2019-05-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artistorz
Nej Snubben ör även misstänkt för mord i Jakobsberg den 30januari samt massa andra brott- så tills åtal ska väckas kan det ta 4-6 månader iaf.

Ja, alternativt omhäktning för förlängning.
Citera
2019-05-01, 16:49
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Det är inte mitt intryck och jag har utbildat ordningsvakter under flera år. Jag skulle säga att i storstäderna handlar det om folk som snabbt vill ha ett relativt välbetalt och fritt jobb, många har väktarbakgrund. Efterfrågan på ordningsvakter är stor och det är rätt lätt att komma upp i en lön på 35000 utan större ansträngning (med övertid, ob osv) om man, som Isabel gör, arbetar för flera bolag och det på två veckors utbildning. Finns få utbildningar som ger samma lön på så kort tid. Bland de yngre finns det dock en hel del som vill bygga ett CV för PHS och skaffa erfarenhet. Att arbeta som OV är en utmärkt erfarenhet för den som vill bli polis, borde i mitt tycke kanske vara ett krav att man ska ha arbetat som OV innan man antas till PHS men tyvärr är det nog ett orealistiskt krav. En nyexad polis har en grundlön på ca 27000 och då får man betänka att denne studerat i två år och har studieskulder.

Kollade databasen över vaktbolagens anställda (jag har tillgång till den i jobbet), hon arbetar för Tempest Security AB, BRK Bevakning AB och Tarantsec OV AB.
Jag trodde man bara fick arbeta för ett bevakningsbolag och inte flera samtidigt, är inte det reglerat länsstyrelsen?
Citera
2019-05-01, 16:53
Medlem
Bild på den svettiga apan ala bekhit?
Citera
2019-05-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Medellön för ordningsvakt är 29200

Det är inte många med en sån lön som har råd att köpa en lägenhet för 3,5 miljoner, ny bil och lägga tusentals kronor på hundar, botox och mjukisbyxor.

Sen umgås hon med kriminella så i det här fallet behöver man knappast några bevis.
Hon är skyldig tills motsatsen är bevisad.

Enligt skribenten kajusi så säljer hon sex, kanske där dom stora pengarna ramlat in.

Fan vilken smutsig brud det där verkar vara.
Citera
2019-05-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Jag trodde man bara fick arbeta för ett bevakningsbolag och inte flera samtidigt, är inte det reglerat länsstyrelsen?

nä du får jobba på flera samtidigt, dock brukar de flesta företag ha en egen policy ang om du är heltidsanställd att du inte jobba för annat bevakföretag då de är konkurrerande verksamhet.
Citera
2019-05-01, 17:08
Medlem
Dessutom hade hon enligt vissa källor utpekat en annan oskyldig kille för mord samt skickat hans bilder till mediebolag . Hon hade ju tillgång till häktningsförhandlingar i tingsrätten eller kände någon som hade tagit bild på killen i smyg.. allt för att skydda sin”vän”..
Så hon är inte alls oskyldig. Hjälper man en mördare så får man ta skiten också.
Citera
2019-05-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artistorz
Dessutom hade hon enligt vissa källor utpekat en annan oskyldig kille för mord samt skickat hans bilder till mediebolag . Hon hade ju tillgång till häktningsförhandlingar i tingsrätten eller kände någon som hade tagit bild på killen i smyg.. allt för att skydda sin”vän”..
Så hon är inte alls oskyldig. Hjälper man en mördare så får man ta skiten också.
Utveckla gärna det.
Citera
2019-05-01, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Knarkar hon? Det räknas kanske som en förmildrande omständighet.

Kan ej svara på det.
Vad avser du med frågeställningen om att det skulle kunna vara en förmildrande omständighet ?
Enligt Svensk lag är det inte brottsligt att vara dum i huvudet-om så vore fallet skulle det vara
tämligen tomt på gator och torg.
Utveckla gärna din tanke varför någon skulle få frikort till eget ansvar pga.missbruk.
Citera
2019-05-01, 17:43
Moderator
Chantres avatar
Undrar hur polisen kunde veta att han gömde sig hos henne och att han kommit hem från Grekland.

En sådan hög gängmedlem borde ju ha många andra han kan gömma sig hos.

Har hennes telefon varit avlyssnad sedan en lång tid tillbaka för något annat brott och man råkade höra samtalen med rymlingen?
Citera
2019-05-01, 17:44
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Undrar hur polisen kunde veta att han gömde sig hos henne och att han kommit hem från Grekland.

En sådan hög gängmedlem borde ju ha många andra han kan gömma sig hos.

Har hennes telefon varit avlyssnad sedan en lång tid tillbaka för något annat brott och man råkade höra samtalen med rymlingen?
Använder kriminella ens vanliga telefonsamtal och SMS idag? Trodde alla använder Signal, Wickr osv.

Polisen har normalt sett span på troliga gömställen. Att då gömma sig hos en ordningsvakt, som kanske inte är en för polisen särskilt känd bekantskap, kan då vara riktigt lämpligt.
Senast redigerad av Sprengtport 2019-05-01 kl. 18:01.
Citera
2019-05-01, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Du kan sova lugnt. Straff kommer nog att utdelas.. Det är jag inte orolig för.

Det viktiga i sammanhanget är dock att gängledaren hamnar bakom lås och bom i flera decennier framöver..

Ordningsvakten är bara obetydlig småpotatis vid en jämförelse.

Var inte säker på det, i ett feministiskt politiserat rättsystem som Sverige räknas hon som ett offer som inte kan ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2019-05-01, 18:49
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Bild på den svettiga apan ala bekhit?

Den här tjommen?
https://www.facebook.com/people/Al*a-Bekhit/100009299763894#_=_
* = a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera