Citat:
Ursprungligen postat av
Appetiteforcandy
Jag tycker att det är oklart om den halva räknar som en jordgubbe eller inte eftersom det inte står om den gör det eller inte. Om du har en halv jordgubbe i din hand skulle du säga att du har EN jordgubbe i din hand då eller har du ingen jordgubbe i din hand bara för den är halv?
En halv jordgubbe räknas som en halv jordgubbe, vari ligger problemet?
Det är väl tämligen klart att hon hade 15 jordgubbar, åt hälften (7 och en halv kvar) och sedan en halv till så hade hon 7 kvar.