2025-03-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Men bitcoin är ju en säker hamn och en värdebevarare i osäkra tider. Det har jag läst här. I så fall borde priset rusa ännu mer!

sedan bytte, plötsligt, alla narrativet och det var risk on-asset … 😹
Citera
2025-03-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
sedan bytte, plötsligt, alla narrativet och det var risk on-asset … 😹

Du gör ständigt misstaget att plocka olika argument från olika personer vid olika tider och hitta något slags motsägelser på det sättet. Lite märkligt för någon som månar om sin självbild som överlägsen och över medelintelligent.

Mig veterligen är det endast jag på detta forum som hävdar att bitcoin är en trygg hamn, och detta påverkas inte av en svängning i priset på si eller så många procent åt ena eller andra hållet. Inga narrativ har ändrats. Än mindre har de ändrats plötsligt. Andra skribenter har konsekvent hävdat att den är en risktillgång.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-04 kl. 15:48.
Citera
2025-03-04, 15:45
Medlem
Peter Schiff har faktiskt en bra poäng här, för den som tror på systemets förmåga till självreglering:

https://x.com/PeterSchiff/status/1896660831880007729

Citat:
Donald Trump, the first crypto President, just helped pull off the biggest crypto rug pull of all time. A Congressional investigation is now warranted to find out the following regarding this pump and dump scheme.

Who authored the two Sunday afternoon posts on the President's Truth Social account?

Who knew about the first post in advance, and when were they first informed of the wording of the post and the timing of its release?

How much money those with advance notice spent buying XRP, ADA, SOL, BTC, and ETH, and if they sold, the exact timing of those sales, and the proceeds received?

We also need all emails or text messages that involve any members of the President's staff, his or their family or friends, his campaign donors, or Truth Social employees, that relate to either of the two Sunday Truth Social posts.

Själv anser jag att folk helt enkelt får lära sig att inte rusa in i saker (lättare sagt än gjort, jag vet) för lättvindigt, eller vänja sig vid att förlora sina besparingar. Jag tror inte att detta kommer att undersökas ordentligt eller stoppas, om det nu var fulspel som låg bakom. Vi har ju även exemplen Trump- och Melaniacoin.

Sådant här har för övrigt pågått sedan börshandelns begynnelse. Det nya är väl genomskinligheten och oblygheten som denna administration visar prov på.

Och att det numera finns en marknad för att sälja privata fiatvalutor i form av memecoins och på snarlikt vis skapade altcoins.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-04 kl. 16:20.
Citera
2025-03-04, 15:57
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Peter Schiff har faktiskt en bra poäng här, för den som tror på systemets förmåga till självreglering:

https://x.com/PeterSchiff/status/1896660831880007729

Själv anser jag att folk helt enkelt får lära sig att inte rusa in i saker (lättare sagt än gjort, jag vet) för lättvindigt, eller vänja sig vid att förlora sina besparingar. Jag tror inte att detta kommer att undersökas ordentligt eller stoppas, om det nu var fulspel som låg bakom. Vi har ju även exemplen Trump- och Melaniacoin.
Ja... Trump har förstört Bitcoin nu på kort sikt iaf. Han har lyckats rug pulla trots att han inte är ägaren eller skaparen av Bitcoin. Förmodligen kan inte Trump mycket om Bitcoin öht. Är väl hans söner som hetsar på men hans administration har ju inte direkt tänkt på folket här. Vi redan inbitna är väl för få för att det ska märkas på hur Trumps anseende påverkas av detta.

Vi får se på lång sikt. Men det här har varit katastrof hittils. Vi får se som sagt. Med reserv redo och klar kanske vi går mot 200k men lättare att se på kort sikt än lång sikt och det Trump håller på med känns inte bra i nuläget.
Citera
2025-03-04, 16:22
Medlem
zlikyrs avatar
Nuså, strax 70k igen!
Citera
2025-03-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja... Trump har förstört Bitcoin nu på kort sikt iaf. Han har lyckats rug pulla trots att han inte är ägaren eller skaparen av Bitcoin. Förmodligen kan inte Trump mycket om Bitcoin öht. Är väl hans söner som hetsar på men hans administration har ju inte direkt tänkt på folket här. Vi redan inbitna är väl för få för att det ska märkas på hur Trumps anseende påverkas av detta.

