2019-07-03, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outofspace555
Att din man var i J lägenhet låter ju märkligt..Han kan ju lika gärna vara den som mördade henne..
R är i häktet sen flera veckor...Kände du BO?

Vet att det inte är han som mördat henne eftersom jag hörde henne skrika efter att han varit där. Jag var bekant med BO och kände R. Var ofta på promenader med hundarna tillsammans med båda, R umgicks vi med rent av fram till för typ 1 år sedan då han började spåra ur totalt och vi tog avstånd från honom. Han ringde min man för att han skulle visa något, min man gick dit (till Js hem) och fler personer var där då. Fått veta av en av killarna som var där att han hade tänkt hugga min man med kniv när han kom dit. Men kan garantera att ingen annan var i lägenheten när detta hände eftersom jag hörde henne skrika samt har sett att ingen lämnat hennes hem. Jag är 100% säker på att det är han, jag liksom min man har båda varit i flera förhör med polisen om händelsen vid flera tillfällen.

R har även sagt till människor i "parets" omgivning att han tänkt döda henne, men ingen har tagit hans ord på allvar.
Citera
2019-07-05, 18:42
Medlem
Fy låter inte som den R jag kände när han var barn, fin å snäll kille, men att han har blivit som han blivit gör mig inte förvånad.. med den uppväxt han hade utanför fosterhemmet.. kan inte varit lätt å rolig.. men nu är det 9år sen jag träffade honom.. när han var på sin fosterbrors begravning innan dess träffade jag honom ofta..
Citera
2019-07-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolahopp85
Sätter många kronor på att han inte döms för mord utan vållande till död. Mord krävs sjukt hård bevisning för.

Efter lite eftertanke så är jag faktsikt beredd att hålla med dig. Vållande eller dråp lär det bli.
Citera
2019-07-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung
Efter lite eftertanke så är jag faktsikt beredd att hålla med dig. Vållande eller dråp lär det bli.

Tror nog mer på att får minst 12 år. Han ströp ju henne. Sen att grannen *mand* joh*nsson och M*tti*s med fl. vittnar ...Han kommer åka dit för det mordet han gjorde..
Citera
2019-07-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmyran
Fy låter inte som den R jag kände när han var barn, fin å snäll kille, men att han har blivit som han blivit gör mig inte förvånad.. med den uppväxt han hade utanför fosterhemmet.. kan inte varit lätt å rolig.. men nu är det 9år sen jag träffade honom.. när han var på sin fosterbrors begravning innan dess träffade jag honom ofta..

??Fast..är inte hans pappa tunisier? Åkte han till Tunisien på sin farbrors begravning?
Citera
2019-07-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung

Han får nog ta sitt straff...Mord
Citera
2019-07-06, 19:27
Medlem
Citat:
Tror nog mer på att får minst 12 år. Han ströp ju henne. Sen att grannen *mand* joh*nsson och M*tti*s med fl. vittnar ...Han kommer åka dit för det mordet han gjorde..

Ja, jag hoppas han döms för mord. Men för MORD ska det bortom allt rimligt tvivel kunna bevisas att han hade för avsikt att döda henne när han började strypa henne. Han kan mycket väl säga att det var för att skrämma, att det tiltade eller vad som helst. Och då är det svårt att BORTOM ALLT RIMLIGT tvivel bevisa att han hade för avsikt att döda henne. Jag vet ett fall där en människa sköt en annan människa i huvudet. Personen dog och detta finns dokumenterat. Han dömdes dör dråp. Mord är sjukt svårt att bevisa. Just saying.
Citera
2019-07-06, 22:07
Medlem
Citat:
??Fast..är inte hans pappa tunisier? Åkte han till Tunisien på sin farbrors begravning?

Står dock FOSTERBROR inte farbror 😉
Citera
2019-07-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ja, jag hoppas han döms för mord. Men för MORD ska det bortom allt rimligt tvivel kunna bevisas att han hade för avsikt att döda henne när han började strypa henne. Han kan mycket väl säga att det var för att skrämma, att det tiltade eller vad som helst. Och då är det svårt att BORTOM ALLT RIMLIGT tvivel bevisa att han hade för avsikt att döda henne. Jag vet ett fall där en människa sköt en annan människa i huvudet. Personen dog och detta finns dokumenterat. Han dömdes dör dråp. Mord är sjukt svårt att bevisa. Just saying.

Menar du killen som ”råkade” skjuta sin flickvän i huvudet när han höll på med sitt vapen? Om det är samma fall så tror jag inte att det var ett misstag så dem bråkade samma kväll och hon skulle förmodligen göra. Hade velat läsa tråden om det fallet igen.
Citera
2019-07-07, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Menar du killen som ”råkade” skjuta sin flickvän i huvudet när han höll på med sitt vapen? Om det är samma fall så tror jag inte att det var ett misstag så dem bråkade samma kväll och hon skulle förmodligen göra. Hade velat läsa tråden om det fallet igen.

Nej. Detta är en man som sköt en annan man. Men det gick inte att bevisa att han, när han gick dit (med ett laddat vapen) hade för avsikt att döda honom så domen blev dråp.
Citera
2019-07-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskr0sbarn93
Står dock FOSTERBROR inte farbror 😉

Ja, blev lite fel. ;-)
Senast redigerad av Outofspace555 2019-07-07 kl. 13:57.
Citera
2019-07-07, 14:13
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Nej. Detta är en man som sköt en annan man. Men det gick inte att bevisa att han, när han gick dit (med ett laddat vapen) hade för avsikt att döda honom så domen blev dråp.

Tänker du på mordet i Piteå nu?

Edit: nej, han blev dömd för mord, dock bara till 12 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in