2019-06-27, 00:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolahopp85
Fast OM det är som du skriver, bråk och självförsvar, så kommer han inte dömas för mord. För att dömas för mord ska han haft uppsåt att döda henne och det ska kunna bevisas bort om allt rimligt tvivel. Annars blir det dråp, vållande eller nåt annat. Det är då straffet blir lindrigare. Döms han för just Mord, så kommer straffet bli typ 16 år / livstid

Det är inte så svårt att bevisa uppsåt. Man anses inte behöva vara medicine doktor för att inse att vissa handlingar kan få så allvarliga konsekvenser att BO kan komma att avlida till följd av handlingen. Men det är riktigt att dråp ofta blir dömt för vid bråk mellan missbrukare. Det såkallade "bajonettmordet" där Christer Petterson fälldes för dråp hade väl som en beståndsdel bråket med BO som brukade beskrivas som "småbarnspappan" i pressen, trots att det var BO och hans bekant som i någon mening startat bråket genom att bete sig som drängfulla huliganer som gapade och knuffade omkring folk de mötte. Sådant brukar personer som Christer Pettersson ofta ha svårare att kunna göra trovärdigt men i fallet fanns åtskilliga oberoende vittnen som bekräftade hans utsaga.
Citera
2019-06-27, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har han diagnosen psykopat eller är det bara vad folk anser? Det är rätt vanligt att man slänger sig med uttrycket "han är psykopat" nuförtiden gällande vilken galning som helst.

Han var väldigt hemlig med sina diagnoser, men han uppfyller alla kända kriterier för att vara psykopat. Han är övertrevlig, charmig, manipulativ, han skiftar personlighet på en tiondels sekund osv osv osv. Så jag vet inte om han har papper på det, men han som sagt fyller upp alla kända kriterier för det. Sen sitter han ju inte på rättspsyk på grund av sin adhd, han äter ictorivil och även det är ju knappast på grund av hans adhd. Och han äter inte direkt små mängder heller av medicinen enligt läkarens ordinering.
Citera
2019-06-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskr0sbarn93
Han var väldigt hemlig med sina diagnoser, men han uppfyller alla kända kriterier för att vara psykopat. Han är övertrevlig, charmig, manipulativ, han skiftar personlighet på en tiondels sekund osv osv osv. Så jag vet inte om han har papper på det, men han som sagt fyller upp alla kända kriterier för det. Sen sitter han ju inte på rättspsyk på grund av sin adhd, han äter ictorivil och även det är ju knappast på grund av hans adhd. Och han äter inte direkt små mängder heller av medicinen enligt läkarens ordinering.

Han sitter väl inte på rättspsyk? var väl ett bra tag sedan han blev flyttad till häktet..Har också hört det du beskriver...typiskt psykopatiska drag. NSD skriver om något vittne som ringt polisen..vem är vittnet?
Citera
2019-06-29, 19:38
Medlem
Citat:

Han uppfyller troligen alla kriterier på psykopat men så länge han inte är diagnostiserad med det så är han inte det

Det finns många psykopater i vårat samhälle som aldrig skulle nå upp till diagnosen
Citera
2019-06-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skitpratet står väl du för?
Det hon varit dömd för visar väl ändå att hon hade ett ganska riskfyllt liv med umgänge med instabila människor (likt hon själv verkat vara). Missbrukare och kriminella drabbas i högre utsträckning av våld jämfört med vanliga Svenssons. De blir oftare dödade av någon annan som ofta också är missbrukare och/eller kriminell.

Står jag för skitpratet? på vilket sätt?

För övrigt har du rätt
Citera
2019-06-29, 19:46
Medlem
Han kommer att dömas för mord

Den som inte fattar det har otur när de tänker
Citera
2019-06-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung

Tror alla vill att han ska dömas för mord. Men tyvärr blir det ofta bara dråp, så tror nog ingen har otur när de tänker...
Krävs väl bevis för att det är planerat för att det ska dömas som mord, som jag har förstått det
Citera
2019-06-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkeyes-000
Tror alla vill att han ska dömas för mord. Men tyvärr blir det ofta bara dråp, så tror nog ingen har otur när de tänker...
Krävs väl bevis för att det är planerat för att det ska dömas som mord, som jag har förstått det

Nej nej nej

Läs på de nya kriteriena för mord

Min kompins lärde mig

Hoppas du har en kompins som lär
dig

Det handlar bara om mord här
Citera
2019-06-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outofspace555
Han sitter väl inte på rättspsyk? var väl ett bra tag sedan han blev flyttad till häktet..Har också hört det du beskriver...typiskt psykopatiska drag. NSD skriver om något vittne som ringt polisen..vem är vittnet?

Jag är ett av dom, sen är det en granne i samma trapphus som J bodde i som ringde in om att det var bråk osv. Har själv inte hört att han är flyttad till häktet, men han har ju hur som haver inte suttit på rättspsyk för sin adhd utan för att han har psykopatdrag och psykiska problem. Känt killen i närmare 5 år så har rätt bra koll på hans beteende. Hoppas dock innerligt att han inte döms till psykisk vård utan får riktigt fängelse, och att han dessutom blir borta LÄÄÄNGE. Ska man tro på rykten från människor som träffade honom innan händelsen så ska det vara överlagt mord, då ska han ha berättat vad han ska göra. Detta är dock bara rykten som jag inte själv kan säga är sanna eller inte, MEN det förvånar mig verkligen inte om det är så.

Har ju sin jag tidigare nämnt också fått höra i efterhand att han tänkte hugga min man när han kom dit och hälsade på ca 2 h innan mordet skedde.
Citera
2019-06-30, 13:31
Medlem
Citat:
Han uppfyller troligen alla kriterier på psykopat men så länge han inte är diagnostiserad med det så är han inte det

Det finns många psykopater i vårat samhälle som aldrig skulle nå upp till diagnosen

Som jag sa så vet inte jag kan han har diagnosen eftersom det inte är något han har berättat. Det betyder ju inte att han inte har diagnosen. Men kan ju säga som så att han har psykopatdrag i alla fall, det är jag 100% säker på och står för. Känner som sagt killen, tyvärr... Men ja. Han kan ha diagnosen, han kanske inte har den. Men han har drag för den!
Citera
2019-07-01, 18:43
Medlem
Citat:

Sätter många kronor på att han inte döms för mord utan vållande till död. Mord krävs sjukt hård bevisning för.
Citera
2019-07-03, 00:44
Medlem
Citat:
Jag är ett av dom, sen är det en granne i samma trapphus som J bodde i som ringde in om att det var bråk osv. Har själv inte hört att han är flyttad till häktet, men han har ju hur som haver inte suttit på rättspsyk för sin adhd utan för att han har psykopatdrag och psykiska problem. Känt killen i närmare 5 år så har rätt bra koll på hans beteende. Hoppas dock innerligt att han inte döms till psykisk vård utan får riktigt fängelse, och att han dessutom blir borta LÄÄÄNGE. Ska man tro på rykten från människor som träffade honom innan händelsen så ska det vara överlagt mord, då ska han ha berättat vad han ska göra. Detta är dock bara rykten som jag inte själv kan säga är sanna eller inte, MEN det förvånar mig verkligen inte om det är så.

Har ju sin jag tidigare nämnt också fått höra i efterhand att han tänkte hugga min man när han kom dit och hälsade på ca 2 h innan mordet skedde.

Att din man var i J lägenhet låter ju märkligt..Han kan ju lika gärna vara den som mördade henne..
R är i häktet sen flera veckor...Kände du BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in