Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-18, 11:29
  #1
Medlem
Det är oklart huruvida tråden hör hemma i detta delforum, men jag chansar.

Jag vill agera privatdetektiv, mer specifikt så vill jag spana på andras partner för att avslöja eventuell otrohet. Jag medger att jag i viss mån drivs av aktivism, ett personligt intresse av att sätta dit otrogna människor.

Den stora frågan är; hur skall jag lättast förmedla min trovärdighet till uppdragsgivaren? Jag vill arbeta under total tystnadsplikt, och ingen dokumentation kommer under några omständigheter att utlämnas till någon annan än uppdragsgivaren.

Man kan skriva ett kontrakt och låta båda parter signera detta, men är ett sådant kontrakt giltigt juridiskt sett, som en trygghet för uppdragsgivaren om jag skulle missköta min arbetsuppgift?

Tacksam för tips.
Citera
2019-04-18, 11:42
  #2
Medlem
Magnituds avatar
Rätt löjlig idé tycker jag, partnern lär kunna lusk ut det själva
Citera
2019-04-18, 11:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Rätt löjlig idé tycker jag, partnern lär kunna lusk ut det själva
Jag hade tänkt erbjuda min hjälp där partnern inte kan göra det själv, där endast en fullständig främling hade smält för att upptäcka vad som ej skulle upptäckas.

Ett konkret exempel hade väl varit att se var partnern tar vägen efter en utekväll med sina vänner.
Citera
2019-04-18, 11:49
  #4
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotogenlykta
Jag hade tänkt erbjuda min hjälp där partnern inte kan göra det själv, där endast en fullständig främling hade smält för att upptäcka vad som ej skulle upptäckas.

Ett konkret exempel hade väl varit att se var partnern tar vägen efter en utekväll med sina vänner.
Så skulle du kunna ha utrustning, spårningsändare med gps
Citera
2019-04-18, 11:58
  #5
Medlem
bombaccis avatar
plugga till polis, arbeta ett par år, bli kriminalassistent, skaffa hatt, säg upp dig från polisen, skaffa a-skattesedel, marknadsför dig, vips så är du nya Dirty harry.

Tveksamt om du klarar av att försörja dig. Det här är inte USA.
Citera
2019-04-18, 13:05
  #6
Medlem
Bluebeast72s avatar
Filthatt, pipa o stora solglasögon gör dig osynlig. Bra grundutrustning.
Citera
2019-04-18, 13:58
  #7
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotogenlykta
Jag vill arbeta under total tystnadsplikt, och ingen dokumentation kommer under några omständigheter att utlämnas till någon annan än uppdragsgivaren.

tills du blir påkommen och offret polisanmäler dig för att du stalkar denne, sedan sitter du där i rätten och gråter ut för att rädda ditt eget skinn.
Citera
2019-04-18, 14:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Filthatt, pipa o stora solglasögon gör dig osynlig. Bra grundutrustning.

Glöm inte trenchcoat. Helt klart ett måste.
Citera
2019-04-18, 15:31
  #9
Medlem
pirata-codexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Glöm inte trenchcoat. Helt klart ett måste.
Och en tidning med hål för ögonen, denna måste givetvis läsas upp och ner, för att bäst smälta in som detektiv!

Finns det ens detektiver på riktigt?? Jag har alltid trott det är något som typ barnkanalen promotar, typ lassemajas detektivbyrå, ture sventon mfl?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback