2024-06-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
En nu en vecka där vi inte bröt ut.

Altcoins går skit men jag köper altcoins så mycket jag kan eftersom flera är lågt värderade medans bitcoin inte är det.

Altcoins blöder mot bitcoin helt klart men det kommer ändras när btc gått ett sving uppåt, så passa på att köpa altcoins nu.

Inte alls säkert att det blir så. Bitcoins dominans kan komma att öka ytterligare när den väl bryter genom ATH och seglar i väg uppåt.
Citera
2024-06-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Inte alls säkert att det blir så. Bitcoins dominans kan komma att öka ytterligare när den väl bryter genom ATH och seglar i väg uppåt.

Tror altcoins är för stora för att försvinna.
Först fick vi btc etf, sen ETH etf, och jag ser inte varför altcoins etf skulle va så långt borta.

Absolut kan btc dominans fortsätta ett tag, kanske rent av året ut, men absolut kommer vi få en riktig boom bland altcoins precis som förr.
Citera
2024-06-10, 13:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Först fick vi btc etf, sen ETH etf, och jag ser inte varför altcoins etf skulle va så långt borta.

Absolut kan btc dominans fortsätta ett tag, kanske rent av året ut, men absolut kommer vi få en riktig boom bland altcoins precis som förr.
Det första misstaget du gör är att prata om "altcoins" precis som att det inte skapas 5000 nya varje vecka. Det andra misstaget är du får det att låta som alla altcoins följer samma mönster (vilket hade varit mer rätt om du menar att dom går mot 0...).

Istället för att påstå att det är troligt att "altcoins ETF" kommer godkännas, så kan du väl förklara VARFÖR det är troligt, och vilka av alla hundratusentals altcoins du då syftar på?
Är det Bitcoin Cash du ser få en ETF strax? Eller Litecoin? Shiba Inu?

"Altcoins" är alltså inte en fond man kan investera i utan det är ett samlingsbegrepp där den absoluta majoriteten, eller snarare 99.99%, är rent skräp.
De senaste 10 åren så är det endast Ethereum som har lyckats hålla upp värdet någorlunda, annars har det kommit och gått nya altcoins på topp 20 för varje cykel.
Senast redigerad av Leaston 2024-06-10 kl. 13:56.
Citera
2024-06-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det första misstaget du gör är att prata om "altcoins" precis som att det inte skapas 5000 nya varje vecka. Det andra misstaget är du får det att låta som alla altcoins följer samma mönster (vilket hade varit mer rätt om du menar att dom går mot 0...).

Istället för att påstå att det är troligt att "altcoins ETF" kommer godkännas, så kan du väl förklara VARFÖR det är troligt, och vilka av alla hundratusentals altcoins du då syftar på?
Är det Bitcoin Cash du ser få en ETF strax? Eller Litecoin? Shiba Inu?

"Altcoins" är alltså inte en fond man kan investera i utan det är ett samlingsbegrepp där den absoluta majoriteten, eller snarare 99.99%, är rent skräp.
De senaste 10 åren så är det endast Ethereum som har lyckats hålla upp värdet någorlunda, annars har det kommit och gått nya altcoins på topp 20 för varje cykel.

Du kanske har autism så du tror att jag menar att varenda altcoin kommer gå upp?
När jag säger altcoins så menar jag att altcoinmarknaden kommer gå upp, exakt vilka som kommer gå upp och hur mycket är svårt att säga.

Varför det är troligt?
Av samma anledning som att ETH etf var troligt.
Varför skulle dom sluta här och utesluta en väldogt stor marknad?
Finns ingen logik i det.

Du tycker det är en bra ide att kolla bakåt och säga att eftersom altcoins inte överlevt förut så kommer dom inte göra det i framtiden?
Finns flera altcoins som varit med i flera år nu och landskapet förändras precis som att btc blir större och mer accepterat.
Citera
2024-06-10, 15:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du kanske har autism så du tror att jag menar att varenda altcoin kommer gå upp?
När jag säger altcoins så menar jag att altcoinmarknaden kommer gå upp, exakt vilka som kommer gå upp och hur mycket är svårt att säga.

Ok, så lite av en helgardering att prata om "altcoins" istället för att speca vilken liten promille du syftar på.

Citat:
Varför det är troligt?
Av samma anledning som att ETH etf var troligt.
Varför skulle dom sluta här och utesluta en väldogt stor marknad?
Finns ingen logik i det.
Ok, om du inte tänker förtydliga så kan vi enas om att vara oeniga. Jag tror du har fel. Vi kommer inte få se en enda ETF till i år tror jag.
Som landet ligger nu, politiskt och med regleringar och frånvaron av vettiga altcoins projekt med use case som löser värdsliga problem, så tror jag inte att någon ETF till alls.

