Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Håller med dig där! Att ORD-delen är en tredjedel av provet är minst sagt konstigt. Bra poäng på ditt prov, synd på orden... det är många som faller på orden

Jag anser det vara en konspiration mot teknik-studerande på gymnasiet. Retligt utav helvete när man presterar 80-90% på övriga delar och får futtiga 25poäng på ORD. Hade ORD varit lika väl avvägt som dem andra hade det blivit runt 7 fel istället för 15. Om någon är relativt "svag" i exempelvis DTK så har det inte en överdriven effekt på slutresultatet. Är man svag i ORD kan ju hela resultatet falla. Min kompis fick 19/40, det är som att nolla ett helt normalbedömt delprov för bövelen.
Ja, jag är bitter.
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Nå, kära FB:are, vad skall ni använda era HP-betyg till? Någon fin utbildning och isf vilken? Ni kanske gjorde det bara för att kunna skryta lite homoerotiskt för vännerna om hur otroligt begåvade ni är? Eller kanske är ni sådana som gör det bara "därför att"?
Jag gör det för att befästa att jag bör ha mest att säga till om, både inom familjen och vänskapskretsen
"Skämt" åsido; Ska plugga data- eller elektroingenjör på Chalmers till hösten och där räcker mina betyg redan till, men jag tycker det är kul att ta reda på mina styrkor och svagheter. Dessutom har jag levt ett fördummande sabbatsår utan någon tillstymmelse av studier, så det var skönt att komma tillbaka i skolbänken för en dag. Tänker fortsätta göra provet tills jag får 2.0, vilket jag förväntar mig borde ske inom tre prov, alltså senast hösten -09.