2010-10-22, 15:40
  #8965
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Vad ska jag ta då för att få öka koncentrationen?
Brukar ta en kopp med kaffe på morgonen, sen har jag med mig 1-2 redbull. Fast gör inte felet och drick alldeles förmånga, jag gjord det en gång, och mitt huvud snurrade sjukt snabbt och jag blev nog mest stirrig.
En efter första delen och en vid lunch brukar funka. Brukar även ha med någon frukt och något sött att äta.

Sen skippar man donken till lunchen och käkar nått bra istället.
Citera
2010-10-22, 15:45
  #8966
Medlem
Uhlvars avatar
Det finns ju tuggumin med koffein i som borde funka ifall man inte är så van vid kaffe.
Citera
2010-10-22, 16:01
  #8967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Brukar ta en kopp med kaffe på morgonen, sen har jag med mig 1-2 redbull. Fast gör inte felet och drick alldeles förmånga, jag gjord det en gång, och mitt huvud snurrade sjukt snabbt och jag blev nog mest stirrig.
En efter första delen och en vid lunch brukar funka. Brukar även ha med någon frukt och något sött att äta.

Sen skippar man donken till lunchen och käkar nått bra istället.


Annars brukar ju socker inte rekommenderas för att slippa blodsockerfall, som gör att man somnar nästan

Men det borde gå bra så länge man äter en bra frukost och bra lunch. Huvudsaken man inte kompenserar utebliven mat med red bull.
Citera
2010-10-22, 16:03
  #8968
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Annars brukar ju socker inte rekommenderas för att slippa blodsockerfall, som gör att man somnar nästan

Men det borde gå bra så länge man äter en bra frukost och bra lunch. Huvudsaken man inte kompenserar utebliven mat med red bull.
Nä, men man måste ju ha så man har hela dagen
Men jag vet inte, godiset kanske bara har en placebo effekt på mig och jag egentligen borde skippa det
Citera
2010-10-22, 16:29
  #8969
Medlem
dahnels avatar
Får man provresultatet om man endast kan visa upp norskt id-kort? Har glömt mitt svenska i Oslo :/
Citera
2010-10-22, 16:32
  #8970
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dahnel
Får man provresultatet om man endast kan visa upp norskt id-kort? Har glömt mitt svenska i Oslo :/
Kopierade detta ut mailet.

"Giltig inplastad legitimation med välliknande foto, t ex körkort, SIS-märkt ID-kort eller EU-pass. Om du är folkbokförd i Sverige (har ett svenskt personnummer, 10 siffror) måste du ha svensk legitimation där hela personnumret framgår. Den som inte kan legitimera sig får inget provresultat."

Vetefan egentligen. Du bör nog ringa och höra med Studera.nu hur det kommer gå då det står att man måste ha svensk legitimation.
Citera
2010-10-22, 16:40
  #8971
Medlem
dahnels avatar
Tack för svaret. Synd att jag kom att tänka på det här så sent. De stängde telefonen 16.00. Nu gick min motivation för imorgon ner med ungefär 99 % ^^
Citera
2010-10-22, 16:45
  #8972
Medlem
apankanneringens avatar
Kom idag hem från en längre resa och upptäcker att min inneboende har slängt brevet med var jag ska vara imorgon. Då det finns flera skolor i området har jag ingen susning om vilken som gäller och Studera.nu telefontid slutade kl 16 så jag har ingen chans att få reda på det i tid.

Tror ni att man bara kan åka till en skola där jag vet att provet skrivs och sen tala med dom på plats efter första omgången? Känns inte som att dom kan vägra mig. Är ju skriven i kommunen samt betalat avgift. Och en ledig stol ska det väl finnas att sitta på.
Citera
2010-10-22, 16:49
  #8973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Kom idag hem från en längre resa och upptäcker att min inneboende har slängt brevet med var jag ska vara imorgon. Då det finns flera skolor i området har jag ingen susning om vilken som gäller och Studera.nu telefontid slutade kl 16 så jag har ingen chans att få reda på det i tid.

Tror ni att man bara kan åka till en skola där jag vet att provet skrivs och sen tala med dom på plats efter första omgången? Känns inte som att dom kan vägra mig. Är ju skriven i kommunen samt betalat avgift. Och en ledig stol ska det väl finnas att sitta på.
Vart är din bekräftelse som man ska få med mail?
Citera
2010-10-22, 17:09
  #8974
Medlem
Little Feats avatar
Hur viktigt är det med linjal? Ska göra provet imorgon och saknar en.
Citera
2010-10-22, 17:10
  #8975
Medlem
Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Kom idag hem från en längre resa och upptäcker att min inneboende har slängt brevet med var jag ska vara imorgon. Då det finns flera skolor i området har jag ingen susning om vilken som gäller och Studera.nu telefontid slutade kl 16 så jag har ingen chans att få reda på det i tid.

Tror ni att man bara kan åka till en skola där jag vet att provet skrivs och sen tala med dom på plats efter första omgången? Känns inte som att dom kan vägra mig. Är ju skriven i kommunen samt betalat avgift. Och en ledig stol ska det väl finnas att sitta på.

Kallelsen finns på nätet. Logga in på hogskoleprovet.nu
Citera
2010-10-22, 17:16
  #8976
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Hur viktigt är det med linjal? Ska göra provet imorgon och saknar en.

tror att du kommer att få en linjal av din provledare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in