2011-01-17, 19:36
Medlem
lifeabroads avatar
Jag har skrivit HP några gånger. I höstas testade jag att chansa på alla frågor vilket jag trodde skulle resultera i 0.0 men ack så fel jag hade, det blev akkurat 0.3. Trodde provet skulle vara ganska vattentätt men icke. Första gången jag skrev det satte jag 0.9 vilket ändå var helt ok och tillräckligt för att studera det program jag var intresserad av.
Citera
2011-01-17, 19:46
Medlem
Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOverall
Hur lyckades han med denna bedrift? Och tror du han är en undercover mongolid?

Vet faktiskt inte men han lägger inte mycket tid på skolan och har övervägande frånvaro i de flesta av kurserna. Men å andra sidan borde man få betydligt högre än 0.0 även om man skolkar mycket.
Citera
2011-01-17, 20:07
Medlem
jstNb3beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Vad är det för intelligenstester du gjort? Den mängd fel du gör när du skriver får dig att verka väldigt ointelligent (inte för att jag skulle kalla 108 icke-ointelligent …).

Alltså. Vem fan tror du att du är? Den mängd fel jag gör när jag skriver? Nämn något mer fel än i det inlägget du citerat. Roliga var att jag tänkte omformulera mening då jag såg att det såg lite fel ut men sket i det. Du tror du vet allt bara för du har gjort HP en gång eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Nej, du behöver absolut inte lida brist på intelligens bara för att du fick 0,2 på HP. Högskoleprovet är en väldigt speciell situation och är man dessutom inte det minsta förberedd (och bakis till på köpet) så går det som det går helt enkelt!

Gör om, gör rätt.

Läs det där. Sen kan du ta och sluta skriva i denna tråd.

Edit; Intelligenstesterna är bl.a IQ/Logik testet man gör när man mönstrar, 4/5 fick jag på det vilket innebar Officer rang. Gjorde även Mensa testet i morse och fick 110. Kollade även upp vad medelsnittet låg på i Sverige, och det var på 106. Jag ligger alltså över average.....
Citera
2011-01-17, 20:35
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Alltså. Vem fan tror du att du är? Den mängd fel jag gör när jag skriver? Nämn något mer fel än i det inlägget du citerat. Roliga var att jag tänkte omformulera mening då jag såg att det såg lite fel ut men sket i det. Du tror du vet allt bara för du har gjort HP en gång eller?
Nej, jag tror att jag vet att du är ointelligent för att det är uppenbart att du är ointelligent:
Citat:
Edit; Intelligenstesterna är bl.a IQ/Logik testet man gör när man mönstrar, 4/5 fick jag på det vilket innebar Officer rang. Gjorde även Mensa testet i morse och fick 110. Kollade även upp vad medelsnittet låg på i Sverige, och det var på 106. Jag ligger alltså över average.....
Du kunde 20 av 122 frågor och gissade rätt på ytterligare 20; nio av tio som skrev provet fick ett bättre resultat än du – det finns ingen anledning till tvivel: det är klart att du är osmart!
Citera
2011-01-17, 20:37
Medlem
Ockletts avatar
När jag gjorde högskoleprovet första gången så gick det inte så bra heller pga sömnbrist, något jag har haft under hela min gymnasietid. Jag fick 0.8 och om du fick en hyfsad bra bild av hur provet görs och vad som är viktigt att öva på som jag fick så ska ditt försök inte vara i förgäves om du hade tänkt dig att skriva provet en eller flera gånger till.
Nej du behöver inte vara ointelligent bara för att du prestera dåligt på HP. Gör ett IQ-test hos en psykolog under ett bra tillstånd så kanske du får det konfirmerat.
Citera
2011-01-17, 20:52
Medlem
Bratmobiles avatar
Oj Jag har bara gjort det en gång för ca 1 år sedan. Förberedde mig inte och gjorde det mest som en kul grej och jag fick 1.2. Tycker inte att det var speciellt bra med tanke på att alla mina vänner fick högre.
Citera
2011-01-17, 20:55
Medlem
Carlcoolings avatar
Lika bra som Mat-Tina
Citera
2011-01-17, 20:57
Medlem
contemptuss avatar
Jag skulle inte påstå att du är osmart p.g.a ditt resultat, utan snarare att du är osmart eftersom du prioriterar att dricka en/flera dag/dagar innan provet och dessutom ger upp emot slutet trots att ditt tillstånd är självförvållat.
Senast redigerad av contemptus 2011-01-17 kl. 20:58. Anledning: edit, felstavning
Citera
2011-01-17, 21:06
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer

Läs det där. Sen kan du ta och sluta skriva i denna tråd.

Det handlar inte om intelligens, direkt. Du har helt enkelt sämre allmänbildning är Josef Fritzels dotter, och hon hade en valid ursäkt, hon satt inlåst i en källare hela sitt liv.
Citera
2011-01-17, 21:19
Medlem
Proteinpulvers avatar
0.2 första gången...
Ja, du kan inte ha hängt med ALLS i skolan.
Citera
2011-01-17, 21:20
Medlem
Mina förhållanden var inte heller de bästa när jag gjorde provet för några år sedan. Trött som ett svin, kom direkt från ett lan. Resultatet blev 0.9 eller 1.0, minns inte. Bland det tråkigaste jag gjort, gjorde det för att få kompetens att söka till Polishögskolan, därav min svaga seriositet/förberedelse då resultat inte spelar någon roll. Märkligt egentligen.

Håller ni med mig när jag säger att svårigheten i HSP inte ligger i själva provet utan hur man löser uppgifterna? Så har jag fått för mig att det var i alla fall. Jag lärde mig då en sak när jag gjorde det, att aldrig göra det igen
Citera
2011-01-17, 21:29
Medlem
roggeees avatar
Om du TÄNKTE att dessa saker påverkade dig under provet är det nog möjligt att de kan ha utgjort något "placebo" eller psykiskt hinder för dig, dock inte så pass att du får 0,2.

Som många andra sade tyder väl snarare ditt handlande och din likgiltighet inför provet på att du är en idiot. Resultatet får du se som något som ytterligare förstärker teorin...

Sen är IQ/smarthet något som är ganska svårt att definiera. Men 0,2, oavsett, är ganska dåligt.
Hur har dina provresultat sett ut i övrigt? Liksom, vad presterar du när du gör ditt bästa under normala förutsättningar osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in