Citat:
Ursprungligen postat av nandovika
Eh, ja, och? Det finns minst lika många exempel från det manliga könet. (Varför inte ta den genomsnittlige fb:aren?) Intelligenta är ett jobbigt ord att stava fel på, även om jag inser att det är ett skrivfel.
Du menar alltså att eftersom (och enbart eftersom) de är tjejer så trodde de att de skulle få 2,0. Du tror inte att det finns ett antal killar i samma situation som kunde tänkas tro samma sak? (Jag drar mg till minnes några här på fb, som med tanke på användarstatistiken så är sannolikt majoriteten av dem män/pojkar.)
jag citerade dig och såg inte hela meningen... Säger bara av egna erfarenheter, man kanske träffar på 10 kvinnor som tänker så innan man träffar på en man.. Du ska bara veta att deras miner när de fick sina resultat var guld värt, det blev tårta efter det
Citat:
Klart den drabbar alla men jag ser inte hur det ska hindra
Okej, lycka till med att hitta en kvinna! Jag känner inte många såna tjejer, men jag är väl förstås allmänt avvikande och intelligensbefriad i dina ögon (trots att jag sitter med ett antagningsbesked till TolkS och 2,0 på hp).
Jag finner det aningens fascinerade att du säger "ALLA". Har du hittat någon kvinna som ställer upp på det? (Det finns säkert någon någonstans, men jag gör det fan inte.) Mer korrekt vore att säga "alla MÄN" eller "den manliga havlan av befolkningen". Rätt ska vara rätt, som du själv verkar så mån om att påpeka.
mm jag ska göra mitt bästa. Du kan skryta hur mycket du vill med dina betyg men det är inte direkt så att kvinnor har samma lön som män trots samma utbildning
Om jag säger de flesta då? Innerst inne så håller nog de flesta "män" med mig.
Citat:
Jag är inte särskilt förtjust i könsspecifika jämförelser och generaliseringar som "alla män" och "alla kvinnor" just eftersom det egentligen inte säger något som är säkerställt.
Men för att spinna vidare på din dåliga kvinnosyn så typ, föda barn? Det är mig veterligen jävligt svårt som man, (undantaget skulle vara han amerikanen som bytt kön, men han är ju rent genetiskt en kvinna).
föda barn? wow, det bästa du kunde komma på? Nu menar jag något som båda könen kan utföra...