2025-02-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NathanielEssex
När tror du toppen kommer, har du något tips?

Ska rätta mig själv något i tråden. Har tidigare trott att om vi inte får någon blow off top så får vi ingen björnmarknad men huruvida vi ska få en björnmarknad beror tydligen på betydligt fler faktorer än jag tidigare förstått, såsom flera samverkande cykler som förefaller sammanstråla ungefär samtidigt tidsmässigt sett. Den som undrar får titta på Lark Davis senaste klipp på YouTube (och då inte bara det absolut senaste utan han har pratat om det i en del senare klipp), jag har dessvärre inte satt mig in i det särskilt mycket alls.

Jag gissar att toppen kommer i slutet av 2025 eller början av 2026.

Jag tror inte att vi får någon riktigt kall bitcoinvinter med mindre än något slags blow off top. Med en riktig kall vinter avser jag ett ras på 70+ procent från toppen.

Dock tror jag att det blir något slags blow off top i något skede. Det är svårt att undvika när allmänheten strömmar till och det är mycket uppmärksamhet i media. Något som möjligen kan hindra detta är institutioner som säljer (eller köper) för att inte få för stor (respektive för liten) bitcoin-andel i portföljen. Jag vet inte om det ännu finns tillräckligt med institutioner av det slaget i marknaden.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-02-06 kl. 17:27.
Citera
2025-02-06, 17:21
Medlem
Bitcoindominansen är nu uppe på 61 procent.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Låt oss hoppas att den hälsosamma trenden fortsätter upp till ~80 procent och att dominansen aldrig mer faller tillbaka ner signifikant.

Då kommer altcoinproblemet för bitcoin att vara över och ett av bitcoinskeptikernas vanligaste motargument vara oskadliggjort.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-02-06 kl. 17:24.
Citera
2025-02-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Många utgår efter bra och dåliga nyheter. Buy the news osv. Men det folk lätt glömmer är den begränsade tillgången som inte påverkas av någon tillfällig hype. När fler stora företag och länder börjar köpa på sig BTC kommer det inte att räcka till alla. Inte på långa vägar. Då kommer man att erbjuda mycket högre priser för att de som har tänkt spara långsiktigt i 5-10 år eller mer blir intresserade av att sälja från sin cold storage. Det kommer bli dyrt. Jag tror absolut att vi kan nå $250k i år och $500k nästa år. Det hänger mycket på att Trump-administrationen menade allvar och kommer igång redan i år med att köpa till sin Strategic Reserve. Det borde leda till att fler länder hänger på. Det som dock talar emot är Trumps hintande om "militära operationer" i olika delar av världen.

Samtidigt är det väl ett svaghetstecken att hoppas på eller vara beroende av att statliga banker börjar köpa på sig bitcoins för att bitcoins inte ska sakta sjunka i värde ner till noll? Det antyder väl att den privata sektorn och alla småspararna inte tror på bitcoin som investering?

Antyder det kanske att bitcoins saknar en instans som kan garantera värdet på bitcoins? Bara för att det finns en begränsad mängd bitcoins så finns ingen garanti att den är värd någonting överhuvudtaget om 10 år.
Citera
2025-02-06, 19:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bitcoindominansen är nu uppe på 61 procent.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Låt oss hoppas att den hälsosamma trenden fortsätter upp till ~80 procent och att dominansen aldrig mer faller tillbaka ner signifikant.

Då kommer altcoinproblemet för bitcoin att vara över och ett av bitcoinskeptikernas vanligaste motargument vara oskadliggjort.

En maximalist kan alltid drömma
Citera
2025-02-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Är ju inte bara det som ät ovisst, ekonomiska läget i usa är det många som oroar sig för och vi har sett att en del bitcoin influensers håller koll på inflation,jobb, och räntesiffror vilket alla kan påverka priset väldigt mycket.
Tror det är imorgon som jobbsiffrorna från usa släpps.

