2016-11-28, 11:31
  #50101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deanoashton
Så är det, absolut. Fast på presskonferensen visades ett resultat med (inte 38 på alla delprov men i snitt, typ) 38, 38, 38, 38 och på sista delprovet 5-6 poäng beroende på facit. Däremot skulle denna provdeltagare fått 38 poäng igen om facit för övriga Sverige gällt. Det betyder rimligtvis att denna person fått svar från någon som skrivit prov i övriga landet. Sedan var detta endast ett exempel som de tog upp av de som ertappades. Kan ju vara ett unikt fall. Troligtvis inte om jag får sia fritt.
Säg att denna individ skrev provet i Sthlm, hen kan då ha fått svar från en annan provanordnande skola än vad hen själv satt på. Inom Sthlm fanns det ju fyra olika prov.
Citera
2016-11-28, 11:56
  #50102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Säg att denna individ skrev provet i Sthlm, hen kan då ha fått svar från en annan provanordnande skola än vad hen själv satt på. Inom Sthlm fanns det ju fyra olika prov.

Ah okej. Nu är jag ej 100 % men är ganska säker att det skulle blivit nästan alla rätt på sista delprovet om det hade varit samma som för övriga Sverige.
Citera
2016-11-28, 12:17
  #50103
Medlem
Detta testet var mitt första, och jag är ganska likgiltig till mitt resultat. Det hjälper mig absolut inte att komma in på universitet, utan betygen är fortfarande min största chans. Jag är lite kluven i om jag ska göra provet till våren, då jag tyckte det var en utav de drygaste dagarna i mitt moderna liv.

Din normerade poäng: 1.40
Ditt antal rätta svar: 121

XYZ 23 24 13.1
KVA 17 20 10.6
NOG 11 12 6.5
DTK 15 24 13.5

Kvantitativ
del 66 80 43.8 1.7

ORD 13 20 10.0
LÄS 11 20 11.3
MEK 14 20 11.1
ELF 17 20 11.1

Verbal del 55 80 43.5 1.1

Chockerad över att medel ändå är så lågt som 0,87!
Citera
2016-11-28, 12:25
  #50104
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amsterdamster
Detta testet var mitt första, och jag är ganska likgiltig till mitt resultat. Det hjälper mig absolut inte att komma in på universitet, utan betygen är fortfarande min största chans. Jag är lite kluven i om jag ska göra provet till våren, då jag tyckte det var en utav de drygaste dagarna i mitt moderna liv.

Din normerade poäng: 1.40
Ditt antal rätta svar: 121

XYZ 23 24 13.1
KVA 17 20 10.6
NOG 11 12 6.5
DTK 15 24 13.5

Kvantitativ
del 66 80 43.8 1.7

ORD 13 20 10.0
LÄS 11 20 11.3
MEK 14 20 11.1
ELF 17 20 11.1

Verbal del 55 80 43.5 1.1

Chockerad över att medel ändå är så lågt som 0,87!
Det hjälper dig visst att komma in på universitet. Du kan till och med bli tandläkare och jurist på det resultatet. Tuff normering dock, jag fick 122 poäng (1 mer än dig) och fick 1.45.

Edit: det beror så klart på vad du tänkt läsa förstås.
__________________
Senast redigerad av ilpobre 2016-11-28 kl. 12:33.
Citera
2016-11-28, 12:42
  #50105
Medlem
Fick 1,2. Vill ju köra ekonom i Uppsala eller Lund så det är kört då eller?
Citera
2016-11-28, 12:45
  #50106
Medlem
IGLONs avatar
Har era resultat kommit upp på antagning.se? Mitt har nämligen inte gjort det... Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan antagning.se hämtar resultatet?
Citera
2016-11-28, 12:45
  #50107
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paratax
Fick 1,2. Vill ju köra ekonom i Uppsala eller Lund så det är kört då eller?
Sett till de senaste årens antagningsstatistik bör du sikta på att helst få mellan 1.40-1.60 för att vara säker på att få en plats, antingen på våren eller hösten.
Citera
2016-11-28, 12:45
  #50108
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IGLON
Har era resultat kommit upp på antagning.se? Mitt har nämligen inte gjort det... Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan antagning.se hämtar resultatet?
Något dygn läste jag på antagning.se tror jag. Oroa dig inte.
Citera
2016-11-28, 12:51
  #50109
Medlem
Rem-s avatar
1,45.

125 poäng, 1,5 kvant och 1,4 verb.

Bra höjning sedan vårens prov.
Citera
2016-11-28, 12:52
  #50110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Sett till de senaste årens antagningsstatistik bör du sikta på att helst få mellan 1.40-1.60 för att vara säker på att få en plats, antingen på våren eller hösten.

Åh fan! Hur ska man göra för att förbättra sig då? Värt att ta någon sån här kurs för det? Känns ju lite dyrt bara men om man förbättrar sig så är det ju nice
Citera
2016-11-28, 13:09
  #50111
Medlem
ProfessorLuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amsterdamster
då jag tyckte det var en utav de drygaste dagarna i mitt moderna liv.


Chockerad över att medel ändå är så lågt som 0,87!

1. Första gången man skriver provet är även den jobbigaste gången. När du gör det senare är det rätt nice.

2. Medel kommer alltid ligga runt 0.8-0.9 då provresultatet är baserat på en normalfördelningskurva. Så inte speciellt chockerande.

Mvh,
Citera
2016-11-28, 13:59
  #50112
Medlem
Någon vänlig själ som kan förklara för mig hur jag får mitt resultat från högskoleprovet uppladdat på antagning.se? Jag vet vart man laddar upp och så, men hur får jag mitt resultat i .pdf-format så jag kan ladda upp det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in