget? Länka gärna
Citera
2025-03-05, 11:53
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Jag har inte sett något i mina flöden om att Trump fegar ur handelskriget? Länka gärna

Okej!

https://www.di.se/live/uppatrekyl-att-vanta-pa-borsen-efter-nytt-tullutspel/
Citera
2025-03-05, 12:02
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du gör ständigt misstaget att plocka olika argument från olika personer vid olika tider och hitta något slags motsägelser på det sättet. Lite märkligt för någon som månar om sin självbild som överlägsen och över medelintelligent.

Mig veterligen är det endast jag på detta forum som hävdar att bitcoin är en trygg hamn, och detta påverkas inte av en svängning i priset på si eller så många procent åt ena eller andra hållet. Inga narrativ har ändrats. Än mindre har de ändrats plötsligt. Andra skribenter har konsekvent hävdat att den är en risktillgång.

Jag delar faktiskt din uppfattning i den här frågan. Intressant nog är Bitcoin både en risktillgång och en trygg hamn på en och samma gång. Den avgörande faktorn i sammanhanget är hur länge man ämnar hålla tillgången ifråga och om man har förmågan att genomlida kraftig volatilitet vad gäller prisutvecklingen i fiat-termer.
Citera
2025-03-05, 12:06
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Okej!

https://www.di.se/live/uppatrekyl-att-vanta-pa-borsen-efter-nytt-tullutspel/

Intressant, tack för länken. Bara att hålla tummarna

Edit: Jim Cramer postade precis det här på X: "My takeaway on auto tariff issue-I think that Commerce Secretary Lutnick's optimism might be misplaced. I do NOT see a deal on the horizon"

En deal är med andra ord redan bekräftad
Senast redigerad av hazenectar 2025-03-05 kl. 12:12.
Citera
2025-03-05, 12:58
Medlem
Edit: fel tråd
Senast redigerad av Raksol 2025-03-05 kl. 13:03.
Citera
2025-03-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Verkar gälla hela forumet. Folk trodde de skulle bli rika på "altseason", de hade läst på alla "narrativ" och visste att "den underliggande blockchain-teknologin" skulle belöna deras flera års långa studier i "teser" och "narrativ". Och sen blev det inte så, vilken shock! Vem kunde ana!

Undrar om det kan reta mer gallbefeber på dessa clowner att det visar sig att sebastianlarsson2 var den enda som på riktigt var diversifierad och faktiskt har tillgångar bortom magiska internetpengar. Åh neeej, han talade sanning hela tiden, nu måste vi låtsas att han är ännu mer ond så vi missar all framtida information också! Det viktigaste är att vi inte erkänner!

Vi har inte alltid varit överens i alla frågor, men här är vi helt på samma linje och JA. Du om någon har hållit exakt den här linjen:

Citat:
ndrar om det kan reta mer gallbefeber på dessa clowner att det visar sig att sebastianlarsson2 var den enda som på riktigt var diversifierad

Finns, bakåt, en hel uppsjö av inlägg där jag blivit sågad för att jag har propagerat för att vara öppen för alternativa placeringar och att flytta pengar till de olika platser där de för tillfället kan bedömas ge mest avkastning ...
Citera
2025-03-05, 13:07
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Intressant, tack för länken. Bara att hålla tummarna

Edit: Jim Cramer postade precis det här på X: "My takeaway on auto tariff issue-I think that Commerce Secretary Lutnick's optimism might be misplaced. I do NOT see a deal on the horizon"

En deal är med andra ord redan bekräftad

Ja, så fort börsen vänder skiter han ju på sig så det skulle inte förvåna mig. Kontraindikatorn Cramer hjälper också.
Citera
2025-03-05, 13:41
Medlem
Helvette vilken början på denna cykel.
Tror ni ens det blir en topp 2025?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in