2010-10-22, 17:22
  #8977
Medlem
Uhlvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Hur viktigt är det med linjal? Ska göra provet imorgon och saknar en.

förra gången på dtk så krävdes det för att lösa cirka 3 uppgifter .
Citera
2010-10-22, 17:37
  #8978
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uhlvar
förra gången på dtk så krävdes det för att lösa cirka 3 uppgifter .
Jag tycker personligen att det är väldigt viktigt,
för de flesta uppgifterna i DTK. Underlättar ju också i NOG om man ska göra snabba tabeller osv.

Men jag har för mig att provledaren säljer linjaler för en 20-30 spänn.
Citera
2010-10-22, 17:55
  #8979
Bannlyst
Själv laddar man med öl i nuläget inför morgondagen.

Får man vara alkoholpåverkad under högskoleprovet, d.v.s. ett par öl bara? Alkohol stärker nämligen min koncentration och fokus till 1000%!
__________________
Senast redigerad av amagadfittnoob 2010-10-22 kl. 18:01.
Citera
2010-10-22, 18:06
  #8980
Medlem
Var sjukt nervös inför provet då jag verkligen är kass på matte och diagram. Men gjorde nyss en gammal NOG del på tid och fick 12 rätt av 22 med 15 min kvar av tiden på 50 min.

Lättnad!
Citera
2010-10-22, 18:12
  #8981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Själv laddar man med öl i nuläget inför morgondagen.

Får man vara alkoholpåverkad under högskoleprovet, d.v.s. ett par öl bara? Alkohol stärker nämligen min koncentration och fokus till 1000%!

Haha, själv kommer jag ladda upp med 50 cl absolut.. hehe får se om man blir utslängd eller ej!
Citera
2010-10-22, 18:15
  #8982
Medlem
Uhlvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejHopps
Haha, själv kommer jag ladda upp med 50 cl absolut.. hehe får se om man blir utslängd eller ej!

Om du inte stör någon annan så kan jag inte se att du blir utslängd :P
Citera
2010-10-22, 18:17
  #8983
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
tror att du kommer att få en linjal av din provledare...

Ger provledaren ut linjaler?!?
Citera
2010-10-22, 18:19
  #8984
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
Var sjukt nervös inför provet då jag verkligen är kass på matte och diagram. Men gjorde nyss en gammal NOG del på tid och fick 12 rätt av 22 med 15 min kvar av tiden på 50 min.

Lättnad!


Gjorde också ett NOG nyss och fick 20 av 22 med 5 minuters marginal. Självförtroendeboost!!
Citera
2010-10-22, 18:30
  #8985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Ger provledaren ut linjaler?!?
Inte riktiga linjaler, däremot kommer det troligvis att delas ut "papperslinjal" med info om var och när man kan se de rätta svaren samt få se sitt reslutat.
Citera
2010-10-22, 18:31
  #8986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
När man ser prefixen för-, an-, av- och be-, hur ska man då tänka?

Provutvecklarna har också tänkt när de tar ord med prefix, då tar de oftast med 1-3 alternativ som har med prefixet att göra. Så man får helt enkelt satsa på att förstå efterledet. Vissa verkar att tro att kan man alla prefix så är ORD-delen lätt när sådana ord kommer upp, fast så upplever inte jag det i alla fall.
Citera
2010-10-22, 18:33
  #8987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jag tycker personligen att det är väldigt viktigt,
för de flesta uppgifterna i DTK. Underlättar ju också i NOG om man ska göra snabba tabeller osv.

Men jag har för mig att provledaren säljer linjaler för en 20-30 spänn.

"Snabba tabeller" genom att göra de med linjal?
Citera
2010-10-22, 18:34
  #8988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Ger provledaren ut linjaler?!?

Förutsätt inte detta har aldrig hört att någon fått linjal under provet och jag har ingen erfarenhet av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in