Citat:
Ursprungligen postat av
Chantre
Är inte de flesta ordningsvakter/väktare personer som inte har lyckats komma in på polisutbildningen?
Det är inte mitt intryck och jag har utbildat ordningsvakter under flera år. Jag skulle säga att i storstäderna handlar det om folk som snabbt vill ha ett relativt välbetalt och fritt jobb, många har väktarbakgrund. Efterfrågan på ordningsvakter är stor och det är rätt lätt att komma upp i en lön på 35000 utan större ansträngning (med övertid, ob osv) om man, som Isabel gör, arbetar för flera bolag och det på två veckors utbildning. Finns få utbildningar som ger samma lön på så kort tid. Bland de yngre finns det dock en hel del som vill bygga ett CV för PHS och skaffa erfarenhet. Att arbeta som OV är en utmärkt erfarenhet för den som vill bli polis, borde i mitt tycke kanske vara ett krav att man ska ha arbetat som OV innan man antas till PHS men tyvärr är det nog ett orealistiskt krav. En nyexad polis har en grundlön på ca 27000 och då får man betänka att denne studerat i två år och har studieskulder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smguld1988
Vilket säkerhetsbolag jobbade hon för? Info om den gömda gängledaren?
Kollade databasen över vaktbolagens anställda (jag har tillgång till den i jobbet), hon arbetar för Tempest Security AB, BRK Bevakning AB och Tarantsec OV AB.