2010-05-05, 18:23
Medlem
RegularJohns avatar
Snacka om att man känner sig omotiverad sista månaden nu innan studenten när man fick 2.0.

Vet någon som gjort HP innan om provet var ovanligt lätt i år?
Citera
2010-05-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegularJohn
Snacka om att man känner sig omotiverad sista månaden nu innan studenten när man fick 2.0.

Vet någon som gjort HP innan om provet var ovanligt lätt i år?
Ju fler idioter som skriver desto lättare är det att få högre poäng TROR jag.

Måste jag skicka in detta till någon myndighet/organistation eller fixas detta automatiskt till min ansökning till universitet HT2010?
Citera
2010-05-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snes
ge mig fan på att jag essa LÄS inte hjälper mig så mkt. bara du KAN läsa. viktigare att du är bättre på matte.

dessutom misstänker jag du lider av ngn form av lässvårighet sj då redan ngn påpekat exakt det du påpeka.
Citera
2010-05-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debbed

Måste jag skicka in detta till någon myndighet/organistation eller fixas detta automatiskt till min ansökning till universitet HT2010?
Det fixas automatiskt om du sökt via studera.nu
Citera
2010-05-05, 19:06
Medlem
Daisy.Hill.Puppy.Farms avatar
Citat:

Fixas automatiskt. Förutsatt att det finns med bland dina meriter på studera.nu, så då kan du vara säker på att universiteten får tag på resultatet.
Citera
2010-05-05, 19:16
Medlem
scwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaKlockan
Fick samma. Hade du pluggat före? Vilken del var den sämta för dig?

Tja pluggat och pluggat. Jag brukar bland annat läsa under strecken i sydsvenskan men då gör jag det i lugn och ro utan stress. Testade två av de korta proven som finns på internet och då fick jag 1.1. Har ingen aning om vilken som var min sämsta del, låg på medel eller över på alla utom ordförståelsen.
Citera
2010-05-05, 20:41
Medlem
persiflages avatar
Gud vad jag är helt tom och besviken. Fick 0.5 på det senaste högskoleprovet. Ett resultat som jag absolut inte tolererar. Tidigare har jag fått 1.2 och 1.5. Men nu vet jag inte vad som hände, landat på 0.5. Men men, behöver inte hänga läpp över det eftersom jag fått högre tidigare.
Citera
2010-05-05, 22:07
Medlem
pocahontas väns avatar
Gjorde Högskoleprovet för första gången och landade på 0.8 hade dock inte pluggat innan.
Citera
2010-05-05, 22:24
Medlem
klasklätters avatar
Helvetes kuk!

Jag hade, på något sätt lyckats skriva av fel på flera poäng på det extra svarshäftet. Nu blir det tojt att komma in på mitt 1:a val.

Jaja, var tvungen att skriva av mig. Hoppas det gick bra för er!
Citera
2010-05-05, 22:55
Medlem
RegularJohns avatar
Citat:

Dock höjde de gränsen för 2.0 med 1 poäng.
Men det känns lite som ett antiklimax, var det allt? Ett futtigt jävla prov som jag hade bra förutsättningar för att klara gör så att jag och alla andra med högt resultat kommer in framför de som kämpat röven av sig hela gymnasiet. Livet är fan som att glida på en stor jävla räkmacka ibland.
Citera
2010-05-05, 23:18
Medlem
Pewterschmidts avatar
Åh fy faaan vad skönt det kändes när jag läste att det definitiva resultatet landade på 1.8. Har haft svår ångest enda fram tills nu på om jag räknat mina poäng rätt och om det skulle räcka till 1.8. Lyckades med konststycket att få prick 102 poäng. Vem behöver marginaler

Kan således intyga att det verkligen inte är någon omöjlighet att lyfta HP-resultat från 1.5 till 1.8 på ett halvår. Har övat genom att göra en mängd gamla högskoleprov och även pluggat ord på http://ord.relaynode.info/

Känner mig nu helt säker på att jag tar mig in på något av Läkarprogrammen till hösten. Visst går det att argumentera att 1.8 inte är någon fribiljett in på läkarprogrammet men med tanke på intagningsstatistiken från tidigare år (och framför allt från i vår) så känner jag mig 99.99% säker på att ta mig in.

Fast nu får jag lite ångest över hur jag rangordnat läkarprogrammen på ansökan, skulle nog ha valt KI som första prioritering så här i efterhand.

Syns till hösten alla medicinare
Citera
2010-05-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pewterschmidt
Åh fy faaan vad skönt det kändes när jag läste att det definitiva resultatet landade på 1.8. Har haft svår ångest enda fram tills nu på om jag räknat mina poäng rätt och om det skulle räcka till 1.8. Lyckades med konststycket att få prick 102 poäng. Vem behöver marginaler

Kan således intyga att det verkligen inte är någon omöjlighet att lyfta HP-resultat från 1.5 till 1.8 på ett halvår. Har övat genom att göra en mängd gamla högskoleprov och även pluggat ord på http://ord.relaynode.info/

Känner mig nu helt säker på att jag tar mig in på något av Läkarprogrammen till hösten. Visst går det att argumentera att 1.8 inte är någon fribiljett in på läkarprogrammet men med tanke på intagningsstatistiken från tidigare år (och framför allt från i vår) så känner jag mig 99.99% säker på att ta mig in.

Fast nu får jag lite ångest över hur jag rangordnat läkarprogrammen på ansökan, skulle nog ha valt KI som första prioritering så här i efterhand.

Syns till hösten alla medicinare

Vore intressant att veta vad du hade för gymnasiebetyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in