Altseason har jag lagt på sidan och orkar inte ens kolla mitt portfolio sedan flera veckor tillbaka då det inte är nån idé att hoppas på något innan man ser vad btc gör.
Altcoin har ju gått extremt dåligt sen december även fast btc gått både upp och ner och är ändå på en hyfsat hög nivå kring 100k.
Många altcoinsen är nere 50% eller mer och har sedan dess inte återhämtat sig.
Det enda positiva med att det drar ut på tiden är att man kan köpa på sig mer men samtidigt vill man ju bli rik och se sina coins göra 5-10x .

jag brukar ta printscreen nån gång per år för att snabbt kunna se hur mycket det var på min wallet.
tog senast i oktober 2024 och hade då 9500 usd.
sedan dess har jag investerat 15 tusen kronor och nu kollade jag wallet idag...., 97000 usd haha.

Altcoins har varit en mardröm att ha sedan slutet på december och den enda som hållit bra är solana.
Äger masa altcoins och många är värda 2-3 gånger mindre på bara nån månad.
Tyvär är det ju ingen idé att sälja nu heller då vi antingen har bottnat eller kommer gå upp.
Visst är det möjligt vi går ner också men känner att risken är alldeles för stor att sälja nu så lila bra att vänta oavsett om jag måste vänta 3 månader eller 8 månader.
Citera
2025-02-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
jag brukar ta printscreen nån gång per år för att snabbt kunna se hur mycket det var på min wallet.
sedan dess har jag investerat 15 tusen kronor och nu kollade jag wallet idag...., 97000 usd haha.

Altcoins har varit en mardröm att ha sedan slutet på december och den enda som hållit bra är solana.
Tyvär är det ju ingen idé att sälja nu heller då vi antingen har bottnat eller kommer gå upp.
Visst är det möjligt vi går ner också men känner att risken är alldeles för stor att sälja nu så lila bra att vänta oavsett om jag måste vänta 3 månader eller 8 månader.

Känns som många trodde att altcoindumpningen var avklarad förra hösten.
Jag trodde nog det.
Nedgång från april 2024 till hösten 2024, och nu har vi sett samma sak sedan december, sjukt egentligen att det kan gå sådär mycket upp och ner.
Citera
2025-02-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush

Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Känns som många trodde att altcoindumpningen var avklarad förra hösten.
Jag trodde nog det.
Nedgång från april 2024 till hösten 2024, och nu har vi sett samma sak sedan december, sjukt egentligen att det kan gå sådär mycket upp och ner.

Jag tror att det bästa ni kan göra är att bita i det sura äpplet och växla rubbet till bitcoin.

Ta förlusten som läropengar och krångla aldrig mer till det med altcoins igen. Det är många som har gjort samma resa genom åren, ni är inte ensamma.
Citera
2025-02-07, 07:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag tror att det bästa ni kan göra är att bita i det sura äpplet och växla rubbet till bitcoin.

Ta förlusten som läropengar och krångla aldrig mer till det med altcoins igen. Det är många som har gjort samma resa genom åren, ni är inte ensamma.
Det bästa hade naturligtvis varit att vara fullt investerad i dogecoin. Du har gått miste om en uppgång på nästan 800% de senaste fem åren genom att sitta på dina skruttiga bitcoin istället för doge.

Du får ta det som läropengar och göra rätt i framtiden.
Citera
2025-02-07, 08:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det bästa hade naturligtvis varit att vara fullt investerad i dogecoin. Du har gått miste om en uppgång på nästan 800% de senaste fem åren genom att sitta på dina skruttiga bitcoin istället för doge.

Du får ta det som läropengar och göra rätt i framtiden.
Den som investerade i Dogecoin i vintras är ner nästan 50% just nu. Det är nog viktiga läropengar för dem att inte syssla med memecoins.
Citera
2025-02-07, 08:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den som investerade i Dogecoin i vintras är ner nästan 50% just nu. Det är nog viktiga läropengar för dem att inte syssla med memecoins.
Du får zooma ut. Dogecoin är den ultimata store of value. Bara att titta på flera års sikt.

Ironin är påtaglig när du skriver som du gör när bitcoin regelbundet dyker 70-80% samtidigt som den på lång sikt får stryk av skämtvalutan som skapades för att göra narr av just bitcoin
Citera
2025-02-07, 09:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Dogecoin är den ultimata store of value.
Det får stå för dig.
Citera
2025-02-07, 12:09
Medlem
Tycker det ser ut som dubbeltopp på veckografen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in