2025-04-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Den där jävla snackpåsen, asså..
Hade jag haft en fungerande dator hade jag länkat till Motörheads ”I don’t believe a word”
Lite norra Sthlm-attityd vore på sin plats..

Stilen är repellerande, men han var förvånansvärt träffsäker under förra cykeln och även under senaste baissemarknaden. Därefter började han träffa fel.

Jag tror dock att marknaden har blivit svårare att förutse. Misstänker också att det här kan vara den sista någorlunda tydliga cykeln.
Citera
2025-04-11, 10:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Stilen är repellerande, men han var förvånansvärt träffsäker under förra cykeln och även under senaste baissemarknaden. Därefter började han träffa fel.

Jag tror dock att marknaden har blivit svårare att förutse. Misstänker också att det här kan vara den sista någorlunda tydliga cykeln.
"Han hade rätt förut" är en fälla man skall akta sig för. Peter Schiff och Burry hadde rätt om bostadskrashen, men båda har varit helt offside på massa annat efter det, inte minst Bitcoin.

Det får inte bli "han hade 13 rätt på stryktipset förut, därför tror jag att han kommer ha 13 rätt nu", liksom.
Citera
2025-04-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Han hade rätt förut" är en fälla man skall akta sig för. Peter Schiff och Burry hadde rätt om bostadskrashen, men båda har varit helt offside på massa annat efter det, inte minst Bitcoin.

Det får inte bli "han hade 13 rätt på stryktipset förut, därför tror jag att han kommer ha 13 rätt nu", liksom.

Jo, om man skummar en massa prognosmakare så är det troligt att någon har rätt en viss tidsperiod. Han underbygger dock prognoserna med analyser.

Vi får se. Förhoppningsvis håller inte hans analys denna gång. Men blir det en baissemarknad tror jag den blir mild i jämförelse med vad vi är vana vid.
Citera
2025-04-11, 16:50
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Anyhow: om de är så schizofrena att de sitter och diskuterar med sig själva och kommenterar sina egna inlägg så förklarar det ju - minst sagt - en hel del av deras övriga beteenden i tråden ... ...

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Då är George på Toysrus klart bättre

Vad säger trådens ta-expert, var den dubbelbotten vi såg den 6:e- respektive 8:e på ca 74 500 en köpsignal?

Jag inbillar mig att så är fallet.
Eller också är det min obotliga optimism som spelar mig ännu ett spratt..
Citera
2025-04-11, 17:31
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Vad säger trådens ta-expert, var den dubbelbotten vi såg den 6:e- respektive 8:e på ca 74 500 en köpsignal?

Enligt mina streckgubbar befinner vi oss fortfarande i en nedåtgående trend, både på 1D och 1W men bestämde mig för att chansa och köpa ändå. Köpte 80k när jag satt uppe och ugglade natten till idag, är beredd att ta en förlust om vi får en ljusstängning under 78,5k på 1D.
Citera
2025-04-11, 17:35
Avslutad
Citat:

Innan Trump började med tullar så utgick jag ifrån att vi skulle vara på minst 120K nu och ännu högre i maj, sedan nedgång under sommaren och upp i igen i UPtober fram till en blow off top i MOONvember. Men den här cykeln följer inte mönstret eller är allt pga Trump?

Hoppas fortfarande på högre pris innan sommaren men inte alls säker på att det blir så. Får kanske vara nöjd om priset lyckas ta sig upp till 85K igen innan nedgång under sommaren ..

Tror fortfarande på uppgång under hösten men siktar inte längre på några 250K utan hoppas på ca 120K i november och då gäller det nog att sälja innan björnmarknad.

Med det sagt så tror jag inte på någon 80-90%-ig nedgång under björnmarknad, men 50% är absolut inom det rimliga.

Adderas kan att jag absolut trodde att priset skulle rusa till månen när vi fick en strategisk reserv istället dippade det.

Och sen tullar på det, som sagt ..

