2010-04-11, 00:08
Medlem
ESS-Lunds avatar
Väldigt många som fick 105+ i år jämfört med tidigare av tråden att döma.

Sist såg jag bara några stycken med 100+ här har jag för mig.
Citera
2010-04-11, 00:15
Medlem
Haha tänkte också på jokkbärdryck under ordprovet.

Efter ett mediokert första prov idag (troligtvis 1.2) har jag blivit sporrad att nå 100+ gränsen och efter det 2.0.
Ska träna lite mer på NOG och DTK delen till hösten Men det känns skönt att ha gjort det iaf.

Nu tar vi siktet på oktober!
Citera
2010-04-11, 00:19
Medlem
heeenkes avatar
Var det någon mer som tyckte att DTK kändes väldigt lätt när man väl gjorde det, men sedan när man rättade så hade man typ åtta fel ändå?
Citera
2010-04-11, 00:22
Medlem
danitras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heeenke
Var det någon mer som tyckte att DTK kändes väldigt lätt när man väl gjorde det, men sedan när man rättade så hade man typ åtta fel ändå?

Ja, så kände jag förra gången jag gjorde det. Förmodligen lurades jag att räkna ut något rätt men som inte besvarade frågan. Dom har ju väldigt luriga alternativ nämligen!

Den här gången var jag mer på min vakt på den delen och fick också bättre resultat. (Märkte inte minst hur bra det var efter att nästa ha kryssat i helt fel svar med glatt humör efter en uträkning innan jag kom på att jag bara löst halv uppgiften!)
Citera
2010-04-11, 00:29
Medlem
ShinyHighlanders avatar
Är en Romb det samma som ett parallellogram?
Citera
2010-04-11, 00:33
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funnymidget
Matte är logiskt tänkande. Logiskt tänkande har man alltid mycket mer nytta av än att veta vad någon jävla jokk är.
Om du skall korsa en jokk på en snöbrygga så har du mer nytta av att veta vad en jokk är än att veta vad någon jävla matematik är.
Citera
2010-04-11, 00:34
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShinyHighlander
Är en Romb det samma som ett parallellogram?
En romb är ett specialfall av ett parallellogram. (Wikipedia).
Citera
2010-04-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heeenke
Så var det för mig när jag gjorde det förra gången. Tänkte "åh nice, har nog aceat DTK'n iaf". Sedan när man rättar så hade man en jädrans massa fel.

Lyckades pricka alla förutom ett rätt på det den här gången, och flertalet gånger var det att jag när jag trodde jag hade rätt svar insåg "vänta lite, jag måste gångra det här med tio" eller "oops, läste på fel sida av figuren" och rättade till felen.
Citera
2010-04-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Om du skall korsa en jokk på en snöbrygga så har du mer nytta av att veta vad en jokk är än att veta vad någon jävla matematik är.

Varför det? Okej att du vet att det är en fjällbäck som forsar under dig, men med lite logiskt tänkande kanske du listar ut att ge fan i att gå över nån jävla bro av snö.
Citera
2010-04-11, 00:43
Medlem
Underbart att man verkar bli dummare allt eftersom tiden går. Skrev för första gången förra våren då fick jag 1.4. Helt nöjd med det för att vara första gången. Skrev igen i höstas och får då 1.3. Fy fan! Så kommer man hem och rättar idag och får 74 p alltså ungefär 1.1.

enligt trenden så får jag 0.7 i höst, helvete!
Citera
2010-04-11, 00:56
Medlem
heeenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Så var det för mig när jag gjorde det förra gången. Tänkte "åh nice, har nog aceat DTK'n iaf". Sedan när man rättar så hade man en jädrans massa fel.

Lyckades pricka alla förutom ett rätt på det den här gången, och flertalet gånger var det att jag när jag trodde jag hade rätt svar insåg "vänta lite, jag måste gångra det här med tio" eller "oops, läste på fel sida av figuren" och rättade till felen.
Blev jävligt besviken på mitt kassa resultat på DTKn iaf. Vad för nomereringspoäng tror ni man får för 66-67? (Glömde fylla i några på kontrollpappret så jag är inte säker på mina antal rätt)
Citera
2010-04-11, 00:57
Medlem
Mikeyys avatar
Någon annan som har börjat tröttna på högskoleprovets obligatoriska genusartikel i läsdelen?
Har funnits båda gångerna jag har gjort provet, och minst 1 gång utöver det vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in