2010-04-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelmazo
Vad dåligt man mår när man läser den här tråden. Själv har man inte förberett sig ett dugg inför imorgon.
Samma här, jag menar, det går som det går. Fick 1.3 förra gången, satsar på åtminstone imorgon 1.5.
Hursomhelst, nu vankas lite South Park.
Citera
2010-04-09, 22:15
Medlem
-flame4fame-s avatar
Kort division kan jag men hur gjorde man kort multiplikation nu igen?
Citera
2010-04-09, 22:15
Medlem
Scrooge.McDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelmazo
Vad dåligt man mår när man läser den här tråden. Själv har man inte förberett sig ett dugg inför imorgon.

LYCKA TILL ALLIHOPA! Nu ska jag sova. Rapporterar precis som många andra mitt resultat imorgon eftermiddag.
Citera
2010-04-09, 22:19
Medlem
En fråga inför nästkommande HP: Vilken är bäst om man vill träna på ORD-delen, ”Den kompletta guiden till högskoleprovet” eller Högskoleprovguiden (hpguiden.se) som finns på nätet men kostar galet mycket?
Citera
2010-04-09, 22:25
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsstar
En fråga inför nästkommande HP: Vilken är bäst om man vill träna på ORD-delen, ”Den kompletta guiden till högskoleprovet” eller Högskoleprovguiden (hpguiden.se) som finns på nätet men kostar galet mycket?

Jag kör på iphone apps. Svenska svåra ord heter den och kostar 7kr. Sitter med den på bussen eller när jag har tråkigt, finns ca 13.000ord. Lär sig några nya ord varje dag
Citera
2010-04-09, 22:26
Medlem
scwabs avatar
Alla vänner är ute och fredagssuper som vanligt men nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon gäller det! Lycka till alla och god natt!
Citera
2010-04-09, 22:28
Medlem
TheAlamos avatar
Nej nu blir jag nervös. Letar efter gamla prov att plugga på. Hittade en sida nån länkade igår, nu hittar jag inte den längre Kan nån länka?
Sen hittar jag inte nån överstrykningspenna, blir man skjuten då? Ne men hur viktig är den? Kan jag inte stryka under med min blyerts istället?
Citera
2010-04-09, 22:29
Medlem
Denna förstår jag inte alls..

"Anita har ritat en kvadrat och en liksidig triangel. Hur stor omkrets har
kvadraten?"

(1) Triangelns sida är 5,5 cm längre än kvadratens.
(2) Kvadraten har lika stor omkrets som triangeln.

Tillräcklig information för lösningen erhålls
A i (1) men ej i (2)
B i (2) men ej i (1)
C i (1) tillsammans med (2)
D i (1) och (2) var för sig
E ej genom de båda påståendena

Svaret är C... men hur?!
Citera
2010-04-09, 22:30
Medlem
funnymidgets avatar
Fy fan har inte tränat ett jävla dugg Får hoppas på ett under och man får 1.6 ändå.

Blir att kolla på diagramskiten i en halvtimme innan man slocknar.
Citera
2010-04-09, 22:31
Medlem
Thundermans avatar
Detta suger alltså.

Jag är trött på NOG.

Kolla denna frågan

Citat:
18. ABC är en rätvinklig triangel med arean 24 cm2. Sidan c är triangelns längsta sida. Hur långa
är sidorna a, b respektive c?
(1) Sidan a är 8 cm.
(2) Sidan b är x + 2 cm.
Tillräcklig information för lösningen erhålls
A i (1) men ej i (2)
B i (2) men ej i (1)
C i (1) tillsammans med (2)
D i (1) och (2) var för sig
E ej genom de båda påståendena

Hur kan dem få det till A?

Vi vet inte sidan b och c, hur kan vi då veta det utav A?
Citera
2010-04-09, 22:32
Medlem
GummiBasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Nej nu blir jag nervös. Letar efter gamla prov att plugga på. Hittade en sida nån länkade igår, nu hittar jag inte den längre Kan nån länka?
Sen hittar jag inte nån överstrykningspenna, blir man skjuten då? Ne men hur viktig är den? Kan jag inte stryka under med min blyerts istället?
Överstrykningspenna? vad ska du med den till?
Citera
2010-04-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Jag kör på iphone apps. Svenska svåra ord heter den och kostar 7kr. Sitter med den på bussen eller när jag har tråkigt, finns ca 13.000ord. Lär sig några nya ord varje dag

Men om man vill träna på prefixen, efterled och allt det där då, vilka skulle du rekommendera då?
Jag har nämligen förstått att det är mycket effektivare att plugga dem än att sitta och lära sig tusentals nya ord nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in