Håller fortfarande öppet för att vi kan gå till ca 250K under q4 men är inte särskilt övertygad om det längre. Så något uppgiven men med det sagt .. DET SISTA JAG GÖR ÄR ATT SÄLJA. Det är liksom det manipulationen av priset syftar till, småhandlare ska sälja och valar köpa.

Mitt tips är alltså HODL & DO NOT PLEB Nån gång inom en rimligt nära framtid kommer 1 st BTC att vara värd miljoner dollar.
Senast redigerad av MrTyger 2025-04-11 kl. 17:40.
Citera
2025-04-11, 17:36
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Enligt mina streckgubbar befinner vi oss fortfarande i en nedåtgående trend, både på 1D och 1W men bestämde mig för att chansa och köpa ändå. Köpte 80k när jag satt uppe och ugglade natten till idag, är beredd att ta en förlust om vi får en ljusstängning under 78,5k på 1D.
När en försiktig general med blykoll på grafen vågar betta ser jag det som mycket bullish.
Lycka till 🤞
Citera
2025-04-11, 17:44
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Innan Trump började med tullar så utgick jag ifrån att vi skulle vara på minst 120K nu och ännu högre i maj, sedan nedgång under sommaren och upp i igen i UPtober fram till en blow off top i MOONvember. Men den här cykeln följer inte mönstret eller är allt pga Trump?

Hoppas fortfarande på högre pris innan sommaren men inte alls säker på att det blir så. Får kanske vara nöjd om priset lyckas ta sig upp till 85K igen innan nedgång under sommaren ..

Tror fortfarande på uppgång under hösten men siktar inte längre på några 250K utan hoppas på ca 120K i november och då gäller det nog att sälja innan björnmarknad.

Med det sagt så tror jag inte på någon 80-90%-ig nedgång under björnmarknad, men 50% är absolut inom det rimliga.

Adderas kan att jag absolut trodde att priset skulle rusa till månen när vi fick en strategisk reserv istället dippade det.

Och sen tullar på det, som sagt ..

Håller fortfarande öppet för att vi kan gå till ca 250K under q4 men är inte särskilt övertygad om det längre. Så något uppgiven men med det sagt .. DET SISTA JAG GÖR ÄR ATT SÄLJA. Det är liksom det manipulationen av priset syftar till, småhandlare ska sälja och valar köpa.

Mitt tips är alltså HODL & DO NOT PLEB Nån gång inom en rimligt nära framtid kommer 1 st BTC att vara värd miljoner dollar.

Kloka ord.
Lyckan står den djärve bi..🐝
Citera
2025-04-11, 18:34
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
När en försiktig general med blykoll på grafen vågar betta ser jag det som mycket bullish.
Lycka till 🤞

Tack EgoistN.
Vi får se hur det går, jag är alltid ödmjuk inför att jag kan ha fel. Det är därför jag har en tydligt definerad gräns för när jag inte vill vara involverad längre.
Citera
2025-04-11, 19:51
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Tack EgoistN.
Vi får se hur det går, jag är alltid ödmjuk inför att jag kan ha fel. Det är därför jag har en tydligt definerad gräns för när jag inte vill vara involverad längre.

Jag tror på dig även om jag anser dig vara en smula för försiktig..

Själv har jag lyckats åla mig ur en prekär situation genom att ta ca 80 trades varav alla har haft ett positivt utfall.

Egenberöm luktar förvisso illa, men jag har spelat mina usla kort rätt bra. Det kan ingen ta ifrån mig..
Senast redigerad av EgoistN 2025-04-11 kl. 19:54.
Citera
2025-04-11, 20:48
Medlem
EgoistNs avatar
Jag vill upplysa Leaston om att jag har sålt alla Riot.
Tre miners i portföljen är övermaga..
Citera
2025-04-11, 21:30
Medlem
EgoistNs avatar
Vad gäller kryptoinvesteringar måste Kyle Doops vara en av de vassaste? Synnerligen välmöblerad i Hjärnkontoret..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in