2019-04-30, 13:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det är väl ingen som påstått att hon mördat någon eller sålt heroin. Men hon är en mycket aktiv möjliggörare till de som håller på med sådant.

Om hon hjälper till att gömma en multikriminell gängledare så stöttar hon organiserad grov brottslighet och ska ha ett passande straff.

Har sett denna donna tidigare och hon verkar inte alls vara så glad på jobbet, finns det möjligtvis någon missbruksproblematik/psykofarmaka med i bilden?
Citera
2019-04-30, 13:19
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Inte många skötsamma familjefäder med prickfritt förflutet i dessa sammanhang, inte förväntat heller då de måste vara helt orädda för fysiskt arbete och påhopp från fyllskallar.

Kan tycka att det är märkligt att OV med prickar i registret får arbeta som OV.
D.v.s om nu denna man har prickar.
Vilken man pratar du om? Och vem skulle ha prickar?
Citera
2019-04-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Straffet ska väl vara proportionerligt ändå.. Hon har trots allt inte mördat någon. Förmildrande omständigheter kan finnas o.s.v.
Klart att det ska vara proportionerligt. Med "många år" menar jag att jag skulle önska typ 5 år i buren för henne. Proportionerligt mot de kanske 40 jag önskar för ett mord i organiserad kriminell regi. Att hantera vapen, droger och pengar sprunget ur nämnda verksamheter kanske 10. Så jodå, proportionerligt tycker jag allt att det ska vara. Likaså vid brott i hastigt mod eller under stor psykisk stress som vid vissa fall av nödvärnsexcess.
Några förmildrande omständigheter har jag dock inte sett till här än annat än möjligtvis hennes feelz. Kanske blir en faktor när påföljden ska bestämmas.
Citera
2019-04-30, 13:30
Medlem
Citat:
Några förmildrande omständigheter har jag dock inte sett till här än annat än möjligtvis hennes feelz. Kanske blir en faktor när påföljden ska bestämmas.

Menade att det ”kan” finnas något som vi inte känner till, men som är förmildrande i sammanhanget. Det är inte nödvändigtvis så att jag tror det! Men..
Citera
2019-04-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Finns inte samma regler kring användare av en simpel väktaruniform men hade hon gjort så om hon varit polis eller militär hade det förmodligen blivit varning för att ringaktat uniformen.

Det är lite synd!

Det ska naturligtvis vara möjligt att lägga upp ett foto på sig själv i uniform, men att använda uniformen för personlig varumärkesbyggande, och personlig ekonomisk vinning det blir problematiskt..

Och det skadar i förlängningen förtroendet för yrket.
Senast redigerad av Macke85 2019-04-30 kl. 13:42.
Citera
2019-04-30, 13:43
Medlem
Väntar tålmodigt på Fup. När väcks åtal mot henne?
Citera
2019-04-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Menade att det ”kan” finnas något som vi inte känner till, men som är förmildrande i sammanhanget. Det är inte nödvändigtvis så att jag tror det! Men..
Det kan det alltid i sådana här sammanhang, inte minst upplevda eller direkt uttalade hot vid utebliven hjälp är nog ganska vanligt. Det här verkar dock handla om minst vänskapskorruption. Kanske även sängkamrat, kran eller affärspartner. Eller alltihopa. Ingenting av det är något jag skulle kalla som förmildrande. Men som du skriver, vi känner ju egentligen inte till något alls än. Högaffeln jag själv viftar med här förutsätter värsta tänkbara scenario, att hon högst frivilligt och med öppna ögon skyddat en grovt kriminell individ.
Citera
2019-04-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Väntar tålmodigt på Fup. När väcks åtal mot henne?
Ungefär samtidigt som fup släpps.
Citera
2019-04-30, 13:50
Medlem
Gavle112s avatar
Lägg ut häktningsframställan
Citera
2019-04-30, 14:02
Medlem
Citat:
Det kan det alltid i sådana här sammanhang, inte minst upplevda eller direkt uttalade hot vid utebliven hjälp är nog ganska vanligt. Det här verkar dock handla om minst vänskapskorruption. Kanske även sängkamrat, kran eller affärspartner. Eller alltihopa. Ingenting av det är något jag skulle kalla som förmildrande. Men som du skriver, vi känner ju egentligen inte till något alls än. Högaffeln jag själv viftar med här förutsätter värsta tänkbara scenario, att hon högst frivilligt och med öppna ögon skyddat en grovt kriminell individ.

Du kan sova lugnt. Straff kommer nog att utdelas.. Det är jag inte orolig för.

Det viktiga i sammanhanget är dock att gängledaren hamnar bakom lås och bom i flera decennier framöver..

Ordningsvakten är bara obetydlig småpotatis vid en jämförelse.
Senast redigerad av Macke85 2019-04-30 kl. 14:07.
Citera
2019-04-30, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Samma pose i uniform. Hennes liv verkar kretsat mycket kring just detta med att ha sin uniform och försöka se sexig ut i den. Finns inte samma regler kring användare av en simpel väktaruniform men hade hon gjort så om hon varit polis eller militär hade det förmodligen blivit varning för att ringaktat uniformen.

Finns ingen sån lag, ingen dum ide dock.
Citera
2019-04-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Har du något riktigt namn på Syryoyo-Bobby?

”Kändisfrisören” Bobby Oduncu som hon umgåtts flitigt med senaste året och kommit in i vissa stureplanskretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in