Citat:
Du tycker det är en bra ide att kolla bakåt och säga att eftersom altcoins inte överlevt förut så kommer dom inte göra det i framtiden?
Finns flera altcoins som varit med i flera år nu och landskapet förändras precis som att btc blir större och mer accepterat.
Jag tycker det är idiotiskt att prata om "altcoins", med tanke på att den stora majoriteten är skräp. Har bett dig förtydliga, men det säger en del att du envisas med att fortsätta prata om "altcoins kommer gå upp".
Citera
2024-06-10, 16:58
Avslutad
Citat:

En ETF som samlar alla alt coins utöver ETH alltså?

Vilka alt coins har du köpt som du inbillar dig kommer att gå om BTC?

Att en handfull coins kan komma att prestera bättre än BTC är nog inte en högoddsare, att hitta dessa bland åtskilliga tusen tenderar vara desto svårare.
Citera
2024-06-10, 18:02
Avslutad
I den här podden går man igenom hur/varför priset hålls nere med hjälp av "manipulation":

https://www.youtube.com/live/xyjP7uAWBHY?si=FqUiMjMGriO0njcw&t=245

Podden är live och jag har inte kommit så långt, så jag får kanske anledning att återvända om densamma senare.
Citera
2024-06-10, 18:34
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ok, så lite av en helgardering att prata om "altcoins" istället för att speca vilken liten promille du syftar på.

BNB ETF verkar ju som en trolig nästa om det kommer fler, speciellt på den asiatiska börsen. Många som glömmer bort den. Dessutom är ju Eth en alt-coin, så varför skulle dom inte minta fler ETF's handlar ju bara om marketcap.
Citera
2024-06-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
I den här podden går man igenom hur/varför priset hålls nere med hjälp av "manipulation":

Podden är live och jag har inte kommit så långt, så jag får kanske anledning att återvända om densamma senare.

Trader University har kommit med en plausibel förklaring till den stora blankningen som inte innefattar någon manipulation utan ett ordinärt hedge fund-upplägg. Han har enligt egen utsago själv drivit en hedge fund tidigare.

https://www.youtube.com/watch?v=jwrclwNVxTY

Han har en bra poäng i att Blackrock inte har incitament att manipulera ner priset, sedan de har lanserat sin ETF. (Det vore i och för sig teoretiskt tänkbart att de skulle kunna få någon form av externt incitament under bordet, som vi inte känner till.)

Jag delar också hans analys mot slutet som går ut på att det inte kommer att fungera i längden att manipulera ner bitcoins pris. Det är för lätt för användarna att själva ta kontroll över nycklarna till sina bitcoin, och om tillräckligt många gör så, så kommer varje mer långvarigt manipulationsförsök att misslyckas.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-06-10 kl. 18:45.
Citera
2024-06-10, 18:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
BNB ETF verkar ju som en trolig nästa om det kommer fler, speciellt på den asiatiska börsen. Många som glömmer bort den. Dessutom är ju Eth en alt-coin, så varför skulle dom inte minta fler ETF's handlar ju bara om marketcap.
Ok.
Av de jag lyssnar på så verkar det inte troligt med någon ny ETF de kommande åren.

Just BNB tycker jag låter konstig, för den är väl helt centraliserad väl? Dom skulle rent hypotetiskt kunna skapa massa nya BNB? Känns inte som någon är intresserad av att erbjuda ETF:er på sådan osäkerhet...
Men du kanske har ett mer ingående resonemang bakom varför BNB skulle vara en het kandidat?
Citera
2024-06-10, 19:00
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Trader University har kommit med en plausibel förklaring till den stora blankningen som inte innefattar någon manipulation utan ett ordinärt hedge fund-upplägg. Han har enligt egen utsago själv drivit en hedge fund tidigare.

https://www.youtube.com/watch?v=jwrclwNVxTY

Han har en bra poäng i att Blackrock inte har incitament att manipulera ner priset, sedan de har lanserat sin ETF. (Det vore i och för sig teoretiskt tänkbart att de skulle kunna få någon form av externt incitament under bordet, som vi inte känner till.)

Jag delar också hans analys mot slutet som går ut på att det inte kommer att fungera i längden att manipulera ner bitcoins pris. Det är för lätt för användarna att själva ta kontroll över nycklarna till sina bitcoin, och om tillräckligt många gör så, så kommer varje mer långvarigt manipulationsförsök att misslyckas.

Notera att jag satte manipulera inom citationstecken.

Håller någorlunda med om det du skriver. Det förefaller vara hedge funds som blankar via futures-bitcoin och på så sätt pressas priset ner. Dvs detta är inte BlackRocks verk.
Citera
2024-06-10, 19:03
Medlem
Citat:
Notera att jag satte manipulera inom citationstecken.

Håller någorlunda med om det du skriver. Det förefaller vara hedge funds som blankar via futures-bitcoin och på så sätt pressas priset ner. Dvs detta är inte BlackRocks verk.

Och samma hedgefonder har troligen även köpt samma mängd bitcoin (företrädesvis ETF-andelar), så de pressar både upp och ned samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in