2019-05-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acaii
Har för mig du kan ansöka om förlorad arbetsinkomst under tiden du satt häktad också.

Man har alltid rätt att ansöka, utbetalad ersättning för det kan du dock glömma....
Citera
2019-05-01, 15:38
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Enligt uppgifter till Expressen är gängledaren och ordningsvakten väldigt nära vänner.
Är inte "väldigt nära vänner" en omskrivning av "i ett förhållande"? Ordet "väldigt" hade ju inte behövts annars i artikeln.
Citera
2019-05-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Har du själv suttit häktad någon gång eller gissar du?

För övrigt såg jag att det ska inhämtas personundersökning avseende Isabel så då får vi något att läsa lagom till åtalet.

Vad innebär det då? Utveckla gärna. Mvh
Citera
2019-05-01, 15:51
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firesolstice
Och vilka bevis har du för det? I call bullshit.

Medellön för ordningsvakt är 29200

Det är inte många med en sån lön som har råd att köpa en lägenhet för 3,5 miljoner, ny bil och lägga tusentals kronor på hundar, botox och mjukisbyxor.

Sen umgås hon med kriminella så i det här fallet behöver man knappast några bevis.
Hon är skyldig tills motsatsen är bevisad.
Citera
2019-05-01, 16:12
Medlem
generalconcretes avatar
Av bekantas bekanta har jag fått veta att hon drömde om att bli polis. Undrar om hon tog drömmarna på allvar.
Citera
2019-05-01, 16:26
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Att hon intervjuas av frivården om sina personliga levnadsomständigheter. Går att ljuga rätt friskt där men en del gör det inte.
.
Senast redigerad av Sprengtport 2019-05-01 kl. 16:42.
Citera
2019-05-01, 16:31
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Av bekantas bekanta har jag fått veta att hon drömde om att bli polis. Undrar om hon tog drömmarna på allvar.
Är inte de flesta ordningsvakter/väktare personer som inte har lyckats komma in på polisutbildningen?
Citera
2019-05-01, 16:36
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är inte de flesta ordningsvakter/väktare personer som inte har lyckats komma in på polisutbildningen?
Det är inte mitt intryck och jag har utbildat ordningsvakter under flera år. Jag skulle säga att i storstäderna handlar det om folk som snabbt vill ha ett relativt välbetalt och fritt jobb, många har väktarbakgrund. Efterfrågan på ordningsvakter är stor och det är rätt lätt att komma upp i en lön på 35000 utan större ansträngning (med övertid, ob osv) om man, som Isabel gör, arbetar för flera bolag och det på två veckors utbildning. Finns få utbildningar som ger samma lön på så kort tid. Bland de yngre finns det dock en hel del som vill bygga ett CV för PHS och skaffa erfarenhet. Att arbeta som OV är en utmärkt erfarenhet för den som vill bli polis, borde i mitt tycke kanske vara ett krav att man ska ha arbetat som OV innan man antas till PHS men tyvärr är det nog ett orealistiskt krav. En nyexad polis har en grundlön på ca 27000 och då får man betänka att denne studerat i två år och har studieskulder.
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Vilket säkerhetsbolag jobbade hon för? Info om den gömda gängledaren?
Kollade databasen över vaktbolagens anställda (jag har tillgång till den i jobbet), hon arbetar för Tempest Security AB, BRK Bevakning AB och Tarantsec OV AB.
Senast redigerad av Sprengtport 2019-05-01 kl. 16:41.
Citera
2019-05-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69

Misstänkt:
Isabel Skoglund
921029-1101
Armégatan 9 A
171 69 Solna

Från Attunda Tingsrätt: https://minfil.com/07Cd30ldn8/Attunda_TR_B_1248-19_Aktbil_53_Protokoll_h_ktningsf_rhandling_pdf

Innebär detta att FUP kommer den 10/5?
Citera
2019-05-01, 16:42
Medlem
Nej Snubben ör även misstänkt för mord i Jakobsberg den 30januari samt massa andra brott- så tills åtal ska väckas kan det ta 4-6 månader iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Pabloescobar08
Citera
2019-05-01, 16:46
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pabloescobar08
Blir troligen åtalsförlängning så nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Artistorz
Nej Snubben ör även misstänkt för mord i Jakobsberg den 30januari samt massa andra brott- så tills åtal ska väckas kan det ta 4-6 månader iaf.
Åklagaren kan välja att köra målet mot Isabel separat och därmed tidigare. Om åklagaren däremot väljer att väcka åtal för i morddelen så kommer häktningen dra ut på tiden och det är väl inte otänkbart att Isabel släpps innan rättegång av det skälet.

Även om hon skulle frias så kan Länsstyrelsen dra auktorisationen (dvs tillståndet att arbeta för bevakningsbolag) med hänvisning till att hon har kriminellt umgänge. Polisen kan också dra ordningsvaktsförordnandet av samma anledning men där är tröskeln högre än det som gäller för auktorisation. I praktiken innebär indragen auktorisation att hon i så fall får väldigt svårt att fortsätta som ordningsvakt, då kan hon jobba på ställen som Gröna Lund, domstolar och direkt för restaurangägare (men det är nog väldigt få restauranger som har egna vakter, de flesta hyr in dem från bevakningsbolag).
Citera
2019-05-01, 16:47
Medlem
En personutredning inhämtas från Kriminalvprden för alla grova brott för att bestämma påföljden av straffet..sedan är det ju sp att man flyr inte landet pga endast vapenbrott- hon hjälpte ju en mordmisstänkt man och han var ju efterlyst för flera grova brott dessutom.Just nu ligger de väldigt illa ut då det finns även misstanke om mord.Så tills hon ska förhöras i flera mål tar ju tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in