2017-03-28, 21:57
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
tack, insåg precis innan du svara o ändrade frågan. hoppas du kan denna oxå

Såg att du ändrade. Svarade på din andra fråga också.
Citera
2017-03-28, 21:57
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Kvantitet I: 36 3/2
Kvantitet II: 648

A I är större än II
B II är större än I
C I är lika med II
D informationen är otillräcklig

Hur ska man tänka?

Lämpligast skriver man om båda som bråk med 2 i nämnaren.

I: 36 och 3/2 (jag antar att det är vad du menar) = 75/2
II: 648 = 1296/2

Alltså ser man att II är klart större än I.
Citera
2017-03-28, 22:04
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Kvant 1 : 36^(3/2) = 36^(2/2) * 36^(1/2) = 36 * 6 = 216

Kvant II > Kvant I

Svar B
Tjusigt svar, tackar
Citera
2017-03-28, 22:06
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Lämpligast skriver man om båda som bråk med 2 i nämnaren.

I: 36 och 3/2 (jag antar att det är vad du menar) = 75/2
II: 648 = 1296/2

Alltså ser man att II är klart större än I.
Nej det var 36 ^ till 3/2. Blev fel i copy pasten
Citera
2017-03-29, 09:56
Medlem
Citat:
Nej det var 36 ^ till 3/2. Blev fel i copy pasten

Det bästa är förmodligen om du lär dig att bryta upp den typen av tal. T.ex. är det talet lika med 36^(1/2) och sedan upphöjt med 3 eller 36^(3) och sedan upphöjt med 1/2.

Och sedan vet du att upphöjt med 1/2 är roten ur, 1/3 tredjeroten ur, osv.
Citera
2017-03-29, 12:28
Medlem
Hej! Vet någon av er hur det är med klockor? I mejlet står det att man får ha en "vanlig" klocka med sig, men bara om det inte finns en klocka i lokalen. Jag ska skriva i ett skitstort rum för typ 300 pers som är vanligtvis en festlokal så jag antar att det förmodligen inte kommer finnas några klockor på väggen men jag vill verkligen vara säker då det är viktigt för mig att kunna hålla koll på tiden... Och jag har glasögon och kan inte se mer än 2 meter utan dem, men det går inte att ha dem på när jag läser.

Hur mycket kollar de på just klockor/kommer de verkligen att inte tillåta egna klockor om det finns en klocka i lokalen?

Förresten tror ni att man kan använda en klocka som ser ut så här http://www.sperky4u.eu/wareImages/010680_or.jpg ?
Citera
2017-03-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allthegreenapples
Hej! Vet någon av er hur det är med klockor? I mejlet står det att man får ha en "vanlig" klocka med sig, men bara om det inte finns en klocka i lokalen. Jag ska skriva i ett skitstort rum för typ 300 pers som är vanligtvis en festlokal så jag antar att det förmodligen inte kommer finnas några klockor på väggen men jag vill verkligen vara säker då det är viktigt för mig att kunna hålla koll på tiden... Och jag har glasögon och kan inte se mer än 2 meter utan dem, men det går inte att ha dem på när jag läser.

Hur mycket kollar de på just klockor/kommer de verkligen att inte tillåta egna klockor om det finns en klocka i lokalen?

Förresten tror ni att man kan använda en klocka som ser ut så här http://www.sperky4u.eu/wareImages/010680_or.jpg ?

Jag tror du läst din mail fel. Klocka är tillåtet så länge det inte är en smartwatch. Det som är otillåtet är hjälpmedel som kan lagra minnen.
Citera
2017-03-29, 13:07
Medlem
Citat:

Tidigare har ingen kollat på min klocka iaf. Som tidigare sagt, säker på vad du läste? Sist, har du inte bara ett vanligt armbandsur? Gå och köp ett för 100 spänn annars så slipper du oroa dig.
Citera
2017-03-29, 14:16
Medlem
I mejlet står det att "armbandsur måste tas av från armen och om klocka finns i provlokalen så läggs även din klocka undan." Tyckte själv det verkar konstigt, men kanske vill de vara superförsiktiga med klockor om nån fuskade med dem förra gången...
Citera
2017-03-29, 14:35
Medlem
Jonathaan5s avatar
Är så exalterad över provet, hur tror ni att nomeneringstabellen kommer att se ut förresten?
Kommer det avvika från tidigare tabell?

Hoppas för övrigt på 1,45.
Citera
2017-03-29, 14:37
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Är så exalterad över provet, hur tror ni att nomeneringstabellen kommer att se ut förresten?
Kommer det avvika från tidigare tabell?

Hoppas för övrigt på 1,45.
Räkna med att normeringstabellerna inte förändras alls.
Citera
2017-03-29, 14:42
Medlem
Citat:
I mejlet står det att "armbandsur måste tas av från armen och om klocka finns i provlokalen så läggs även din klocka undan." Tyckte själv det verkar konstigt, men kanske vill de vara superförsiktiga med klockor om nån fuskade med dem förra gången...

Detta står inte i mailet jag fick. Enda om klockor var:

"- Det finns inte klockor i alla provlokaler"

Trodde mailen var standardiserade för alla.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in