Vi får se på lång sikt. Men det här har varit katastrof hittils. Vi får se som sagt. Med reserv redo och klar kanske vi går mot 200k men lättare att se på kort sikt än lång sikt och det Trump håller på med känns inte bra i nuläget.

Det krävs mer än så för att förstöra bitcoin. Om man bara kör DCA eller hodlar påverkas man inte nämnvärt av sådant här, men om man försöker trejda kortsiktigt är det numera hög risk att gå i insidertradingfällor.
Citera
2025-03-04, 16:54
Medlem
AreYouBacks avatar
Botten är inne. Zelensky backar om USA och är redo att samarbeta med "starka USA" som han säger. Detta är viktigt. Om ni har pengar kvar börja köp nu. Efter kvällens tal i Congress kommer vara i den positiva riktningen istället för att lämna NATO. Uppgången kommer början 02.30 svensk tid.
Citera
2025-03-04, 17:04
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Botten är inne. Zelensky backar om USA och är redo att samarbeta med "starka USA" som han säger. Detta är viktigt. Om ni har pengar kvar börja köp nu. Efter kvällens tal i Congress kommer vara i den positiva riktningen istället för att lämna NATO. Uppgången kommer början 02.30 svensk tid.

Ukrainakonflikten är inte nödvändigtvis över för att Zelensky signerar mineraluppgörelsen. Däremot har du helt rätt i att Trumps tal inför kongressen inatt kan komma att påverka finansmarknaderna positivt.
Citera
2025-03-04, 17:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det krävs mer än så för att förstöra bitcoin. Om man bara kör DCA eller hodlar påverkas man inte nämnvärt av sådant här, men om man försöker trejda kortsiktigt är det numera hög risk att gå i insidertradingfällor.
Jag är HODLer och jag menar inte att Trump förstör Bitcoin, kanske dåligt ordval. Men han stör väldigt mycket här på kort sikt och blir som att han blir en jätteval som kan påverka priset enormt vilket jag ser väldigt negativt på.

Jag hade hellre haft 100k om nån månad (som jag tror vi nått) utan Trump än att vi redan haft 100k mycket tack vare honom men med priset någon månad senare strax över 80k.

Kan försöka vidareutveckla mitt resonemang senare. Blev lite kort.
Citera
2025-03-04, 18:26
Medlem
Leastons avatar
Hopium från självaste Bob Loulkas (se trådstarten) för er som behöver sånt.

"If" we turn a blind-eye to the Sunday bitcoin pump/dump, we still have a typical cycle bottoming pattern. Want to see today's low hold now and stocks turn finally. They're way over-sold too.
https://x.com/BobLoukas/status/1896973820101099909
Citera
2025-03-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag är HODLer och jag menar inte att Trump förstör Bitcoin, kanske dåligt ordval. Men han stör väldigt mycket här på kort sikt och blir som att han blir en jätteval som kan påverka priset enormt vilket jag ser väldigt negativt på.

Jag hade hellre haft 100k om nån månad (som jag tror vi nått) utan Trump än att vi redan haft 100k mycket tack vare honom men med priset någon månad senare strax över 80k.

Kan försöka vidareutveckla mitt resonemang senare. Blev lite kort.

Förstår hur du tänker. Huruvida det blir en reserv är dock inte upp till oss, vi har bara att gilla läget. Förr eller senare kommer emellertid alla länder att ha en bitcoinreserv, oavsett vad vi tycker om det. Spelteorin nästan tvingar fram den utvecklingen.
Citera
2025-03-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Ser väldigt bra ut nu tycker jag 🙋🏼‍♂️

Ja, äntligen ett livstecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto