Så är det, absolut. Fast på presskonferensen visades ett resultat med (inte 38 på alla delprov men i snitt, typ) 38, 38, 38, 38 och på sista delprovet 5-6 poäng beroende på facit. Däremot skulle denna provdeltagare fått 38 poäng igen om facit för övriga Sverige gällt. Det betyder rimligtvis att denna person fått svar från någon som skrivit prov i övriga landet. Sedan var detta endast ett exempel som de tog upp av de som ertappades. Kan ju vara ett unikt fall. Troligtvis inte om jag får sia fritt.
Säg att denna individ skrev provet i Sthlm, hen kan då ha fått svar från en annan provanordnande skola än vad hen själv satt på. Inom Sthlm fanns det ju fyra olika prov.
Säg att denna individ skrev provet i Sthlm, hen kan då ha fått svar från en annan provanordnande skola än vad hen själv satt på. Inom Sthlm fanns det ju fyra olika prov.
Ah okej. Nu är jag ej 100 % men är ganska säker att det skulle blivit nästan alla rätt på sista delprovet om det hade varit samma som för övriga Sverige.
Detta testet var mitt första, och jag är ganska likgiltig till mitt resultat. Det hjälper mig absolut inte att komma in på universitet, utan betygen är fortfarande min största chans. Jag är lite kluven i om jag ska göra provet till våren, då jag tyckte det var en utav de drygaste dagarna i mitt moderna liv.
Din normerade poäng: 1.40
Ditt antal rätta svar: 121
XYZ 23 24 13.1
KVA 17 20 10.6
NOG 11 12 6.5
DTK 15 24 13.5
Kvantitativ
del 66 80 43.8 1.7
ORD 13 20 10.0
LÄS 11 20 11.3
MEK 14 20 11.1
ELF 17 20 11.1
Verbal del 55 80 43.5 1.1
Chockerad över att medel ändå är så lågt som 0,87!
Detta testet var mitt första, och jag är ganska likgiltig till mitt resultat. Det hjälper mig absolut inte att komma in på universitet, utan betygen är fortfarande min största chans. Jag är lite kluven i om jag ska göra provet till våren, då jag tyckte det var en utav de drygaste dagarna i mitt moderna liv.
Din normerade poäng: 1.40
Ditt antal rätta svar: 121
XYZ 23 24 13.1
KVA 17 20 10.6
NOG 11 12 6.5
DTK 15 24 13.5
Kvantitativ
del 66 80 43.8 1.7
ORD 13 20 10.0
LÄS 11 20 11.3
MEK 14 20 11.1
ELF 17 20 11.1
Verbal del 55 80 43.5 1.1
Chockerad över att medel ändå är så lågt som 0,87!
Det hjälper dig visst att komma in på universitet. Du kan till och med bli tandläkare och jurist på det resultatet. Tuff normering dock, jag fick 122 poäng (1 mer än dig) och fick 1.45.
Edit: det beror så klart på vad du tänkt läsa förstås.
__________________
Senast redigerad av ilpobre 2016-11-28 kl. 12:33.
Har era resultat kommit upp på antagning.se? Mitt har nämligen inte gjort det... Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan antagning.se hämtar resultatet?
Fick 1,2. Vill ju köra ekonom i Uppsala eller Lund så det är kört då eller?
Sett till de senaste årens antagningsstatistik bör du sikta på att helst få mellan 1.40-1.60 för att vara säker på att få en plats, antingen på våren eller hösten.
Har era resultat kommit upp på antagning.se? Mitt har nämligen inte gjort det... Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan antagning.se hämtar resultatet?
Något dygn läste jag på antagning.se tror jag. Oroa dig inte.
Sett till de senaste årens antagningsstatistik bör du sikta på att helst få mellan 1.40-1.60 för att vara säker på att få en plats, antingen på våren eller hösten.
Åh fan! Hur ska man göra för att förbättra sig då? Värt att ta någon sån här kurs för det? Känns ju lite dyrt bara men om man förbättrar sig så är det ju nice
Någon vänlig själ som kan förklara för mig hur jag får mitt resultat från högskoleprovet uppladdat på antagning.se? Jag vet vart man laddar upp och så, men hur får jag mitt resultat i .pdf-format så jag kan ladda upp det?