är det någon som gått någon högskoleprovs kurs eller utbildning som kan rekomenderas? och näör är nästa prov?
Nästa prov kör vi i höst den 24 okt. Sista anmälningsdag är officiellt den 15 september men ni kan i princip räkna med att ni kan anmäla er och betala med kort fram till den 20:e ungefär på de flesta orterna.
Hur många p kommer att krävas för 1.5 tror ni? Skrev mitt kontrollpapper väldigt slarvigt, men jag ligger mellan 1.3-1.5 tror jag...
Andra Nog delen var svårare.... den som räknades alltså. tror dock jag fick 17/22 på den. Elfen och orden gick sämst. KOmmer lätt att kunna skriva bättre nästa gång...
Jag hörde att första NOG-delen var ett skämt. En polare blev klar på 15 min, inklusive att dubbelkolla alla uppgifter.
BLev 29/40 på ORD. 6 riktigt pinsamma fel, 4 50/50 och 1 ren chansning.
Jag hade lärt in drygt 100 latinska/grekiska orddelar + ca 30 prefix. Pluggtid på ~1h. Borde helt klart lagt ner tid på att plugga in ord ^^
Vi fick ord och elf delarna som test delar, den ord delen var mycket enklare än den som sedan räknades för mig Värsta var att den fittiga provledaren i slutet sa att test delen var den riktiga så att man fick upp hoppet inför ett riktigt sjysst resultat.
Jag hörde att första NOG-delen var ett skämt. En polare blev klar på 15 min, inklusive att dubbelkolla alla uppgifter.
Första NOG var extremt lätt, det kan jag intyga. Spikade den nog själv på rekordtid och mådde jättebra och blev därför jävligt besviken när "riktiga" NOG var svår som attan
Första NOG var extremt lätt, det kan jag intyga. Spikade den nog själv på rekordtid och mådde jättebra och blev därför jävligt besviken när "riktiga" NOG var svår som attan
håller med som fan. skulle hellre se block 5 som DTK
Nån här som verkligen KUNDE ledmotiv? Ingen jag snackat med visste det ordets betydelse med säkerhet. Fattar inte hur det gick igenom 25%-regeln...
Ja. Mystiskt att det var få som kunde det, då jag av någon anledning tror mig ha hört det ganska många gånger. För övrigt satte jag enbart 28/40 på ORD, så någon jättevokabulär är det inte fråga om.
Senast redigerad av Enviac 2008-04-07 kl. 23:02.
Tack så mycket! Hade hoppats på mer, men enligt det där fixar jag i alla fall 0,2 precis. Är dock en fråga där jag är lite osäker på om jag verkligen skrev rätt på kontrollappen. Har jag fel på den får jag 0,1 och då gjorde jag provet helt i onödan.